اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
منطقه ویژه فناوری انرژی خوزستان مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی اهواز توسط استاندار افتتاح شد.
منطقه فناوری انرژی خوزستان مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی اهواز امروز، 16 اسفندماه توسط استاندار و با حضور دیگر مسئولین استانی افتتاح شد.

هدف اصلی منطقه ویژه فناوری استان شبکه سازی بین صنعت و دانشگاه و صنایع کلان فعال در حوزه نفت، گاز، حفاری و پتروشیمی است.

منطقه ویژه فناوری انرژی خوزستان یک شبکه متشکل از جامعه ممیزی و بازرسی ایران، انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان و پژوهشگاه صنعت نفت است.

ارزیابی‌های کیفی، آموزش نیروی انسانی، پشتیبانی از تورهای صنعتی و نمایشگاه‌ها، تعامل دوجانبه برای استقرار در شهرک‌های صنعتی، شناسایی و اولویت‌بندی فناوری‌ها، تولید، انتقال و ارتقای فناوری در حوزه انرژی، توسعه محصولات دانش بنیان حوزه انرژی، انجام پروژه‌های حوزه نفت و گاز، توسعه دانش و بکارگیری فناوری‌های نو از جمله اقداماتی است که در قالب این شبکه سازی صورت می‌گیرد.

منطقه فناوری انرژی خوزستان به عنوان یک اکوسیستم نوآوری در حوزه‌های نفت، گاز، آب و نیرو مبتنی بر مزیت‌های بومی استان خوزستان و بر پایه تقویت روابط بین بنگاهی و شبکه سازی با مشارکت تولیدکنندگان، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پارک علم و فناوری، سرمایه‌گذاران و کارفرمایان حوزه‌های نفت و نیرو شکل گرفته است.

از قابلیت‌های عنوان شده این منطقه می‌توان به اولویت در بهره‌برداری از توان و ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان، اتکا به بخش خصوصی، توان تامین مالی، برخورداری از همکاری و مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت، توان پاسخ سریع به نیازهای عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب و غرب کشور و دسترسی به صاحبان فناوری خارجی اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار