اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان گفت: با توجه به این‌که خرمای تولیدی در شهرستان بهبهان دارای بازارپسندی مناسبی است، کشاورزان خرما را به صورت مستقیم در بازار عرضه می‌کنند.
کامبیز محسنی با بیان این‌که خرمای بهبهان مانند سایر شهرستان ها از کشاورزان خریداری نمی‌شود، اظهار کرد: به دلیل بازار پسندی و قیمت بالایی که خرمای بهبهان دارد، کشاورزان پس از برداشت، خرمای تولید شده را به صورت مستقیم در بازار عرضه می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان تصریح کرد: معمولا قیمت گذاری‌هایی که از سوی دولت انجام می‌گیرد بر روی خرمای استعمران است اما بیشتر خرمای تولید شده در بهبهان از رقم کبکاب است و دارای کیفیت بسیار مناسبی است.

محسنی با بیان این‌که قیمت خرمای کبکاب بسیار بیشتر از رقم استعمران است، گفت: هر کیلوگرم خرمای کبکاب با قیمت حدود 8 تا 9 هزار تومان به فروش می‌رسد و این مساله باعث شده تا کشاورزان به صورت مستقیم خرمای خود را در بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به این‌که در روزهای پایانی برداشت خرما در شهرستان قرار داریم، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت نخیلات در بهبهان حدود یک هزار و 450 هکتار است اما متاسفانه شرایط کمبود و شوری آب باعث شد تا از این سطح زیر کشت نتوانیم محصول مناسبی را برداشت کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار