اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
استاندار خوزستان:
شریعتی: امسال دولت توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته و 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در قانون بودجه مصوب کرده است، این مقدار در سال گذشته برای استان خوزستان 70 میلیون دلار بود..
به گزارش شوشان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست شورای اداری بیان کرد: طی 16 ماه گذشته، 20 هزار هکتار کشت نهال در استان انجام شده است، که پنج هزار هکتار آن در بهمن ماه سال 95 تا فروردین ۹۶ و 15 هزار هکتار در سال 96 تا اواسط اردیبهشت امسال صورت گرفته است.

شریعتی افزود: اکنون سبزینگی نیز بالای 70 درصد است و باید از آن صیانت شود و این روند باید ادامه داشته باشد. این مقدار تا سه سال نیاز به نگهداری دارد و پس از آن نیاز به نگهداری چندانی ندارد.


وی تاکید کرد : ما باید 350 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان را مهار کنیم که اکنون حدود 25 هزار هکتار کشت و 12 هزار هکتار مدیریت چرا و هفت هزار هکتار مرطوب سازی کردیم که حدود 45 هزار هکتار می شود و تا رسیدن به 350 هزار هکتار راه طولانی در پیش است.

شریعتی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مردم خوزستان مسئله ریزگردها است که به اولین مطالبه مردم استان از مسئولان تبدیل شده است؛ بنابراین همه مسئولان اجرایی خوزستان باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: امسال دولت توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته و 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در قانون بودجه مصوب کرده است، این مقدار در سال گذشته برای استان خوزستان 70 میلیون دلار بود که 50 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای پایداری شبکه برق خوزستان اختصاص یافت.

شریعتی به میزان صرفه جویی برق در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان با توجه به صرفه جویی برق در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و روز گذشته هیات دولت به واسطه 1804 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق از خوزستان تقدیر کرد و همچنین شرکت توزیع برق اهواز، رتبه اول و شرکت توزیع برق استان خوزستان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند.

شریعتی یادآور شد: صرفه جویی در مصرف آب و برق بسیار مهم است و دستگاه های اجرایی باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند؛ به ادارات برق خوزستان اختیار کامل داده شده که هرکسی با این سیاست ها تطابق نداشت نسبت به برخورد و قطع برق آنها اقدام کند.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم مردم با صرفه جویی و مراقبت لازم را داشته باشند تا این تابستان را بدون قطعی برق پشت سر بگذاریم.





















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار