اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
استاندار خوزستان:
شریعتی: مسجد سلیمان همچنان با محرومیت هایی همراه است که برطرف کردن آن باید در اولویت قرار گیرد.
غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای اداری مسجد سلیمان که با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد افزود: مسجدسلیمان با قدمتی طولانی اما همچنان با محرومیت هایی همراه است که برطرف کردن آن باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: در چنین شرایطی باید جاذبه های گردشگری این شهرستان تقویت شود تا فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شود.

شریعتی ادامه داد: باید تلاش کنیم چهره این شهر را نو‌ کرده و با توسعه معماری شهری ، چهره فرسوده آن را دگرگون کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: تیم نفت مسجد سلیمان برای حضور در رقابت های لیگ برتر با مشکلات متعددی همراه بود اما با رایزنی انجام شده منابع اعتباری برای این تیم در نظر گرفته شده تا بخشی از مشکلات این تیم برطرف شود.

وی افزود: در ماه های گذشته تلاش موثری در زمینه رفع محرومیت از این شهرستان صورت گرفته و این خدمات در امسال دوچندان می شود. 
شریعتی بیان کرد:بحث جابجایی منازل مناطق آلوده به نفت در مسجد سلیمان را به صورت جدی پیگیری کرده و وضعیت واحد‌های بلاتکلیف را به زودی مشخص می‌کنیم. 

فرماندار مسجد سلیمان نیز گفت: این شهرستان سابقه و‌ قدمت بالایی دارد و زمانی بهترین امکانات را داشته اما امروز غبار محرومیت بر چهره این شهرستان سایه انداخته است. 

علیرضا گرویی افزود:مسجد سلیمان از نظر تولید نفت در کشور پیشتاز است و دارای 2 سد مهم در کشور است و زیبنده نیست با این ظرفیت ها با محرومیت همراه باشد.

وی گفت: مسجد سلیمان با وجود 43 درصد نرخ بیکاری، 74 درصد مردم آن به دولت رای دادند و دولت نیز در این سال ها سعی کرده در کنار مردم بوده اما لازم است اعتماد نسبی مردم را جلب کنیم.

وی افزود:عقب افتادگی ها در این شهرستان بالا است و تنها شهری هستیم که حتی یک متر فاضلاب نداشته و 58 درصد مدارس آن فرسوده است و بخش عمده ای از مدارس نیاز ضروری به بازسازی دارد. 

گرویی گفت: همچنین این شهرستان در حوزه آب روستایی در برخی از شاخص ها از میانگین استانی عقب بوده و در حوزه زیرساخت های جاده ای نیز با مشکلات متعددی روبه رو است.

محرومیت ها حاصل بی تدبیری گذشتگان است 

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی ،هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محرومیت های کنونی مسجد سلیمان و برخی از شهرهای دیگر این منطقه محصول تصمیم‌گیری غلط و نادرست گذشتگان است.

علی عسگر ظاهری افزود: مسجد سلیمان مرکز شهرهای محروم این منطقه است و از نظر زیرساخت ها مشکلات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: بیش از 20 سال پیش به لحاظ آلودگی نفت و گاز در برخی مناطق این شهر قرار شد حدود پنج هزار خانواده جابجا شوند و شهر جدیدی ساخته شود اما حدود 17 سال به مردم اجازه ساخت داده نشد و شهر به مخروبه تبدیل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یک هزار و 200 میلیارد ریال برای جابجایی این منازل در اختیار مسکن و شهرسازی قرار داده اما هنوز 500 واحد بلاتکلیف مانده و رها شده و مردم سرگردان هستند. 

وی افزود: دغدغه مردم در کنار بافت مناطق آلوده به نفت و گاز،، بافت فرسوده شهری نیز هست که بیش از 90 سال از قدمت آنها می گذرد.
ظاهری گفت: شهری که ساختمان زندان ، دادگستری، پاسگاه و اداره ندارد نمی تواند به خوبی مدیریت شود و برای توسعه آن اقدامی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این شهرستان به رغم تلاش مسئولان شرایط خوبی ندارد که باید در اولویت قرار گیرد. 

نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد لسیمان با قدمتی طولانی هنوز به 46 روستای آن با تانکر آبرسانی می شود و این جای تأسف دارد.

وی بیان کرد: با این وجود با حمایت استاندار خوزستان از پارسال اقدامات خوبی برای آبرسانی به روستاها و محرومیت زدایی صورت گرفته اما مردم انتظار بیشتری دارند تا رضایتمندی بیشتر حاصل شود. 

ظاهری گفت: اکنون چهره شهر ویرانه شده و فضا برای شناسایی ظرفیت ها و استعدادها وجود ندارد. 

وی همچنین به آخرین وضعیت تیم نفت مسجد سلیمان پیش از حضور در رقابت های لیگ برتر اشاره کرد و افزود: تیم نفت مسجد سلیمان با غیرت به لیگ برتر صعود کرد اما همچنان فضایی برای تمرین ندارند.

وی ادامه داد: همچنین در بحث آسیب های اجتماعی که بستر اصلی آن بیکاری است وضعیت مناسبی در مسجد سلیمان مشاهده نمی شود و برخی آمارها نگران کننده است.

/ایرنا













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار