اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
معاون رئیس‌جمهور گفت: نه‌تنها نتوانستیم در کوچک‌سازی دولت خیلی موفق باشیم بلکه حتی قدم‌های مناسبی در راستای سلامت اداری هم برنداشتیم.
نتیجه تصویری برای جمشید انصاری

جمشید انصاری پیش از ظهر امروز  در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خوزستان  اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات کشور این است که تصور می کنیم با منابع می توانیم همه برنامه های توسعه را پیش ببریم؛ خیلی مواقع منابع تأمین ولی برنامه ها قابل پیشبرد نیستند. 

وی افزود: خوزستان با پدیده ای مواجه شده و برای اینکه بتوانیم ریزگردها و مشکلات هوا را پیگیری کنیم نیازمند زمان، برنامه ریزی، داده ها و نهاده های دیگر و همچنین مدیریت صحیح تر هستیم. حتی توجه نکردیم نظام های مدیریتی و ساز و کارهای پیشبرد برنامه های توسعه نیازمند شاخص های خاصی هستند.

انصاری عنوان کرد: اگر تصمیم گیری ها و مدیریت صحیح تری داشتیم شاید برخی اتفاقات رخ نمی داد و شورای راهبری توسعه مدیریت هم برای همین پیشبرد صحیح برنامه ها و تصمیم گیری های صحیح تشکیل شده است. بعد اتمام جنگ تحمیلی و شروع دولت مرحوم رفسنجانی، بحث ایجاد اصلاحات در نظام اداری با رویکردها و روش های متنوع در دستور کار دولت های مخلتف داشتیم؛ حتی از برنامه اول توسعه احکام روشنی در راستای تحول نظام اداری در قوانین پیش بینی شده و به تدریج قوی تر، برجسته تر و بارزتر از قبل شده اند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: بنا به دلایلی، خیلی در این حوزه موفق نبودیم و امروز همه قبول داریم که یک دستگاه بروکراسی بزرگ، نابهره ور تا حدودی تنبل و لخت و دارای مشکلاتی در حوزه فساد اداری (البته در برخی بخش ها) داریم. نتوانستیم در کوچک سازی دولت خیلی موفق باشیم و آن را به یک دولت چابک تبدیل کنیم؛ حتی قدم های مناسبی در راستای سلامت اداری هم برنداشتیم و همه قبول داریم که خیلی نتوانسته در راستای بهبود و ارتقای نظام اداری قدم های مناسبی را برداریم.

انصاری با بیان اینکه هرچه استان ها کوچک تر هستند نسبت نیروی انسانی به نسبت جمعیت بیشتر است، ادامه داد: متناسب با افزایش جمعیت، نیروی انسانی افزایش پیدا نمی کند بلکه کاهش پیدا می کند.

وی با اعلام این خبر که خوزستان ۵.۸۹ درصد جمعیت کشور و ۶.۵۹ درصد کارکنان را دارد، گفت: در کشور ۷.۳ درصد نیروی زیردپیلم داریم ولی در خوزستان ۶.۸ درصد است؛ ۴۷.۶ درصد نیروهای کشور و ۴۷.۵ درصد در خوزستان لیسانس دارند.

انصاری بیان کرد: برنامه اصلاح نظام اداری که به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده بودیم برای پایان دوره سه ساله تا آخر ۹۶ بود که برای دوره سه ساله جدید بازنگری و ظرف جند روز آینده در هیئت وزیران مطرح و تصویب می شود. در حال حاضر نظام اداری نه تنها بهره وری نظام در داخل خود را ندارد بلکه توانای مدیریت بخش ها را نیز دارد؛ برنامه افزایش بهره وری استان ها را نیز در دستور کار داریم که خوزستان می تواند زودتر وارد این برنامه شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به در دستور کار بودن مبارزه با فساد و ارتقای سلامت در نظام اداری یادآور شد: فساد باعث اختلال توسعه و تأثیرگذاری بر شاخص های اقتصادی را به دنبال دارد و به همین منظور باید به صورت جدی با آن مبارزه کرد.

انصاری در خصوص نیروی انسانی گفت: در سال ۹۵ در سرانه آموزشی که برای کارکنان خوزستان پیش بینی کرده بودیم، تحقق دو برابری را در این استان به ثبت رساندند؛ اگر دوره ها از حداقل استانداردها برخوردار بوده باید توفیقات خوبی را در راستای ارتقای وضعیت نیروی انسانی استان شاهد باشیم.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار