اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
ازدحام جمعیت در مراسم یادبود ناصر ملک‌مطیعی به اندازه‌ای بود که خیابان ایثار توسط ماموران پلیس بسته شده بود.

ازدحام جمعیت در مراسم یادبود ناصر ملک‌مطیعی به اندازه‌ای بود که خیابان ایثار توسط ماموران پلیس بسته شده بود. همچنین تعدادی از هنرمندان مانند محمدعلی کشاورز و چند نفر دیگر از هنرمندان دچار مشکلات تنفسی شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایلنا، مراسم یادبود درگذشت ناصر ملک مطیعی (بازیگر پیشکسوت) در حالی بعد از ظهر امروز در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد که ازدحام جمعیت و هجوم سلفی‌بگیران و همچنین آتش‌سوزی کولر قسمت خواهران باعث شد تا برگزارکنندگان مراسم را یک ساعت زودتر به پایان برسانند.

سالار عقیلی در این مراسم با اجرای قطعاتی کوتاه گفت: ناصر ملک مطیعی اسطوره سینما و به نوعی پدر بازیگری سینمای ایران بود.

همچنین بهرام حصیری قطعاتی را اجرا کرد و گفت: ملک مطیعی بازیگر بی‌بدیلی بود و ما دوستی و علاقه زیادی به یکدیگر داشتیم و من امروز می‌خواهم قطعه جان عاشق را به او تقدیم کنم. حاضران در سالن قطعه جان عاشق را با حصیری همراهی کردند.

یادبود ناصر ملک‌مطیعی: از اجرای عقیلی و حصیری تا هجوم سلفی‌بگیران
در ادامه مراسم حجت الاسلام جامی طی سخنانی با تشکر از حضور این جمعیت در این مراسم گفت: باید بپذیریم که این ازدحام و این اجتماع فشار و تنفس را بسیار سخت می‌کند. بنابراین از همه می‌خواهم که با یکدیگر مهربان‌تر باشید.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام صلوات الله علیه گفت: پرونده عمل انسان با مرگ وی به پایان می‌رسد مگر آنکه سه کار را در زمان حیات انجام داده باشد. اول، صدقه جاریه‌ای بدهد مانند موقوفات و کاری که عام‌المنفعه باشد. دوم، علم و دانش و فنی و یا هنری را از خود باقی گذارد و سوم آنکه فرزندان صالح تربیت کرده باشد. اگر فردی هر کدام از این سه کار را انجام داده باشد نیکی آن کار به او بعد از مرگ نیز می‌رسد.

جامی با اشاره به اینکه ناصر ملک مطیعی یکی از پیشکسوتان عرصه هنر بود که آثار ماندگار خوبی را به جای گذاشته است، افزود: متاسفانه نسبت به این عزیز و خیلی‌های دیگر گروهی بعد از انقلاب با تنگ‌نظری جفا کردند و اجازه ندادند تا از شخصیت هنری وی استفاده شود اما ایشان بزرگمردی بود که بیان کرد از هیچ فرد و هیچ کسی گله و گلایه‌ای ندارد.

جامی ادامه داد: ملک مطیعی انسان باسوادی بود و از کودکی علاقه به مطالعه داشت و تا قبل از وفاتش کتابخانه‌ای داشت که در آن حدود سه هزار جلد کتاب داشت و برخی از این کتاب‌ها را دو یا سه بار خوانده بود و همیشه خود را فقیر معرفت می‌دانست.

وی ادامه داد: ناصر ملک مطیعی انسان معتقدی بود که به ائمه اطهار علاقه داشت و خود را با خدای خود بسیار نزدیک می‌دید و به امام علی (ع) و امام هشتم ارادت ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه ملک مطیعی شدیدا حب وطن و علاقه به کشور داشت، گفت: هنرمند وقتی فرصت کار برایش فراهم نیست از کشور و وطن خود قهر نمی‌کند بلکه می‌ایستد و مقاومت می‌کند به همین دلیل ملک مطیعی نیز با آنکه می‌توانست در خارج از کشور فعالیت کند با نظر و علاقه خود به کشور بازگشت و هرچند فرصت فعالیت در حرفه‌ای که در آن تخصص داشت را نیافت اما از راه‌های دیگر به مردم خود خدمت کرد.

ازدحام جمعیت در این مراسم به اندازه‌ای بود که خیابان ایثار توسط ماموران پلیس بسته شده بود. همچنین تعدادی از هنرمندان مانند محمدعلی کشاورز و چند نفر دیگر از هنرمندان دچار مشکلات تنفسی شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار