اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۹۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
سخنی دلسوزانه با استاندار خوزستان;
شوشان - مصطفی حلالی:

پس از انتقادهای بسیار به نحوه عملکرد مقتدایی استاندار وقت خوزستان و فشار سیاسیون داخل و خارج استان وی شبانه از مسند خود عزل شد و پس از سرپرستی چندماهه خبیر معاون سیاسی او بر استانداری خوزستان،  سرانجام با اتفاق نظر اکثر سیاسیون غلامرضا شریعتی سی ام خرداد 1395 بر مسند استانداری خوزستان تکیه زد.

دلایل مطرح شده در کنار گذاشتن عبدالحسن مقتدایی از مسند مدیریت استان، نارضایتی از عملکرد وی و برخی معاونانش بود، زیرا بر این باور بودند عملکرد ضعیف همراه با شعارهایی که مبنی بر توسعه و پیشرفت خوزستان داده است هم خوانی ندارد.

البته جابه جایی برخی فرمانداران و بخشداران بدون هماهنگی با وزارت کشور و نارضایتی های برخی سیاسیون داخلی و مرکز نشین از استاندار وقت خوزستان با فشار بر رییس جمهور و وزیر کشور، سرانجام مقتدایی را به ایستگاه پایانی مدیریت استان رساند تا سکان استانداری خوزستان به غلامرضا شریعتی برسد.

پس از انتصاب شریعتی به عنوان استاندار خوزستان بسیاری از سیاسیون، احزاب، تشکل‌ های مردم ‌نهاد و دلسوزان این تغییر را در رأس مدیریت استان به فال نیک گرفتند و آن را نقطه عطفی برای یک حرکت نو و جهت‌دار قلمداد کردند، بسیاری از آنها امیدوار بودند با آمدن استاندار جدید مدیران ضعیف در حداقل زمان عزل و به‌ جای آن‌ها افراد شایسته، کارآمد و همچنین با رزومه مدیریتی درخشان برای خدمت به مردم به کار گرفته شوند، اتفاقی که تا حدودی در تعویض مدیران استان رخ داد، البته نتیجه این انتصاب مدیرانی ناکارآمد و غیر همسو با اهداف دولت و مدیریت کلان استان بود.

متأسفانه عدم تعهد، دلسوزی و همچنین بی‌تدبیری مدیران و مسئولان استان سبب شده است تا گرد محرومیت همچنان بر چهره‌ی خوزستان خودنمایی کند و این استان را به صورت دائم در میان استان‌های ضعیف و کمتر توسعه ‌یافته با آمار بیکاری بالا در کشور قرار دهد.

مدیران استان که شعار را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند تا عمل، با ارائه آمارهای غیر واقعی نه ‌تنها دستاوردی برای خوزستان به ارمغان نیاورده‌اند بلکه خود مانعی برای توسعه و ترقی شده‌اند به طوری که آمارها نشان می‌دهد خوزستان در بسیاری از شاخص‌های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی نسبت به گذشته تنزل داشته است.

این روزها بعد از مصیبت های زیادی که بر سر استان خوزستان آمده است همگان چشم به درایت و تدبیر استاندار دوخته‌اند تا با قاطعیت و جدیت مدیران ناکارآمد و ضعیف را کنار بگذارد، شاید این تغییرات نقطه عطف و شروعی برای تحول در اقتصاد، اشتغال، کشاورزی و صنعت خوزستان باشد.

- آقای دکتر شریعتی شما از زمانیکه بر مسند استانداری خوزستان تکیه زدید تقسیم کار بین مدیران خود را فراموش کردید و سعی داشتید خود شخصاً در رأس امور باشید که عملا موجبات پنهان شدن مدیران استان را در پشت خود فراهم ساختید تا نتوانند پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند.

- جناب استاندار شما زبانزد به داشتن مشاوران زیاد در حوزه های مختلف هستید، آیا تاکنون به عملکرد این مشاوران ورود کردید و خواستار مشاوره تخصصی در بحران های دوره مدیریت خود شده اید؟ آیا قبول ندارید مشاوران شما بیشتر به دنبال تصویر سازی از خود در بین رسانه ها هستند تا کمک به مدیریت کلان استان؟

- دکتر شریعتی اگر قصد ترمیم کابینه مدیریتی خود و تزریق جان تازه ایی به مدیریت خوزستان هستید باید از معاونان، مشاوران و فرمانداران خود که پاشنه آشیل استان هستند شروع کنید، زیرا در بزنگاه های بحرانی حتی حاضر به گفتن جمله ای در حمایت از شما نیستند و خود را پنهان می کنند تا از گزند انتقادات به دور باشند.

- جناب دکتر شریعتی هرچه سریع ‌تر تغییرات لازم را در بدنه مدیریتی استان به ‌ویژه معاونت های استانداری، فرمانداران و برخی از مدیران کل در حوزه اجتماعی، اشتغال، کشاورزی، آموزش، صنعت، نیرو و ...... به وجود آورید زیرا که عدم توسعه استان و بحران های پی در پی، به ضعف و عملکرد همین معاونان و مدیرانی بر می‌گردد که همچنان در این منصب‌ ها قرار دارند.

مدیرانی در خوزستان وجود دارند که بیشتر بجای کار و تلاش و برنامه ریزی به فکر حفظ میز خود با هر ترفند و روشی هستند و لابی را جایگزین کار و تلاش کرده اند. مدیرانی که علاوه بر ضعف و ناتوان بودن در اداره مجموعه مطبوع خود، کاملا مخالف جریان تدبیر و امید هستند و در سال های گذشته عملکردشان به وضوح مشخص است.

این در حالیست که برخی مدیران فعلی در استان حتی توان درخواست برای جذب اعتبارات برای اداره خود را ندارند و حتی در تامین هزینه های جاری اداره خود مانده اند، مدیران ناکارآمدی که مانع توسعه استان شدند و بر این اساس نیاز است استاندار خوزستان نسبت به تغییر مدیران ناکارآمد اقدام کند و نقد دلسوزانه را با توجه به وضعیت کنونی استان بپذیرد.

آقای دکتر شریعتی اگر دست به تغییرات نزنید، باید در یک جمله گفت نه خانی آمده و نه خانی رفته است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment آقایان درست میفرمایند حداقل اینو میدونم تمام مدیران بخش کشاورزی و دامداری و دامپزشکی همگی مدیران دوره احمدی نژاد هستند
comment
حسین
|
Italy
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment استاندار محترم اگر مدیران دولت قبل که اغلب ضعیف و بی انگیزه و تغییر چهره داده هستند را تغییر دهند اوضاع استان بسامان خواهد شد. دقیقا مدیران کشاورزی و دامپزشکی مصداق همین مطلب فخیم بالاست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment مدیریت سازمان آب و برق خوزستان بسیار ضعیف است ، اما متاسفانه رابطه همشهری گری مانع پاسخگویی شده ، بقدری بدبخت شدیم که چهل سال بعد از انقلاب ظاهرا هیچ مدیری تربیت نکردیم و همواره از ژنرال های پوشالی استفاده می کنیم ، با این رویکرد باید گفت که نظام از تربیت مدیران جوان ناتوان بوده و مدیران پیر و خسته همچنان یکه تاز هستند و به هیچ مقامی پاسخگو نیستند و نخواهند بود ، شوشان نترس چاپ کن استان به فنا رفته
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment جالبه که یکی از حامیان رسانه ای شریعتی همین سایت شوشان بوده است...
مدیر پایگاه بله رسانه در کنار نقد مدیران می تواند از مدیری هم حمایت کند الیته رسالت خود را نباید فراموش کند
سایت شوشان هم مدیریت استان را نقد منصفانه می کند در مواقعی هم که میبیند مدیریت استان پرتلاش کار می 
کند حمایت خواهد کرد

این خصوصیت رسانه است

مخاطب گرامی مطلب در نقد مدیریت استان بسیار بیشتر از حمایت از مدیریت استان بوده است

به آرشیو سایت مراجعه کنید

comment
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment به حول و قوه الهی ظاهرا تغییرات زیادی در سطح مدیران کل استان خوزستان مخصوصا در بخش کشاورزی و دامپروری در راه است ان شالله
comment
دکتر اسد زاده
|
Germany
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment سایت وزین شوشان عالی بود این مطلب. شنید ها و شایعاتی هم مینی بر تغییرات در اداره کل دامپزشکی خوزستان هست از صحت آن لطفا مطلبی بگذارید
comment
محمد پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment الان که شوشان دارند حمایت میکنند از استاندار محترم و راه حل ارائه می دهند. به نظر میاد که اتفاقا موافق استاندار دکتر شریعتی هستند.

اما خوب واقعا مدیران حزب باد استان که اغلب بی انگیزه هم هستند باید برکنار شوند چون مانعی در جهت اهداف استاندار محترم هستند
مدیر پایگاه بله رسانه در کنار نقد مدیران می تواند از مدیری هم حمایت کند الیته رسالت خود را نباید فراموش کند
سایت شوشان هم مدیریت استان را نقد منصفانه می کند در مواقعی هم که میبیند مدیریت استان پرتلاش کار می 
کند حمایت خواهد کرد

این خصوصیت رسانه است

مخاطب گرامی مطلب در نقد مدیریت استان بسیار بیشتر از حمایت از مدیریت استان بوده است

به آرشیو سایت مراجعه کنید
comment
نیما
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment من فکر میکنم شما خیلی هم‌ بی طرف رفتار نمیکنید و برای گزیده کاری شما دلیلی وجود ندارد که سانسور کنید اگر نقدی راجع به مسئولی نوشته میشود حتما بایستی نشر داده شود دوران سانسور و خود سانسوری به پایان رسیده فکر نکنید اگر مطلبی برای شما فرستاده میشود و شما بیدلیل انرا سانسور میکنید افراد دست اندرکار مسئول دیگر استان از ان بیخبر میمانند نه نسخه ایی هم در دست انهاست ...حداقل از این خود محوری و نخوت خوزستانی ماب دست بردارید و منتشر کنید مگر شما در کنار و مجاورت استانهای دیگر در یک کشور زندگی نمیکنید بنام ایران !!حداقل مثل فارس نیوز رفتار کنید و سانسور بیدلیل را سر لوحه کار خودتان قرار ندهید .. محافظه کاری در خوزستان تا کجاست !!!! اگر از مسئولی گله میشود حتما عملکرد ضعیفی داشته ...برای فرهنگ و هنر خوزستان این مشاور خنثی که هدفش فقط تهیه عکس و نشستن صف جلوی مجالس چه حرکت در خور تحسینی داشته ...چه عملکرد درخشانی جز گرفتن فضای بیمورد داشته ....لطف کرده خود محور و سانسور طلب نباشید .. دودش به چشم خود شما خواهد رفت مسئول محترم ... وجدان داشته باشید و رسانه مسئول باشید تا گزیده کار .
comment
دلسوخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment کدام مدیر $
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment از اقای شریعتی سوالی دارم چگونه فردی که در چندین سمت مدیریتی نا موفق عمل کرد مثلا نمایندگی در مجلس شهرداری اهواز مدیر قطار شهری یکی از مهمترین معاونت های استانداری را انتخاب میشود چه اصراری است که از افرادی که نمونه بارز ناتوانی و عقب ماندگی استان است استفاده شود یعنی قحط الرجال است
comment
سالمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
comment
0
0
comment حرف همه ی مابود، ولی کو گوش شنوا
comment
rrr
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
comment
0
0
comment با تغییر جناب مقتدایی هم روند حدودا رو به بهبود خوزستان به هم خورد و هم جلوی شکوفایی جناب شریعتی.
من نمی خوام کسی را کم اهمیت یا پراهمیت جلوه بدم، موضوع زمان درست و جایگاه درست هر کسیه. آقای دکتر شریعتی می تونستند در پستی دیگه شکوفا بشن و پله های ترقی رو طی کنن. افتخارش هم برای ما بود. ولی الان فقط معروف شدن و شاید استانداری بالاترین جایگاهشون باقی بمونه.
مثل زمانی که علی دایی مربی تیم ملی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار