اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه نقاط پرخطر استان شناسایی شده و اعتبارات لازم برای ایجاد شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فراهم شده است، گفت: این موضوع می‌تواند زمینه حضور جوانان در این پایگاه و شرایط بهبود انتقال مصدومین را فراهم کند. 

علی خدادادی در آیین تجلیل از جوانان فعال جمعیت هلال احمر خوزستان که امروز (18 اردیبهشت‌ماه)  مصادف با 8 ماه می  روز جهاني صليب‌سرخ و هلال‌احمر برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر و یادآور فعالیت جمعیت هلال احمر و زمینه‌ساز آشنایی آحاد مردم با این جمعیت است تا بتوانیم با تقویت اعتماد مردم زمینه‌ساز ارائه خدمات بشردوستانه بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: خوزستان یادآور شهدای گرانقدری است که توانستند امنیت و شرایط ویژه اکنون را برای ما مهیا کنند. ما میراث‌داران شهیدان هستیم و باید درس ایثار و از خودگذشتگی را از آن‌ها یاد بگیریم و جوانان نیز باید بتوانند با تاسی از شهیدان به فعالیت‌های بشردوستانه ادامه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: صلیب سرخ جهانی با بیش از 150 سال و جمعیت هلال احمر کشور با بیش از 95 سال پرچم‌داری خدمات بشردوستانه توانسته زمینه اعتماد عمومی را فراهم کند.

خدادادی ادامه داد: رسالت و تعهدی که در جمعیت هلال احمر ایجاد شده شاید منحصر به فرد باشد. با توجه به ساختار و نظام جمهوری اسلامی ویژگی‌های جمعیت هلال احمر از نهادهای دیگر متفاوت است و به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مردم‌نهاد در جهان و کشور می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌هایی که بر اساس اهداف چهارگانه و اصول هفت‌گانه بر عهده دارد ،باشد. 

وی گفت: طلایه‌داری هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه بر عهده نسل‌های بعد قرار گرفته است بنابراین باید در راستای حفظ اعتماد و انسجام کلی خدمات مؤثری انجام شود. در جمعیت هلال احمر خوزستان زمینه جذب آحاد مختلف مردم و شناسایی آسیب‌های موجود فعالیت‌های بسیاری انجام شده است و خوشبختانه کمبودهایی که در حوزه‌های مختلف جمعیت هلال احمر خوزستان وجود داشت با همت و همکاری درون و فرابخشی در حال رفع و رسیدن به جایگاه ایده‌آل در کشور است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در جمعیت هلال احمر خوزستان بنا است که برنامه‌محوری سرلوحه کارها قرار گیرد. هر چند شاید قدم‌هایی که برداشته می‌شود کند باشند اما در حال اصلاح هستند و با برنامه عملیاتی که در سال جاری مدنظر است و ارزیابی که در این خصوص به عمل می‌آید به رفع نقایص می‌پردازیم تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر خوزستان در حوزه‌های مختلف باشیم.

خدادادی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مدنظر جمعیت هلال احمر خوزستان حوزه آموزش است زیرا آموزش زمینه مناسب را برای افزایش توانمندی کلیه اقشار فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم با اصلاح برنامه‌ها شرایطی ایجاد شود تا بتوانیم در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های ملی ارتباطات بیشتری با دولت و آحاد مختلف جامعه برقرار کنیم. همچنین آسیب‌هایی که در خوزستان وجود دارد شناسایی و زمینه کاهش خطرسازی در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: مهم‌ترین موضوع خطرپذیری در بحث تعداد غرق‌شدگان در خوزستان است که رتبه یک کشور را در این خصوص داریم. در تصادفات جاده‌ای و عوامل دیگر نیز می‌توانیم با برنامه‌محوری کاهش این حوادث را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده زمینه حضور و نفوذ جمعیت هلال احمر در حوزه‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: یکی از کارهایی که جمعیت هلال احمر خوزستان در سال‌های گذشته در برنامه قرار داد، افزایش توانمندی آحاد مختلف مردم و محرومیت‌زدایی بود که این موضوع در 10 نقطه استان خوزستان انجام شد. 

خدادادی بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در حوزه امداد و نجات کاستی‌هایی داشت که با تقویت لجستیک و تجهیزات مورد نیاز، ایجاد نیروهای واکنش سریع و برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه توانمندی در این حوزه افزایش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: با حمایت استاندار خوزستان توانستیم نقاط پرخطر استان را شناسایی کنیم و اعتبارات لازم برای ایجاد شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فراهم شد. این موضوع می‌تواند زمینه حضور جوانان در این پایگاه و شرایط بهبود انتقال مصدومین فراهم کند. 

وی با بیان اینکه 2 میلیون جوان در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: تقویت حوزه داوطلبان و نگاه سرمایه‌ای به جوانان نگاه جمعیت هلال احمر خوزستان است.

خدادادی تصریح کرد: لازم است رؤسای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های خوزستان آمار تعداد جوانان، پتانسیل و تعداد جوانان بیکار یا در معرض خطر را تهیه کنند و جلسات مستمری با فرمانداران تشکیل دهند تا بر اساس تعداد آمار جوانان برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و زمینه افزایش نقش مداخله جوانان فراهم شود زیرا سرمایه، جوانان هستند و اگر بتوانیم جوانان توانمند را آموزش دهیم قطعا در آینده کشوری موفق خواهیم داشت و دغدغه‌ای برای تأثیر تهاجمات فرهنگی و خارجی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: نگاه سرمایه‌ای به جوانان موجب می‌شود که این جوانان احساس تعلق پیدا کنند در نتیجه تحت تأثیر عوامل سوء جامعه قرار نمی‌گیرند. باید مامنی برای جوانان در هلال احمر ایجاد شود تا با مراجعه به این جمعیت شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از پتانسیل این جوانان استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در حوزه داوطلبان انتظار دارم داوطلبان به عنوان حلقه وصل توانمندان و نیازمندان جامعه عمل کنند. باید داوطلبان با پزشکان، مهندسان و ... که بازوی جمعیت هلال احمر هستند ارتباط مؤثر داشته باشند.

خدادادی گفت: یکی از اهداف برنامه عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان جذب داوطلب است. در حال حاضر حدود 12 هزار نفر نیروی داوطلب در خوزستان داریم که شاید زیاد فعال نباشند بنابراین تعداد داوطلبان مهم نیست و باید از نظر کیفی بتوانیم زمینه فعالیت داوطلبان را فراهم کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار