حدودا یک ماه پیش در یک جلسه خصوصی به محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفتم یکی از نقدهای آدم های فرهنگی حوزه رسانه آبادان به شما حجم بالای بنرها و تبلیغات محیطی است...

"> نهضت نصب بنر در آبادان ! / از شهرداری تا منطقه آزاد اروند+ عکس
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳

حدودا یک ماه پیش در یک جلسه خصوصی به محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفتم یکی از نقدهای آدم های فرهنگی حوزه رسانه آبادان به شما حجم بالای بنرها و تبلیغات محیطی است...

 

حسین میرزایی: حدودا یک ماه پیش در یک جلسه خصوصی به محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفتم یکی از نقدهای آدم های فرهنگی حوزه رسانه آبادان به شما حجم بالای بنرها و تبلیغات محیطی است که برای تبلیغ اقدامات کوچک و بزرگ تان در سطح شهر برپا کرده اید. از سخنی که شهردار در مورد فعالان عرصه رسانه گفت فعلا می گذرم، اما پاسخ او به نقد مطرح شده خیلی ساده بود. او گفت: این رویکرد را در شهرهای دیگر تجربه کرده ام و نتیجه گرفته ام و در آبادان هم ادامه خواهم داد.

به او گفتم اگر این رویکرد در آبادان نتیجه بدهد بیم آن می رود که دیگر سازمان ها و اداراتی هم که عملکرد چندان مطلوبی ندارند از حربه تبلیغات محیطی برای پوشاندن ضعف های خود بهره گیرند و کوچکترین کارها، حتی انجام وظیفه ها و معمولی ترین اتفاقات حوزه خود را با بزرگ نمایی بر روی بنرها و بیلبوردهای چند متری به خورد ذهن مردم بدهند. به این ترتیب با تبلیغات پوشالی، فضایی توهمی از اقدامات نکرده خود بسازند و در حالی که واقعا اتفاق خاصی نیفتاده و تولید خدمات و کالایی صورت نگرفته، سطح تولیدشان را به بنرسازی در سطح شهر تنزل دهند، و طمع به خلق مصنوعی ذهنیت های خوب در مردم ببندند و پیش مدیران بالادستی با احساس و عواطف مردم پز بدهند و جایگاهشان را تثبیت نمایند.

متاسفانه این پیش بینی، کوتاه مدتی پس از آن جلسه درست از آب درآمد و هم اکنون شاهد نهضت بنرسازی سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر هستیم. در هفته های اخیر سازمان مذکور اقدام به نصب بنر و بیلبوردهای متعدد در نقاط مختلف شهر کرده است. اما بهانه این بنرسازی ها و این تبلیغات وسیع چه هستند؟

دو هفته پیش منطقه آزاد اروند همایش تقدیر از فعالان عرصه صنعت در منطقه را برگزار و از تعدادی از آنها تقدیر کرد. روز بعد شهر پر از بنرهایی بود که عکس و خبر این مراسم تقدیر را در سطوحی چند متری بزرگ نمایی کرده بودند. تقدیر از فعالان صنعت بی شک کار پسندیده ای است اما چرا منطقه آزاد، کار خودش در تقدیر از این فعالان را تبلیغ می کند و نه کار آنها در تولید کالا و خدمات را؟ آیا تقدیر از فعالان یک عرصه، ارزش افزوده برای منطقه آزاد ایجاد می کند یا حل مشکلات و رفع موانع پیشاروی آن فعالان؟ آیا اساساً تقدیر کردن یک کار سازمانی محسوب می شود؟ آیا منطقه آزاد اروند برای تقدیر کردن از کار کسان دیگر درست شده است؟ آیا تقدیر کردن در ردیف بیلان کاری منطقه آزاد قرار دارد؟ آیا مدیر منطقه آزاد اروند رویش می شود تقدیر از فعالان صنعت را جزو بیلان کاری خود به مقامات بالادستی ارائه دهد؟ آیا عمل تقدیر کردن مشمول تقدیر از خود تقدیر کننده هم می شود؟ آیا حالا ما باید به خاطر تقدیر سازمان منطقه آزاد از فعالان منطقه از این سازمان تقدیر کنیم؟!

نه! روشن است که این تبلیغات پوششی است برای کارهای نکرده. پوششی است برای عمران و آبادی و رفاه اتفاق نیفتاده در آبادان و خرمشهر. مدیر سازمان منطقه آزاد اروند می خواهند با این تبلیغات بی مبنا، خود را برای مردم منطقه دردانه کند و توهمی را که از این طریق در باور عمومی ایجاد کرده، ببرد در پایتخت و برای حفظ پست و منصب در دولت آینده روی میز مذاکره و لابی بگذارد.

و اما بنرهای تقدیر منطقه آزاد را بنر شرکت های صنعتی تقدیر شده پایین نکشید. آن بنرها با بنرهای جدید سازمان منطقه آزاد اروند جایگزین شد. آری! بنر پشت بنر. بیلبورد پشت بیلبورد. و این نهضت ادامه دارد...

 

امروز در آبادان، نهضت بنرسازی، نهضت توهم سازی است. نهضت توهین به شعور مردم است، نهضت معامله با احساسات و عواطف مردم است و حاشا که فعالان فرهنگی عرصه رسانه و روزنامه نگاران مستقل در مقابلش سکوت کنند.

 

 

روابط عمومی منطقه آزاد اروند در راستای اهداف تبلیغاتی مدیرعامل سازمان نه تنها هم بیلبورد میدان انقلاب(مجسمه) را تصاحب کرد بلکه استند بنر چند متر آن طرف تر را هم در اختیار گرفت. دو تبلیغ، یک موضوع، در یک محل!

 





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ابوعدنان
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment بر اساس تحقیقات این حقیر که چند سالی است در حوزه مدیریت کارمی کنم :هرجا تبلیغات زیاد شد بدانید کار کمی انجام شده!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار