اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت، آخرین میزان تفاوت برداشت ایران و عراق در برداشت از میادین مشترک بین این دو کشور (میادین غرب کارون) را اعلام کرد.
سید نورالدین شهنازی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درمورد میزان برداشت ایران و عراق از میادین مشترک غرب کارون گفت: ایران در برداشت از میادین مشترک غرب کارون در اوایل سال ۱۳۹۵ تا ماه اردیبهشت یا خرداد از عراق عقب‌تر بود، اما در حال حاضر براساس اطلاعاتی که استخراج شده خوشبختانه ایران در حال حاضر در برداشت از میادین غرب کارون از عراق جلوتر است.

وی افزود: ممکن است در برداشت از در آزادگان عقب‌تر باشیم، اما در برداشت از یادآوران جلوتر هستیم. میزان تولید فعلی ایران از میادین غرب کارون ۳۲۰ هزار بشکه در روز است. عراق از میادین آزادگان و یادآوران که در طرف عراق، مجنون و فهیا هستند ۳۰۰۲ هزار بشکه برداشت می‌کند.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۶، ۳۵۰ هزار بشکه در روز باید از میادین غرب کارون برداشت شود، اظهار کرد:با اقداماتی که صورت گرفته است با در سرویس قرار گرفتن پروژه یادآوران با تولید ۱۱۰ هزار بشکه در روز، آزادگان شمالی با ۷۵ هزار بشکه در روز، آزادگان جنوبی با ۱۱۰ هزار بشکه در روز و پروژه یاران جنوبی که طرح زودهنگام با ده هزار بشکه و شش حلقه چاه در سرویس قرار گرفته است در مجموع تا کنون موفق شده ایم تولیدات این چند میدان را به ۳۲۰ هزار بشکه در روز برسانیم و تهمیداتی که به کار گرفته می شود تا پایان سال به ۳۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار