اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
ساکنان واحدهای مسکن فرهنگیان دزفول از کمبود زیرساخت هایی چون شبکه فاضلاب ، آسفالت و فضای سبز و نیز شبکه گاز در رنج می باشند.
مسکن فرهنگیان دزفول، مجتمع هایی رها شده محروم از گاز،فاضلاب و آسفالت
192 واحد مسکن متعلق به تعاونی فرهنگیان دزفول واقع در کوی آزادگان این شهر در حالی به اعضای این تعاونی واگذار شده که این منطقه از کمبود زیر ساخت ها رنج می برد.
محرومیت این واحدهای مسکونی از زیر ساخت هایی چون شبکه فاضلاب ، آسفالت و نیز شبکه گاز شهری موجب شده تا بسیاری از مالکان این واحدها ، اجاره نشینی را به سکونت در این مجتمع های مسکونی محروم از امکانات اولیه ترجیح دهند.
رضا عصاریان مالک یک واحد مسکونی تعاونی توسعه 4 فرهنگیان دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:هر یک از اعضای این تعاونی از سال 79 تاکنون 820 میلیون ریال بابت تکمیل یک واحد مسکونی پرداخت کرده اند در حالی که قرار بود طبق قرارداد 220 میلیون ریال پرداخت شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این واحدهای مسکونی در منطقه 86 هکتار دزفول ساخته شوند ولی زمین های مورد نظر فروخته شد گفت:در حالی که قرار بود واحدها در سال 83 ساخته شده و تحویل اعضای این تعاونی شوند در همان سال محل ساخت واحدهای مسکونی به کوی آزادگان تغییر یافت.
وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی زیر نظر آموزش و پرورش هستند گفت:با وجود گذشت 17 سال و تحویل موقت 192 واحد مسکونی در کوی آزادگان هیچگونه زیرساختی برای این این واحدها در نظر گرفته نشده لذا با وجود تحویل این واحدهای مسکونی به اعضا تنها 40 خانوار ساکن شده و مابقی خانوارها به علت نبود زیرساخت مایلی به سکونت در این منازل را ندارند.
ایرج مقامی یکی دیگر از مالکان این واحدهای مسکونی اضافه کرد:این واحدهای مسکونی از آسفالت ، فاضلاب ،فضای سبز بی بهره اند و با وجود اینکه مجتمع ها گازکشی شده ولی شبکه گاز واحدها وصل نشده است .
وی افزود:با وجود پیگیری زیادی که تاکنون از سوی اهالی انجام شده و نماینده دزفول در مجلس نیز دستور پیگیری مشکلات را داده هنوز اقدامی برای تامین زیر ساخت های مذکور در این منطقه صورت نگرفته و دستگاه های متولی نیز به بهانه نبود اعتبار از ارائه خدمات خودداری می کنند این در حالی است که اداره حفاظت محیط زیست از وضعیت فاضلاب این مجتمع های مسکونی که در خیابان و محیط رها شده گله مند است .
وی اضافه کرد: با وجود اینکه واحدهای مسکونی تازه ساز بوده و هنوز بسیاری خالی از سکنه می باشند دچار ترک خوردگی شده اند .
مدیر عامل تعاونی توسعه 4 مسکن فرهنگیان دزفول در خصوص مشکل مجتمع های مسکونی کوی آزادگان این تعاونی به خبرنگار ایرنا گفت:بر اساس امتیازبندی انجام شده محل واحدهای مسکونی مشخص شد و برخی سهمیه واحد مسکونی در منطقه 86 هکتار دزفول و برخی اعضا سهمیه واحد در کوی آزادگان دریافت کردند.
صارمی با بیان اینکه هنوز ایراد واحدهای مسوکنی مذکور از سوی پیمانکار پروژه برطرف نشده است گفت:این موضوع از طریق مراجع قضایی در دست رسیدگی است .
وی افزود:تامین زیرساخت هایی چون فاضلاب،گاز و فضای سبز از تعهدات تعاونی نمی باشد ولی با پیگیری انجام شده دستگاه های ذیربط نبود اعتبار را علت عدم ارائه این خدمات اعلام می کنند.
علیرضا توفیق زاده رئیس شرکت گاز شهرستان دزفول نیز گفت:علمک های گاز این واحدهای مسکونی نصب شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد ولی به علت عدم تایید نظام مهندسی گاز این واحدها وصل نشده است.
جمال الدین برفر مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا افزود: هنگامی که قرار بود واحدهای مسکونی در کوی آزادگان ساخته شوند هشدار داده شد که به علت اختلاف ارتفاع امکان اجرای شبکه فاضلاب در محل احداث مجتمع های مسکونی مذکور نیست ولی توجهی به این امر نشد.
وی با بیان اینکه پیمانکار نیز در منطقه چاه جذبی حفر نکرده است و مشکلاتی ایجاد شده افزود:با این وجود پیگیری هایی انجام شده و مطالعات فاضلاب این منطقه در مرحله نهایی است که بعد از آن پروژه طراحی و تلاش می شود مشکل اختلاف ارتفاع حل شود.
وی حل این مشکل را امری زمان بر دانست و گفت:پس از انجام طراحی و مطالعات اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاضلاب این واحدها مشخص خواهد شد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار