اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید اردوی ایتالیا و تورنمنت قزاقستان به خاطر افزایش سه برابری قیمت بلیت هواپیما و ویزا لغو شده است.
عباس چمنیان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: قرار بود در تیر و مرداد برای اردویی به ایتالیا و تورنمنت قزاقستان برویم اما این اتفاق رخ نداد و عملا ما نتوانستیم بازی‌ تدارکاتی بین المللی برگزار کنیم. با توجه به همین موضوع عمان را به ایران دعوت کردیم تا از فرصت موجود نهایت استفاده را ببریم. با این تیم یک بازی انجام دادیم و روز دوشنبه هم به آن ها دومین دیدار دوستانه و تدارکاتی را برگزار خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال ایران به قدرت فوتبال عمان در رده پایه اشاره کرد و افزود: عمان در رده پایه جزو تیم‌های مطرح است. آن‌ها در فوتبال دارای ظرفیت و استعداد فراوانی هستاند چرا که نوع فوتبال‌شان شباهت بسیار زیادی به استان‌های جنوبی ایران دارد. با علم به این قضیه هماهنگی‌ها برای برگزاری دو دیدار دوستانه انجام شد. دربازی نخست، اشکالات خودمان را پیدا کردیم و فهمیدیم در چه نقاطی مشکل داریم. در مدت زمان باقی مانده به دنبال برطرف کردن کاستی‌ها هستیم. در این دیدار روحیه پیروزی طلبی در بازیکنان وجود داشت و توانستیم بازی را با پیروزی تمام کنیم. این یک ویژگی خوب است.

او با بیان اینکه تیمش هنوز روی زدن ضربات آخر و در انجام امور دفاعی مشکل دارد، خاطرنشان کرد: بازی‌های تدارکاتی بازیکنان را از نظر روانی در شرایط مسابقه قرار می‌دهد. با تجربه‌ای که در بازی نخست به دست آوردیم، می‌توانیم بهتر شویم. امروز و فردا اشکالات را به بازیکنان گوشزد می‌کنیم تا دربازی دوم عملکرد بهتری داشته باشیم.

چمنیان درباره دلایل لغو اردوی ایتالیا و تورنمنت قزاقستان اظهار کرد: در بحث ایتالیا مشکل ویزا داشتیم. مشکلات در روابط بین الملل بین ایران و برخی از کشورهای محتلف درسرساز می‌شود. افزایش قیمت بلیت به قزاقستان و ایتالیا در مدت زمان اخیر سه برابر شده است. از سویی طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان از برگزاری اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور پرهیز شد چرا که ممکن بود شورای برون مرزی با تورنمنت خارج از ایران مخالفت کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان درباره عملکد رقبای ایران در دور گروهی مسابقات قهرمانی آسیا، تاکید کرد: واقعا در رده پایه نمی‌توان به اسم کشورها نگاه کرد. در دو دهه اخیر تمام کشورهای آسیایی توجه ویژه‌ای به فوتبال داشتند و تیم‌ها فوق العاده با کیفیت هستند. فاصله‌ها خیلی کمتر شده است. ما تیم اندونزی را به واسطه اینکه نخستین رقیب‌مان هستند، بیشتر بررسی کردیم. این تیم خیلی با کیفیت است. کلاس فوتبال آسیا چندین درجه پیشرفت کرده است چرا که مدرسین خوبی به آسیا آمدند. کار سخت است اما ما ایران هستیم و با توجه به روحیه‌ای که داریم، برای موفقیت تلاش می‌کنیم. استراتژی ما گام به گام جلو رفتن است. همیشه به دنبال پیروزی هستیم و هیچ وقت تیمی را دست کم نمی‌گیریم. بهترین نتیجه برای ما پیروزی است.

او در پاسخ به این سوال که از تیمش رضایت دارد، گفت: ما عادت کردیم و تیم را عادت دادیم که هیچ وقت از شرایط موجود راضی نباشیم. ما به ضعف هایمان فکر می‌کنیم. در رده نوجوانان باید روز به روز پیشرفت کنند. بازیکنان می‌دانند باید بهتر شوند. زمانی راضی خواهم بود که در این مرحله قهرمان شویم. البته این هدف نهایی ما نیست و برای رسیدن به جمع چهار تیم جام جهانی تلاش می‌کنیم. باید برای رسیدن به اهداف خودمان تلاش کنیم. فدراسیون نقش مهمی در روزهای آینده دارد. وقتی میزان توجه مسئولین و رسانه‌ها به بچه‌ها بیشتر شود، این بازیکنان نوجوان جایگاه تیم ملی و خودشان را درک می‌کنند. همه آسیا و جهان صرف نظر از عوض شدن شاکله تیم، روی نام ایران حساب ویژه‌ای باز کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار