اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
معاون خانه صنعت ایران در شورای معادن خوزستان:
پناهی زاده: با توجه به حجم فعالیت‌های شورای عالی معادن، ممکن بود بیش از یکسال طول بکشد موضوعی در این شورا مطرح و بررسی شود اما با توجه به تفویض اختیارات به شوراهای استانی، امیدواریم با تشکیل این شورا موضوعات سریعتر تعیین تکلیف شوند.
بیژن پناهی‌زاده در حاشیه جلسه شورای معادن استان که امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استانی واگذار شده است که به استناد آن نیز امروز جلسه شورای معادن خوزستان با حضور مسئولان مربوطه در اهواز برگزار شد.

وی افزود: در جلسه امروز شورای معادن مسایل تعدادی از معادن استان مطرح شد و پرونده تعدادی از واحدها که به تعهدات خود شامل عدم پرداخت حقوق دولتی، فعالیت نداشتن یا فعالیت خارج از محدوده تعریف شده و یا به اتمام رسیدن مدت پروانه عمل نکرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت شورا برای برخی واحدها دستور سلب صلاحیت داد تا این معادن به افراد دیگر واگذار شوند. 

پناهی‌زاده تصریح کرد: با توجه به این‌که دلیل توقف فعالیت معدن در برخی از واحدها، خارج از اختیارات بهره‌برداران بوده است یا برخی واحدها مشکلاتی داشتند که قابل حل بودند، شورا تصمیم گرفت به تعدادی از این بهره‌برداران معدنی جهت عمل به تعهدات مهلت دو یا سه ماهه بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم فعالیت‌های شورای عالی معادن، ممکن بود بیش از یکسال طول بکشد موضوعی در این شورا مطرح شود. با توجه به تفویض اختیارات به شوراهای استانی، امیدواریم با تشکیل این شوراها موضوعات سریعتر تعیین تکلیف شوند.

پناهی‌زاده خاطرنشان ‌کرد: سال گذشته در شورای عالی معادن تصویب شد پیمانکاران پروژه‌های عمرانی برای انجام فعالیت‌ها باید از تولیدات معادن همجوار خود استفاده کنند و اگر تا شعاع 25 کیلومتری آن‌ها معدن و صنایع معدنی وجود دارد، حق ندارند برای انجام کارهای خود، از معدن دیگری استفاده کنند. هدف این مصوبه این بود که معدن‌هایی که همجوار این پروژه‌ها هستند فعالیت کرده و ایجاد شغل کنند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این رای شورا قطعی و لازم الاجرا است و تمام ادارات و ارگان‌ها باید آن را رعایت کنند. امیدوارم این مصوبه در خوزستان نیز رعایت شود. براساس این مصوبه هرگونه معرفی برای اخذ معدن برای پیمانکاران عمرانی در جایی که در شعاع 25 کیلومتری آن‌ها معدن وجود دارد، ممنوع شده و امیدوارم با رعایت این مصوبه موجب فعال سازی واحدهای معدنی شویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار