اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
نگاهی به دلایل تجمع و اعتراض کامیون داران در خوزستان;
کامیون داران به دفعات اعلام کردند ما فقط از مسئولین تقاضا داریم تا به مشکلات ما رسیدگی کنند چرا که از یک سو افزایش نرخ بیمه و قطعات ماشین و از سوی دیگر پایین بودن کرایه بار، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.
مصطفی حلالی

اعتراض به افزایش نرخ بیمه، افزایش قیمت لوازم و قطعات کامیون، افزایش عوارض جاده ای و پایین بودن کرایه ها سبب شد تا طی هفته گذشته تعدادی از رانندگان کامیون دست از کار بکشند.

کامیون داران در این اعتراضات با نصب بنرهایی در جلوی کامیون خواستار رسیدگی و توجه به مشکلات خود شدند و بدون هیچ گونه نگاه سیاسی تلاش کردند تا مهمترین مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

البته این اعتراضات التهاب فضای مجازی را در بر گرفت و بار دیگر شایعات به اوج رسید تا جایی که خبر از نبود سوخت در جایگاه ها و نرسیدن مواد غذایی به برخی شهرها و کشته شدن یکی از کامیونداران تیتر اصلی فضای مجازی شده بود.

در این میان رسانه های بیگانه سعی کردند تا از این فرصت نهایت سو استفاده را بکنند و در این میان آتش بیار معرکه شدند و مدام سعی کردند از این اعتراضات یک تصویر سیاسی جلوه دهند.

همچنین از درگیری های بین کامیون داران که منجر به آسیب رساندن به کامیون های در حال تردد در جاده ها شده بود سوء استفاده کردند و این موضوع را به کامیون دارانی که بصورت مسالمت آمیز از همان روز اول خواهان رسیدگی به حق قانونی خود بودند ارتباط دادند و بدنبال ایجاد التهاب و آشوب در بین کامیون داران و مردم برآمدند.

کامیون داران به دفعات اعلام کردند ما فقط از مسئولین تقاضا داریم تا به مشکلات ما رسیدگی کنند چرا که از یک سو افزایش نرخ بیمه و قطعات ماشین و از سوی دیگر پایین بودن کرایه بار، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است و این افزایش و کاهش با هم همخوانی ندارند و کار کردن در این شرایط به صرفه نیست.

اعتراضات مسالمت آمیز به حق کامیون داران خوشبختانه جواب داد و  مسئولین طی جلساتی که با نمایندگان کامیونداران داشتند موضوع رسیدگی به مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادند به طوری که کرایه ها 20 درصد افزایش و نرخ بیمه به حالت قبلی بازگشت.

این اعتراضات به خوزستان هم کشیده شده بود و تعدادی از کامیون داران با پارک کردن کامیون های خود در ورودی و خروجی برخی شهرها اعتراض خود را به گوش مسئولین رسانند.

البته برخی بدنبال نشان دادن وضعیت نامناسب در خوزستان بودند و به دفعات خبرهایی از درگیری کامیونداران در برخی شهرستان ها مخابره میشد که پس از پیگیری نادرست بودن آن مورد تایید قرار میگرفت.

طبق گفته رئیس پلیس راه خوزستان اعتراضات کامیون داران حل شده و در این زمینه هیچ انسداد مسیر و یا محوری در استان نداشتیم.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اظهار کرد: اختلال در حدی بوده که خودروها تجمع کردند ولی در هیچ جای استان به هیچ عنوان انسدادی در راه ها نبوده است و فقط تجمع در چند نقطه مثل بهبهان، رامهرمز، ماهشهر و اهواز را تأیید می کنیم.

این تجمعات به نحوی بوده است که حتی در نظم ترافیکی اختلالی ایجاد نکرده و اصلا انسداد راه صورت نگرفته است.

همچنین عابدینی معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در گفتگو با شوشان از عادی شدن روند رفت و آمد کامیون داران در جاده های خوزستان خبر داد و گفت: جلساتی با نماینده کامیون داران در استان و کشور برگزار شد و آنها دغدغه اصلی خود را بیمه و افزایش کرایه در پی گران شدن قطعات و لوازم کامیون ها بیان کردند که خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد رانندگان کامیون ها به سرکار خود بازگشتند و موضوع بیمه و افزایش کرایه آنها حل شده است.

عابدینی در ادامه به وضعیت جاده های خوزستان در طی این چند هفته اخیر در پی اعتراض کامیون داران اشاره کرد و بیان داشت: اعتراضاتی از سوی کامیون داران صورت گرفت و برخی از آنها بصورت موقت حاضر به انجام کار نبودند البته این مساله با افزایش 20 درصدی کرایه ها و بیمه رانندگان حل شده و کامیونداران بر سر کار خود برگشتند و حمل و نقل در جاده های خوزستان در امنیت کامل انجام می شود و در چند روز آینده کاملا بصورت عادی برخواهد گشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار