اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
محمد تقی زاده : ثبت نام از داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی روز سه شنبه 28 فروردین ماه آغاز می شود و تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
محمد تقی زاده صبح امروز 19 فروردین ماه 97 در گفت و گو با استودیو آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر، گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir  در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور، هنگام ثبت نام قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه این آزمون راس ساعت 9 صبح روز جمعه 11 خرداد ماه 97 به صورت همزمان در کشور برگزار می شود، بیان کرد: ادارات  آموزش و پرورش استان ها باید به صورتی برنامه ریزی کنند که در برنامه امتحانی پایانی نیم سال دوم 97 برای دانش آموزان پایه نهم در روز 12 خرداد ماه امتحانی منظور نشود.

 تقی زاده گفت:  ملاک ثبت نام دانش آموزان برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم در خرداد ماه سال تحصیلی 96-95 و برای آزمون نمونه دولتی کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97- 96 است.

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: محتوای آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی شامل دو دسته سوالات «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» است که به ترتیب 20 درصد و 80 درصد سوالات را تشکیل می دهند.

 وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این آزمون 150هزار ریال است ، یادآور شد: کلید تصحیح آزمون به همراه نحوه محاسبات امتیاز آزمون داوطلبان حداکثر سه هفته پس از برگزاری آزمون در پایگاه اینترنتی azmoon.medu.ir   منتشر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار