اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

شوشان – دکتر ایرج مزارعی / کارشناس امور سیاسی :

این روزها فضای حاکم بر کشور بیشتر رویکرد اقتصادی گرفته و در کمتر نشستی قرار میگیریم که صحبت از بحران یا شرایط نامساعد اقتصادی نباشیم . بله درست است ، تبدیل  نگاه مردم کشور به  وضع اضطراری  اقتصادی و ایجاد بحران های اقتصادی مدل جدیدی از طرح دشمن در ترسیم وضع موجود جامعه ایران است .

در این جا فارغ از متغییرهای داخلی زیادی چون ضعف مدیریت ، ارتباطات غیر متعارف ،  نداشتن برنامه ،تنبلی و سوء استفاده مسولان در امور محوله و غیره .... که میتوانند در شرایط موجود اقتصادی نقش مستقیم داشته باشند فاصله میگیرم و فقط به عامل خارجی که همان طرح مدیریت سازمان یافته و دنباله دار امریکا جهت اخلال در نظام اقتصادی ایران است ، میپردازم .

با برسی نگاه اجمالی به  شرایط اقتصادی موجود کشور به این نتیجه میرسیم که در سال ۹۷ شاهد ایجاد بحرانهای کوچک و به شکل نقطه ای در جای جای ایران عزیز باشیم که باید گفت این متد از اصولی ترین تاکتیک جدید آمریکا در تغییر وضع موجود حتی نظام سیاسی کشور از طرف امریکا میباشد . به این معنی که ترامپ با تدوین تکنیک ایجاد بحرانهای کوچک ویژه همه اقشار جامعه ایران در همه نقاط کشور بدنبال ایجاد نارضایتی در سطح جامعه و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت و مردم و دولت میباشد ، که البته باید اذعان کنیم ، متاسفانه در بعضی از موارد در این زمینه نیز موفق بوده است . بعبارتی  هدف و استراتژی جدید آمریکا در ایران آلوده کردن کشور به وجود بحرانهای متنوع و متکثر  کوچک و مکمل وابسته به هم و زنجیر وار به هم با تاکید بر متغییر مشکلات اقتصادی است تا اینکه به هدف اصلی خود که  " ایجاد یک بحران بزرگ در یک روز بزرگ "  در سال جاری است ،  برسد . بنابراین  مثلث  شوم آمریکا ، عربستان و اسرائیل  در سال ۹۷ ایجاد بحران های کوچک و ریز ویژه همه سطوح و اقشار جامعه است تا از این طریق یک بحران بزرگ را در یک روز در کشور شکل دهند و از این طریق به هدف اصلی خود برسد .

به هر حال به نظر میرسد خارج از مسایل و مشکلات داخلی کشور یک تیم بسیار قوی اقتصادی با مدیریت آمریکا  جهت اخلال در اقتصاد کشور در حال فعالیت و ضربه زدن به معاش و اقتصاد مردم ایران هستند که باید بر اساس این تاکتیک دشمن استراتژی کوتاه مدت و میان مدتی از طرف تیم اقتصادی کشور جهت خنثی سازی این تهدیدات فارغ از بازیهای سیاسی داخلی در کشور  داشته باشیم  .

با طرح این مباحث به این نتیجه میرسیم که سال جاری از لحاظ اقتصادی شرایط حساسی را در کشور سپری خواهیم کرد که باید ضمن آمادگی لازم و جهاد گونه همه دستگاهای اجرایی برای خنثی کردن این تهدیدات بلقوه و بلفعل دشمنان داخلی و خارجی ،  با استفاده از گفتمان اقتصاد مقاومتی به مبارزه با دشمن بی حد و مرز آمریکا و کشورهایی همسو با آن ها برویم  .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار