اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
در نشست خبری مدیر آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد:
علی فر: تا به حال ۳۳ بار جشنواره ی استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار شده که محل برگزازی همه ی این جشنواره ها اهواز بوده و امسال برای اولین بار این مراسم در خرمشهر برگزار خواهد شد.
شوشان: روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نشست خبری علی فر با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره ی آموزش و پرورش خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه علی فر به پرسشها و ابهامات خبرنگاران در خصوص موارد زیر در قالب گزارشی پاسخ داد.

- وضعیت و چگونگی استخدام نیروهای حق التدریس
- برنامه ی پیش دبستانی
- اقدامات صورت گرفته برای کنکور
- وضعیت عمرانی و ساخت و ساز مدارس
- کمکهای منطقه آزاد
- سازماندهی نیروها
- کمبود نیروی انسانی و بخصوص نیروی خدماتی
- شهریه ی مدارس هیأت امنایی
- وضعیت مدارس حاشیه ی کارون
- استعفای دسته جمعی پرسنل اداری
- دوره های آموزشی برای نیروهای حق التدریس
- رتبه های کسب شده در زمینه های مختلف آموزشی،فرهنگی، هنری...
- اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل
- برگزاری جشنواره ی استانی تقدیر از معلمان نمونه در خرمشهر

علی فر گفت: هدف ما این است که مورد نقد سازنده قرار بگیریم امروز بعد از مدتها گزینه مناسب برای روابط عمومی اداره مشخص شد و هم من و هم اقای جلیلیان همواره پاسخگوی خبرنگاران هستیم. هر موقع تماس بگیرید در خدمت خواهیم بود.

تا به حال ۳۳ بار جشنواره ی استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار شده که محل برگزازی همه ی این جشنواره ها اهواز بوده و امسال برای اولین بار این مراسم در خرمشهر برگزار خواهد شد. و به اقای تقی زاده اطلاع دادیم که خرمشهر ظرفیت و امادگی این را دارد که میزبان معلمین نمونه و مسئولین شهرستان ها و استان باشد و با موافقت تقی زاده سی و چهارمین یادواره ی استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ده صبح در سالن خلیج فارس برگزار میشود.

پیش دبستانی به عنوان بیس و هدف اصلی کار ما بود و توانستیم در پیش دبستانی جذب صد در صدی نوآموزان را داشته باشیم.
در بحث کودکان بازمانده از تحصیل توانستیم تنها ۶۲درصد این کودکان را جذب کنیم که در این زمینه به فعالیت و کار و برنامه ی منسجم تری نیاز است و در تابستان برنامه ای در جهت تقویت این موضوع داریم.

از ابتدای سال تحصیلی تابحال ۱۹۴نیروی حق التدریس جذب کردیم که مجموعا ۱۰۳ ساعت دوره ی ضمن خدمت برگزار کردیم که شخصا در تشکیل این دوره های تخصصی شرکت و نظارت داشتم و مطمئنا در برج ۶ برنامه ها و کلاسهای بیشتری برگزار خواهد شد و علاوه بر آن ۳۰ کارگاه آموزشی برای پایه های مختلف برگزار شد. در جشنواره ی آموزگاران برتر هفت مقام استانی کسب کردیم.

در جشنواره ی جابربن حیان که هفته ی گذشته مرحله ی استانی آن برگزار شد دو اثر از خرمشهر به جشنواره ی کشوری راه پیدا کرد که موفقیت حائز اهمیتی است. ۱۴ اثر از آثار تولید محتوای الکترونیکی همکاران خرمشهری نیز به مرحله ی کشوری راه پیدا کرد.

در متوسطه ی اول ۹۸ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را جذب کردیم.
در جشنواره ی نوجوان خوارزمی رتبه اول استانی را به دست آوردیم.
در قرآن و عترت چهار مقام اول استانی سه مقام دوم و یک مقام سوم را داشتیم.
در جشنواره نوجوان سالم رتبه ی برتر این جشنواره را به دست آوردیم.
در دو و میدانی همه ی مقامهای تیمی و انفرادی را بدست آوردیم.
در شطرنج مقامهای دوم را بدست آوردیم که باید تلاش کنیم سال آینده این را به مقام اول تبدیل کنیم.
سیکل جذب حق التدریس را میگویم که همه ی ابهامات برطرف شود.

استان خوزستان نیاز مبرمی به نیروی آموزشی داشت و قرار شد با جذب نیروهای حق التدریس بخشی از این کمبود برطرف شود، پرونده هایی تشکیل شد و به استان ارسال شد، چیزی حدود ۴۰۰پرونده در خرمشهر تشکیل و به استان ارسال شد، در خرمشهر حدود ۳۵۰ نیرو کم داشتیم و اوایل مهر ماه ۱۱۷ نیرو از بین پرونده های تشکیل شده به خرمشهر فرستاده شد و بعد از آن بنده در پنج آذر به خرمشهر آمدم و همچنان با کلاسهای بدون معلم مواجه شدم که مدیران و معاونین با از خودگذشتگی کلاسها را اداره کردند.

بعد از آن مجدد به دنبال جذب نیرو بودیم و توانستیم مجوز بکارگیری ۷۰ نیروی دیگر را بگیریم و این هفتاد نیرو از بین همان پرونده های ارسالی با نظارت حراست،بازرسی،و اداری و آموزش انتخاب شد و اسامی برای ما فکس میشد و تنها دغدغه ی ما آذر ماه این بود که کلاسها بدون معلم نباشند. و برای این نیروها کلاسها و دوره های آموزشی و فنون تدریس تشکیل دادیم.

سازمان منطقه ی آزاد سال گذشته برای کمک به تجهیز و ساخت مدارس هیچ کمکی هزینه نکرد.

جلساتی را با منطقه گرفتیم و به توافق رسیدیم که منطقه کمکهایی برای تعمیر و تجهیز و ایزوگام مدارس داشته باشد و هدف اصلی و تمرکز ما در این برنامه مدارس حاشیه و روستایی و دولتی غیربرخوردار بودند.

۳۰درصد این مبالغ دریافت شده و بخش تعمیرات مستقیم به حساب مدارس واریز شده.

در کل سه میلیارد و هشتصد میلیون از طرف منطقه برای تعمیر و تجهیز به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

یکی از دغدغه های سازمان منطقه ازاد عدم شفافیت در هزینه کرد مبالغ بود و از ما انتظار داشت که باید مستندات این موارد ارسال شود و ما مدیران را به عنوان نماینده تام الاختیار به سازمان معرفی کردیم تا مبالغ به حساب مدارس واریز شود و مدیران با توجه به مشکلات و نواقص مدرسه در مورد چگونگی هزینه کرد این مبالغ تصمیم بگیرند و با پیمانکار قرارداد ببندند، اما مبالغ تجهیز به اداره واگذار شد و ما هم برای اولین بار شورای مالی و معاونین را تشکیل دادیم و با توجه به دستورالعملهای وزارتخانه و اداره کل مناقصاتی انجام دادیم و مناقصه عمومی هم از طرف ذیحسابی اداره کل انجام شد و قرارداد ها بسته شد و بعد از طی مراحل اداری در اختیار مدارس بویژه مدارس حاشیه و روستایی قرار خواهد گرفت.

با توجه به اهمیت سرویس های بهداشتی و لزوم بهداشت آنها از مدیران خواستیم تعمیر سرویس های بهداشتی را در اولویت قرار دهند و بعد از جلساتی با اقای ساعدی قرار شد از هفته ی آینده جلساتی با شرکت های متمول گرفته شود و بخش عمده ی کار تعمیرات را این شرکتها عهده دار شوند.

امسال در ابتدایی ساماندهی و سازماندهی ترمیمی و در متوسطه ی اول و دوم سازماندهی کلی داریم.

در مورد استعفای دسته جمعی همکاران باید عرض کنم چنین مساله ای به هیچ عنوان صحت نداشته،از طریق و بازرسی و حراست و معاونین هم موضوع رو پیگیری کردم و متوجه شدم که این مطلب صحت ندارد و بسیار خوشحالم در کنار دوستان اداری و در جوی دوستانه و صمیمی و در کنار هم کار میکنیم و بدون هیچ چشمداشتی تا غروب مشغول به کار هستند.

برای روستاهای غرب کارون برنامه های زیادی داریم و با همکاری شرکت توسعه ی نیشکر در حالت ساخت دو مدرسه هستیم.

از آذر ماه تا کنون از ۹۶ مدرسه بازدید داشتم و در جلسات شورای مدرسه شرکت کردم و به صحبتهای همکاران گوش دادم و تا خد امکان سعی در برطرف کردن مشکلات آنها داشتم.

برای سال آینده به دلیل بازنشسته شدن بعضی همکاران و نقل و انتقالات و خروجی سرباز معلم پیش بینی میکنم باز هم با کمبود نیرو مواجه باشیم.سال گذشته ده سرباز معلم جذب کردیم و امسال سعی داریم تعداد بیشتری را جذب کنیم و سعی کردم با رایزنی با دوستان اداره کل این مشکل را برطرف کنم،دید اداره کل نسبت به خرمشهر مثبت شده و این مساله به ما کمک خواهد کرد.

من هنوز برنامه ها و کارهای آموزشی را استارت نزدم به دلیل اینکه سال گذشته آذر ماه وارد آموزش و پرورش شدم و در آن تاریخ برنامه ها بسته شده بود و به صورت فشرده برنامه های آموزشی برای معلمان حق التدریس برگزار کردیم،اما برای سال آینده برنامه دارم کارگروه آموزشی و اتاق فکری از دوستان متخصص آموزش،بازنشستگان و کسانی که تجارب موفقی در این زمینه داشتند تشکیل خواهیم داد.

هیچ کلاس خالی و بدون معلم نداریم،بسته حمایتی در استان خوزستان نداشتیم و به جای آن از معلمان حق التدریس استفاده کردیم.

علاوه بر دو مدرسه ی در دست ساخت حاشیه ی کارون،در حال رایزنی برای احداث هنرستانی در حاشیه ی غرب کارون هستیم و با توجه به اینکه اغلب خانواده ی دانش آموزان در آن منطقه به کار کشاورزی مشغولند و وجود شرکت های توسعه ی نیشکر هنرستان کشاورزی تاسیس شود تا نیروهای کارامد و متخصص در این زمینه پرورش داده شوند.

ما در مقطع پیش دانشگاهی ۹۰۰ دانش آموز در خرمشهر داریم،دی ماه قصد داشتیم برنامه ای برای این دانش آموزان داشته باشیم اما از آنجاییکه فرصت کم بود و باید حتما برنامه ای برای این دانش آموزان اجرا میشد،نامه ای به مدارس دادیم مبنی بر اینکه از هر کلاس چهار دانش آموز نخبه و برتر را به آموزش و پرورش معرفی کنند و نهایتا تعداد آنها به ۸۳ دانش آموز رسید و برای آنها کلاسهای فشرده ی کنکور با بهترین اساتید خرمشهری بصورت رایگان در دو پایگاه یکی برای خواهران و دیگری برای برادران برگزار کردیم،روز دوشنبه ۱۷اردیبهشت همایش کنکور با بهترین مدرس استان برگزار خواهیم کرد و مدرس قول داده برگزاری این کارگاه باعث ۲۰درصد ارتقاء قبولی خواهد شد.

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان از این تریبون اعلام میکنم به هر دانش آموز پیش دانشگاهی که در کنکور رتبه ی یک رقمی منطقه ای را کسب کند ۱۵ میلیون تومان،رتبه ی دو رقمی ۱۰میلیون تومان و رتبه ی سه رقمی ۵ میلیون تومان جایزه از طرف خیرین اهداء خواهد شد و روز جشن و تقدیم این هدایا اول مهر ماه ۹۷ خواهد بود.

قرار است به زودی در جدیده مدرسه ای از طرف دفتر آیت الله سیستانی احداث خواهد شد و اقای سامری پیگیر هستند از طرف بنیاد برکت دبیرستان نمونه دولتی دختران در حاشیه تاسیس شود.

در بحث نیروی انسانی کمبود نیروی خدماتی داریم،رایزنی هایی با منطقه آزاد شروع کردیم که در صورت امکان نیروهایی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

در سه سال گذشته مدارس هیأت امنایی با شهریه ی ۱۵۰ هزار تومانی اداره میشد و ثبت نام برای فرهنگیان و خانواده شهدا و ایثارگران و خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی(کمیته و بهزیستی)رایگان بود،امسال شورای آموزش و پرورش تصمیم گرفت شهریه را میزان پنجاه هزار تومان افزایش دهد یعنی شهریه این مدارس سال آینده ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

من همیشه سه اصل را سرلوحه ی کارم قرار دادم که آن سه اصل نظم،آرامش و کار تیمی است. این برنامه را از اداره شروع کردم و در جوی دوستانه و آرام مشغول انجام کار هستیم این مساله به مدارس و مدیران هم منتقل شده است.

از بدو ورود شماره ی تماسم را در اختیار مدیران مدارس قرار دادم و خواستم شماره در اختیار همکاران قرار بگیرد،پاسخگوی تماسها و پیامهای همکاران هستم و مشکلات آنها را پیگیری میکنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار