اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
شهردار اهواز:
شهردار اهواز گفت: در صورت تحقق بیست بسته سرمایه گذاری در اهواز، حداقل هزار میلیارد تومان درآمد در سال جاری برای شهرداری محقق می شود که انقلابی در زمینه درآمدهای شهرداری است.
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرداری اهواز اعلام کرد: در صورت تحقق بیست بسته سرمایه گذاری در اهواز، حداقل هزار میلیارد تومان درآمد در سال جاری برای شهرداری محقق می شود که انقلابی در زمینه درآمدهای شهرداری است.

در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران شهرداری اهواز تشکیل شد، منصور کتانباف در تحلیلی از وضعیت درآمدی شهرداری ها در حال حاضر اذعان کرد: با توجه به افزایش بی سابقه قیمت ها در زمینه های مختلف، قیمت ساخت مسکن افزایش یافته است و به تبع آن کاهش ساخت و ساز را شاهد هستیم و این امر تاثیر منفی را بر درآمدهای شهرداری اهواز خواهد داشت. 


وی افزود: از سوی دیگر در قوانین ارزش افزوده که در مجلس در حال تصویب است، وضعیت مناسبی برای شهرداری ها متصور نیست. ضمن آنکه با توجه به شرایط فعلی مالیات ارزش افزوده و سهم شهرداری نیز کاهش یافته است.

شهردار اهواز به دیگر منابع درآمدی این نهاد عمومی غیردولتی اشاره و بیان کرد: در زمینه عوارض بهای خدمات و پسماند نیز با توجه به تجارب قبلی افق امیدوارکننده ای در پیش رو نیست. از شرکت ها و صنایع جز سه یا چهار شرکت دریافتی عوارض نداریم که در مقایسه با درآمدهای پیش بینی شده در بودجه ناچیز است.

کتانباف با بیان اینکه باید به گزینه های دیگر تامین منابع فکر کنیم، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی شهرداری های کشور سالهاست که سه گزینه جلب مشارکت، دریافت تسهیلات و فروش اموال را برای تامین منابع خود برگزیده اند. 


این مقام مسئول، وضعیت حاضر را برای جلب سرمایه گذار در شهرداری  مناسب دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های انجام شده در چند ماهه گذشته، بستر مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است. چند پزشک برای ساخت یک بیمارستان با محوریت سرطان اعلام آمادگی کرده اند. با احداث این بیمارستان بزرگ و تخصصی علاوه بر ارتقای کیفیت سلامت و افزایش رضایتمندی شهروندان، حداقل برای 1200 نفر اشتغال زایی ایجاد می شود. شرکت هایپر استار آماده انعقاد قرارداد برای ساخت حداقل چهار فروشگاه بزرگ است. 

شهردار اهواز ادامه داد: سرمایه گذار و مجری پارک دلفین ها (که در کیش و برج میلاد کار کرده) آماده قرارداد و شروع به کار است. صندوق ذخیره یکی از ارگانها چندین بار برای احداث یک شهرک تفریحی،فرهنگی، ورزشی و هنری اعلام آمادگی کرده است.

کتانباف تاکید کرد: سازمان مشارکتها و سایر بخش ها باید فعال تر شوند، فرصت مناسبی بوجود آمده که نباید آن را از دست بدهیم، هر روز جلسه با محوریت سرمایه گذاری تشکیل شود. کوتاهی از هیچ مقامی در این راه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم 20 بسته سرمایه گذاری را امسال به مرحله قرارداد برسانیم، حداقل هزار میلیارد تومان درآمد برای شهرداری اهواز ایجاد می شود که انقلابی در زمینه درآمدهای شهرداری است. اما این موفقیت جز با تلاش جهادی و شبانه روزی مدیران و زیرمجموعه حاصل نمی شود. در صورت تحقق این درآمد امیدواریم که بخش اعظم آن را در توسعه و عمران شهر خرج کنیم.

در ادامه شهردار اهواز با اشاره به موضوعات خدمات شهری گفت: ایام اربعین بزودی فرا می رسد که میلیون ها زایر از مسیر حمیدیه به سمت مرزها حرکت می کنند، باید پروژه بهسازی ورودی شهر از سمت حمیدیه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

کتانباف با اشاره به انتصاب رییس ستاد استقبال از مهر گفت: با توجه به فرصت اندکی که در پیش داریم، فعالیتها و جلسات مستمر و کاربردی به منظور ایجاد هماهنگی با آموزش و پرورش، پلیس راهور و سایر ارگان ها تشکیل و تقسیم کار لازم انجام شود.

وی ادامه داد: جلسات کاربردی با محوریت معاون خدمات شهری با حضور روسای سازمان های حمل و نقل بار و موتوری، رییس پلیس راهور، اعضای محترم شورای شهر و ارگانهای مرتبط و...تشکیل شود و طرح ساماندهی نخاله ها که چند ماهی است آغاز شده به سرانجام برسد.

شهردار اهواز در پایان دستور داد: توسعه پارک ثامن که اعتبار آن توسط اداره راه و شهرسازی تامین شده است و پیمانکار پروژه نیز انتخاب شده است، هر چه سریعتر معاونت فنی عمرانی و منطقه شش اقدام به تحویل زمین کرده و همکاری لازم را در احداث پارک داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار