اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر انسجام و وحدت اصولگرایان در سطح کشور برقرار باشد هیچ بعید نیست آقای رئیسی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند.
امیر واعظ آشتیانی درباره اقدامات سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و این‌که آیا نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند به عنوان لیدر جریان اصولگرایان باز هم در رأس قرار گیرد، گفت: معتقدم حضور هر فرد و یا افرادی که عامل وحدت و انسجام اصولگرایان شود و بتواند به طور نسبی این وحدت را ایجاد کند، عملی مثبت است.

وی خاطر نشان کرد: مهم نیست آقای رئیسی در رأس جریان اصولگرایی قرار گیرد و یا هر فرد دیگری، مهم این است که این قابلیت را داشته باشد علاوه بر این که یک گفت‌وگوی سازنده درون تشکیلاتی را به وجود می‌آورد می‌تواند عامل انسجام و وحدت هم باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به لزوم وحدت در میان جریان‌های داخل کشور، گفت: اگر مدعی باشیم که   همیشه و حتما در گروه‌های سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا وحدت کامل شکل می‌گیرد خیر چنین چیزی نیست، اما می‌توانیم یک وحدت صورت نسبی به وجود بیاوریم که خود می‌تواند یک حرکت رو به جلو و اثربخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جهان که برخی از کشورها مانند عربستان،‌ اسرائیل،‌ امارات و آمریکا دشمنی‌های خود را با ما آشکارا نشان می‌دهند، باید انسجام و وحدت درونی داشته باشیم.

آشتیانی با اشاره به وجود انشقاق در جریان‌های سیاسی، عنوان کرد: معتقدم گروه‌های سیاسی کشور ابتدا باید درون گروهی وحدت و انسجام داشته باشند و سپس همین رویه در سطح ملی شکل دهیم، تا بتوانیم آحاد ملت را با یکدیگر منسجم کنیم؛ زیرا یک اتحاد همگانی در این شرایط سخت می‌تواند ما را عبور دهد.

این عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که عامل اصلی تنش‌های موجود در جامعه به رفتار مدیران اجرایی و جریان‌های سیاسی  کشور بازمی‌گردد، بیان کرد:  ما هرگونه تنشی در جامعه مشاهده می‌کنیم بخش قابل توجهی از آن‌ها برگرفته از نوع گفتمان‌هایی است که مدیران در سطح اجرای و جریان‌های سیاسی موجود در  کشور از خودشان بروز می‌دهند؛ باید این نکته را گوش‌زد کرد که این‌گونه عملکردها تاثیرات فرهنگی منفی بر گفتمان جامعه خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این سؤال که سید ابراهیم رئیسی زمانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است و حال قصد ورود به  مجلس را دارد،‌ حضور وی را در این انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: رأی آقای رئیسی قابل توجه بود آن هم باتوجه به این که ایشان یک چهره شاخص نبودند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد:  ادبیات آقای رئیسی به گونه‌ای بود که توانست ۱۶ میلیون رأی را با خود همراه داشته باشد این امر خود زمینه ساز یک نگاه ویژه نسبت به ایشان شد.

وی ادامه داد: حال اگر فرض را بر این بگیریم که ایشان در انتخابات مجلس شرکت کند، معتقدم که  اگر انسجام و وحدت اصولگرا در سطح کشور برقرار باشد و بتوانند اکثریت مجلس را به دست گیرند، هیچ بعید نیست آقای رئیسی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: شاید هم این اتفاق نیفتند، اما برداشتم این است که اگر آقای رئیسی در انتخابات شرکت کنند و اگر اصولگرایان وی را به عنوان لیدر انتخاب کنند و با این عنوان هم در انتخابات حضور پیدا کند و اگر انتخاب شود و اکثریت مجلس را داشته باشند می‌توانیم بگوئیم که هیج بعید روی ریاست ایشان هم برای مجلس تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اگر در انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی که چندین دوره ریاست مجلس را بر عهده داشته است شرکت کند، آیا فکر می‌‌کنید بازهم رئیسی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود، گفت: تا انتخابات یک فرصت قابل توجهی داریم و تا آن زمان هم اتفاقات رنگارنگی را شاهد هستیم چرا که فضای سیاسی ایران نشان داده اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست و اتفاقات خاص می‌تواند معادلات را به هم بزند. 

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: اگر آقای رئیسی در مجلس حضور پیدا کنند و آقای لاریجانی هم  باشد فکر می‌کنم اقبال برای ریاست ایشان وجود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار