شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
رییس کانون کارآفرینان خوزستان :
رییس کانون کارآفرینان خوزستان گفت: در توسعه کسب و کار خوزستان به خوبی کار نشده است و توسعه ای در این بخش رخ نداده است.
مسعود حمزه پور چهارشنبه در همایش مدیریت استراتژیک با رویکرد حل مسئله و رفع ابهام در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: نباید کم کاری در توسعه کسب و کار را تنها به دانشگاه ها و نحوه آموزش آن ها ارتباط داد، دانشگاه ها تا حدی وظیفه خود را انجام می دهند اما با وجود تهیه و ارائه بسته های مختلف کسب و کار هنوز تحول خاصی دراستان در بخش کسب و کار رخ نداده است.

وی گفت: یکی از راه های توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری است که سرمایه گذاری در بخش صنایع در سطوح مختلف به صورت برابر و مناسب انجام نمی شود و همین موضوع می تواند باعث ضعف در عملکرد صنایع شود.

حمزه پور افزود: به عنوان مثال در صنعت سیمان خوزستان بیشترین میزان صادرات به عراق را داشت ومی توانست برای تثبیت جایگاه خود در بازار عراق کارخانه سیمان در آنجا احداث کند اما این کار انجام نشد و کشور عراق با تاسیس کارخانه سیمان ، دثیگر صادرات استان در این بخش را نمی پذیرد.

وی عنوان کرد: صنایع در استان دولتی و شبه دولتی هستند و بخش خصوصی نتوانسته است در حوزه صنعت به خوبی فعالیت کند.

رییس کانون کارآفرینان خوزستان درادامه بیان کرد: روند بهبود فضای کسب و کار در استان منفی است این در حالی است که اولویت کشور توسعه کسب و کار است.

حمزه پور عنوان کرد: یک بسته به نام توسعه روستایی نیز از سوی دولت ارائه شده تا از مهاجرت جمعیت روستایی به شهر جلوگیری شود اما در این بسته تنها به تزریق پول به مناطق روستایی توجه شده در حالی که برای رونق کسب و کار در روستاها باید شرایط را برای رونق تولید فراهم کرد و تنها تزریق پول کافی نیست.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موانع توسعه فضای کسب و کار عملکرد ضعیف اتاق های بازرگانی در خوزستان است ، سه اتاق بازرگانی در استان وجود دارد اما این تشکلها عملکرد مناسبی در بحث توسعه فضای کسب و کار نداشتند.

رییس کانون کارآفرینان خوزستان درادامه بااشاره به مفهوم کالاهای استراتژیک و داشتن استراتژی در اقتصاد بیان کرد: استراتژی در واقع داشتن نگاه بین المللی به حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری است که باید برای رسیدن به این دیدگاه چشم انداز روشنی ترسیم شود.

وی گفت: خرما یک محصول استراتژیک در این استان است که به دلیل نداشتن نگاه جهانی به آن و فروش این محصول در بدترین شرایط، استان نتوانسته از قبل تولید این محصول توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری را محقق کرده و درآمد خوبی به دست آورد.



/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار