اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
پایان دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خوزستان
دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خوزستان در مجتمع آفاق بهبهان به کار خود پایان داد.
همزمان با جشنواره گل نرگس دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خوزستان با حضور غلام‌رضا شریعتی، استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، و حبیب‌الله کشت‌زر، نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی، در مجتمع آفاق شهرستان بهبهان به کار خود پایان داد.

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم اظهار داشت: هنرمندان تئاتر سعی کنند خیلی به رویدادها فکر نکنند و رویدادمحور نباشند بلکه به سمت نمایش‌های عمومی برای مردم بروند تا چراغ تئاتر همیشه در استان خوزستان روشن باشد.

وی بیان کرد: هر چند با وضع ایده‌آل تئاتر در استان هنوز فاصله داریم اگر به چند سال گذشته بازگردیم می‌بینیم که تئاتر در خوزستان به این گستردگی نبوده است.
جوروند تاکید کرد: باید توزیع رویدادهای هنری در استان عادلانه باشد و همه شهرستان‌ها به یک اندازه از این رویدادها بهره‌مند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: وضعیت مالی و بودجه در حال حاضر راکد است اما با همه این‌ها در حوزه نمایش مبالغ بالایی هزینه شده ‌است.

او خاطرنشان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تنها حوزه نمایش زیرمجموعه ما نیست بلکه حوزه‌های دیگری مثل موسیقی، ادبیات، سینما، شعر، تجسمی و مساجد نیز وجود دارند که باید فعالیت در این حوزه‌ها نیز مد نظر قرار گیرد.

جوروند با تشریح کلی وضعیت تئاتر استان اظهار کرد: علاوه بر ما هنرمندان تئاتر نیز از وضعیت فعلی تئاتر رضایت دارند و عنوان کردند که وضع تئاتر استان خوب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل شورای مشورتی تئاتر استان گفت: این شورا فرصتی فراهم می‌کند تا هنرمندان گوشه‌گیر نیز وارد عمل شوند. به همین دلیل این شورا به صورت مجموعه‌ای شکل گرفت و در کنار انجمن نمایش طرح‌های بسیار خوبی ارایه شد.

وی تاکید کرد: کانون‌های دانش‌آموختگان تئاتر اتفاقات خوبی را در استان رقم خواهند زد چراکه حضور افراد آکادمیک و علمی در این کانون‌ها سطح کار را بالا می‌برد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار