شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

شوشان : دلالان همواره پای ثابت مزارع برای خرید محصولات کشاورزی و باغی هستند و یکی از دغدغه های مسئولین بخش کشاورزی کنترل دلالان بوده است. دغدغه ای که همیشه وجود داشته و مسئولین عملا اراده ای برای کوتاه کردن دست دلالان ندارند اما امسال با اقدام قابل تحسین تعاون روستایی اهواز، دست دلالان از نخلستان ها تا حدود زیادی کوتاه شده است.

ماجرا از این قرار است که تعاون روستایی اهواز برای کوتاه کردن دست دلالان اقدام به خرید تضمینی خرما از نخلداران با قیمت 1400 تومان کرده است و این در حالی است که دلالان با قیمت حدود 1000 تومان خرما را از نخلدار می خریدند اما با ورود تعاون روستایی و تثبیت قیمت 1400 تومان عملا شاهد کوتاه شدن دست دلالان هستیم چرا که دلال حاظر نیست بیشتر از 1000 تومان خرما را از کشاورز خریداری کند. از سویی کشاورزان هم از قیمت خرید تضمینی اعلام شده رضایت کامل دارند و تمایل دارند محصول خرمای خود را به دولت بفروشند تا دلال.

سید شریف موسوی رییس تعاون روستایی اهواز در همین خصوص به شوشان گفت: تاکنون 30 تن خرمای مازاد بر نیاز از کشاورزان اهوازی به شکل تضمینی خریداری شده است. وی این را هم گفته که این ابتکار به جز خرما در محصولاتی مانند شلتوک و جو هم اجرا می شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
comment
0
1
comment اگه روزی دست دلالان کوتاه شود مطمئن باشید حق کشاورزان گرفته میشه
comment
صادقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
comment
0
1
comment ببخشيد دلالي فقط در كشاورزي بلكه در همه چيز است . شما همين مسكن را ببيينيد همه اش دلال بازي است . و درسته خرما را دلالان مي برند ولي بايد ساماندهي شوند . شوشان به موضوع خوبي پرداخته
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار