شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت :

اصغر فرهادي به محض ورود به خاک ايران مورد استقبال خانواده و دوستان خود قرار گرفت. ديگر اين‌که پاسپورت فرهادي هنگام ورود به فرودگاه به دليل بروز برخي سوءتفاهمات توسط مأموران گرفته شد که سپس به وي بازگردانده شد. گويا از فرهادي خواسته شده است که براي اداي پاره‌اي از توضيحات مراجعه کند.

در ابتدا: ما را بگو که تا پيش از اين فکر مي کرديم به محض ورود اصغر فرهادي به  فرودگاه، مسئولان ملي و فرهنگي با دسته گل به استقبال ايشان خواهند شتافت! جالب آن که اصلا پيش خودمان فکر نمي کرديم به محض ورود اصغر فرهادي به کشور، ايشان بايد براي اداي پاره اي توضيحات، با دسته گل! به استقبال مسئولان بشتابد! هرچند اطمينان خاطر داريم که اصغر فرهادي آماده ي شنيدن پاره اي از نقدهاي آوانگارد مسئولان بر روي " گذشته " اش است!

در ادامه : خيلي بعيد به نظر مي‌رسد که گرفتن پاسپورت اصغر فرهادي براي ضبط آن بوده باشد! ولي چندان بعيد نيست که گرفتن پاسپورت اصغر فرهادي براي عکس گرفتن با آن بوده. البته خُب کم تر ديده شده است که به رسم يادگار، با پاسپورت آدم مشهوري عکس بگيرند! ولي فراموش نکنيم که اصغر فرهادي هر آدم مشهوري نيست، اصغر فرهادي نشان برتر و ملي فرهنگ و هنر ايرانيان در دوران حاضر است.

در ميانه: متأسفانه نمي توانيم درباره‌ي آينده ي اصغر فرهادي پيشگويي کنيم، اما حتم داريم که با پاسپورتش براي ساختن فيلمي در آينده، به خارج از کشور خواهد رفت! ولي از صميم قلب آرزو مي کنيم که اصغر فرهادي باز هم در همين ايران و سرزمين خودمان، موفق به ساختن فيلم ديگري شود! در اين صورت، ديگر لزومي هم به ضبط پاسپورت ايشان براي دقايقي و احضار ايشان براي اداي پاره اي توضيحات، نيست!

 

در پايان: مي گن يه بار بيست سال پيش! اون موقع ها که هنوز رفتن به سواحل آنتاليا مد نبود! و همه مي رفتن سواحل قبرس رو ببينن! يه بار غول چراغ جادو رفته بود قبرس! وقتي از قبرس برگشت،  پاسپورتش رو گرفتن و براي اداي پاره اي توضيحات خواستنش! غول چراغ جادوهم که وقت احضارش رسيد! به علي بابا و سند باد گفت: شما دو تا رفتيد تو سواحل قبرس شنا کرديد! اون وقت من بدبخت بايد برم دربارش اداي شرح کنم! من که همش تو چراغ جادو حبس بودم!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار