اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مصطفی نظاری

در کنار بازار داغ سکه و ارز ، این روزها خبر طرح سوال از رئیس جمهور نیز داغ تر از آفتاب خوزستان است! موافقان سوال از رئیس جمهور منتقدان فعلی وضعیت اقتصادی کشور اند و مخالفان به بهانه همدلی در مسئولین به دنبال عدم ورود شیخ دیپلمات به تریبون سبز بهارستان اند! 

آنقدر در کش و قوس های این طرح سوال، مقاله و یادداشت نوشته شده که بی شک می توان حدس زد یکی از حساس ترین اتفاقات ایران در برهه حساس کنونی است.

مسائل و مشکلات حال حاضر کشور همچون نوسانات شدید ارز، آمار بالای بیکاری و عدم ایجاد اشتغال پایدار، ضعف در ایجاد روابط بین‌المللی، رکود اقتصادی، ارائه آمارهای غلط اقتصادی، عدم کنترل مالی خصوصی، عدم کنترل موسسات مالی خصوصی و همچنین مسائل مربوط به سیستم‌های پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی از آیتم های طرح سوال از رئیس جمهور است.

البته هر چند طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور اعلام وصول شد ولی معاون پارلمانی روحانی طرح سوال را خلاف قانون اساسی دانسته است. همچنین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به این موضع واکنش نشان داد و گفت: متاسفم که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به جای همراهی و هماهنگی با مجلس به جهت ایجاد فضای آرام و مناسب برای حضور آقای روحانی در مجلس به دنبال حاشیه‌سازی و زیر سوال بردن اختیارات قانونی نمایندگان است. 

عده ای طرح سوال از ریاست جمهور را تلاش برای عدم کفایت وی می دانند و عده ای دیگر اما دنبال ایجاد فشار برای ترمیم کابینه اند و عده ای دیگر نیز می گویند روحانی باید به مجلس بیاید و از تریبون بهارستان ، شفاف با مردم صحبت کند!

در این هیاهو اما چینش نمایندگان خوزستان جالب است. از 18 کرسی خوزستان در مجلس شورای اسلامی 12 امضا پای طرح سوال روحانی ثبت شده بود که 2 امضا پس گرفته شد. دو امضای فوق الذکر مربوط به نمایندگان ایذه و رامهرمز می باشد.

همچنین سه نماینده اصلاح طلب اهواز نیز مانند 30 نماینده اصلاح طلب تهران در طرح سوال از رئیس جمهور وارد نشده اند! معتقدم رئیس جمهور باید به مجلس برود.

آمدن پشت تریبون سبز بهارستان بهانه خوبی است تا روحانی با مردم سخن بگوید. از معضلات اقتصادی تا کاسبانی که تحریم می خورند و ارز قی می کنند. از دست هایی که نمی گذارند وضعیت اقتصادی خوب شود و از پشت پرده هایی که منافعشان در تحریم هاست و از دخالت های بی جای عده ای که نمی گذارند دولت، نهاد های اقتصادی و بانک مرکزی استقلال داشته باشد.

معتقدم اگر روحانی بخواهد می تواند از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را کرده و یک بار برای همیشه با جسارت مثال زدنی که مقابل شیطان بزرگ به خرج داد جلوی خوره های اقتصاد ایران بایستد. شفاف سخن گوید و با همه اتمام حجت کند. 

اما اگر از موضع بالا بگذریم دو مساله اذهان را سخت می فشرد! نخست عدم امضای سه نماینده اهواز در طرح سوال و دوم بازپس گرفتن دو تن دیگر از کرسی های خوزستانی بهارستان. آیا وضعیت اقتصادی امروز برای نمایندگان اهواز ملموس و قابل دفاع است که حتی نیاز به پاسخگویی روحانی را احساس نکردند؟ آیا نمایندگان مردم صدای خورد شدن جمجمه اقتصاد خانوار ها کشور را نشنیده اند که سکوت کرده اند؟ آیا اصولا برای نمایندگان وضعیت معیشتی مردم مهم است؟ آیا نمایندگان مدافع حقوق مردم اند یا مصلحت اندیش دیدگاه سیاسی خود؟ آیا از زمانی که برای حضور روحانی و پاسخ به اذهان عمومی دست بر خودکار برگه طرح سوال را امضا کردند تا زمان باز پس گیری امضا اتفاق خاصی در چرخه اقتصادی، نرخ ارز، و ... رخ داد؟ آیا در این اوضاع آشفته کشور نیاز به پاسخ گویی دولت ندارد؟

به هر حال مردم خوزستان این مهم را خواهند دید و خودشان به بهترین نحو ممکن قضاوت خواهند کرد! چرا که مردم تعیین می کنند وکلای شان در مجلس سیزدهم  چه کسانی باید باشند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار