اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
برخی اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه افرادی زنده مانده و به خاطر دیر رسیدن امداد گران از سرما یا خونریزی فوت کرده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هیچ جسد کاملی در این حادثه کشف نشد که احتمال زنده ماندن مسافری بوده باشد و از دیر رسیدن نیروهای امدادی آن مسافر فوت کرده باشد!

به گزارش ایسنا، محسن مومنی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری پایان سال جمعیت هلال احمر در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بحران‌های ملی رخ داده در سال 1396 اظهار کرد: برخی اخبار از حوادث و بحران‌های ملی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد که بلای فعالیت امدادگران بوده و موجب التهاب جامعه می‌شد.

وی ادامه داد: زمانی که یک حادثه رخ می‌دهد نظم طبیعی آن منطقه به هم می‌خورد. در چنین شرایطی آموزش همگانی و آمادگی نیروهای امدادی اهمیت بسیاری دارد. نباید در هنگام بروز حوادث افرادی که تخصص و شایستگی ندارند اظهار نظرهای غیر کارشناسی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: برخی اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه افرادی زنده مانده و به خاطر دیر رسیدن امداد گران از سرما یا خونریزی فوت کرده اند. این در حالی است که با توجه به آنچه در جست‌وجو ها کشف شده است چنین ادعایی از ریشه غیر ممکن است.آنچه کشف شده است تنها قطعات انسان بود.

مومنی گفت: با توجه به شدت برخورد هواپیما با دیواره و همچنین شیب کوه در آن نقطه که موجب شده است هواپیما بعد از برخورد، ارتفاعی را نیز به پایین پرتاب شود و همه این مسائل احتمال زنده ماندن افرادی در لحظه سقوط را به صفر مطلق رسانده است. تا کنون قطعاتی از 45 نفر شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حوادث و بحران‌های ملی، شیوه، دقت و صحت اطلاع رسانی بسیار اهمیت دارد. در این مواقع هر خبر خلاف واقع، هرچند کوتاه، می‌تواند موجب بر هم خوردن فرایند امداد رسانی و کمک به حادثه دیده‌ها شود. از طرفی اطلاع رسانی می‌تواند نقش پر رنگی در پیشگیری از حوادث داشته باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه و همچنین حادثه هواپیمای تهران- یاسوج هنوز و بعد از گذشت چند ماه نیروهای هلال احمر در محل حضور دارند و اقدامات آن‌ها به پایان نرسیده است. در خصوص زلزله کرمانشاه هنوز هم این جمعیت به پشتوانه نیروهای مردمی و خیران به این مناطق کمک ارسال می‌کند.

مومنی ادامه داد: طرح امداد و نجات نوروزی یکی از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر است. در این طرح 40 پایگاه ثابت در سطح استان، یک پایگاه هوایی، 2 تیم واکنش سریع در شهر اصفهان و 7 تیم نیز در مناطق هفتگانه جمعیت هلال احمر فعال هستند. در مجموع 2 هزار و 200 نفر از اعضای این جمعیت در طول عید در استان فعال هستند.

وی افزود: در حادثه سقوط هواپیما نزدیک به 65 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و حتی انتخاب واژه‌ها برای اطلاع رسانی سخت و دشوار بود. نمی‌دانستیم باقی مانده‌های اجساد را جسد بنامیم یا قطعه یا بافت انسانی. خبرنگاران باید آمار تلفات جاده‌ای را از پزشکی قانونی دریافت و با تحلیل آن به جامعه بگویند این آمار در روز کمتر از تلفات سقوط هواپیما نیست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: با اینکه آمار تلفات جاده‌ای در کشور در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده است، اما همچنان این آمار نسبت به آنچه که باید باشد فاصله بسیاری دارد. متاسفانه افرادی که در تصادفات جاده ای فوت کرده و یا مجروح می‌شوند قشر موثر و مولد جامعه هستند که باید با تغییر در فرهنگ رفتارهای ترافیکی از بروز این حوادث جلوگیری کنیم.

مومنی گفت: سازمان در سال‌های اخیر قدری با محدودیت منابع مالی رو برو بود، اما به تازگی بودجه و تجهیزات جدیدی به جمعیت وارد شده است. برخی از تجهیزات مورد نیاز جمعیت بسیار گران است و برای مثال تجهیزات انفرادی یک امدادگر کوهستان به 200 میلیون تومان می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار