شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
35 درصد از دانشجویان در 11 درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند و 65 درصدشان در کمتر از 89 درصد رشته محلها مشغول به تحصیل اند.

شوشان: رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان اینکه رشته محلها در وزارت علوم دارای تنوع زیادی هستند، ادامه داد: حسابداری با تعداد 230 هزار دانشجو بیشترین سهم را در میان رشته محلها به خود اختصاص داده است، حقوق با 170 هزار دانشجو، کامپیوتر(نرم افزار) در حدود 100 هزار دانشجو دارد، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) نیز دارای 800 هزار دانشجو است.

به گزارش مهر ، به گفته عامری در رشته مدیریت بازرگانی 70 هزار دانشجو، در رشته مدیریت دولتی 63 هزار دانشجو، در رشته مهندسی عمران که نهمین رشته پر جمعیت است حدود 62 هزار دانشجو، در رشته روانشناسی حدود 60 هزار دانشجو تحصیل می کنند.

وی یادآوری کرد: 35 درصد از دانشجویان در 11 درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند و 65 درصدشان در کمتر از 89 درصد رشته محلها مشغول به تحصیل اند. اگر رشته های اصلی را با گرایشها یکی فرض کنیم می توان گفت حدود 80 درصد دانشجویان در 20 رشته محل اصلی تحصیل می کنند که این امر نیازمند بازنگری است. این رشته ها از نظر داوطلبان دارای بیشترین طرفدار است.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده عدم تعادل و لزوم ماموریتگرایی در برخی رشته های آموزش عالی است که امیدواریم با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ایجاد دانشگاهها، رشته های تحصیلی و مقاطع متناسب با قابلیتها، نیازها و رویکردهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح و بازنگری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار