اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری ،
آبادان - شوشان ؛ رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری ، گفت : حرکت پیاده روی اربعین حسینی کنگره معنوی و عبادی است که نشان دهنده عظمت شیعه در دنیا و منطقه است که با امنیت کامل هر ساله برگزار شده است.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ؛ محمود واعظی، امروز ( چهارم آبان ماه)  در حاشیه بازدید از مواکب و روند تردد زائرین اربعین حسینی از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ابتدا باید از مردم خوزستان تشکر ویژه ایی داشته باشم چرا که امسال با توجه به موکب هایی که در سال های گذشته توسط استان های دیگر برقرار می شد، شاهد این هستیم که اهالی خوزستان از شهرهای مختلف عهده دار برپایی این مواکب شده اند.

وی افزود : در زمینه زیرساخت ها وقتی که من با سال گذشته مقایسه می کنم  این زیر ساخت ها خیلی خوب کار شده که در خصوص  آب، برق، گاز و تلفن همه موارد اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در استان خوزستان راه ها و مسیر ها بخوبی ساخته شده و طرح بسیار خوبی را تنظیم کردند تا کسانی که می خواهند موکب داشته باشند، به جای اینکه هر مرتبه بیایند چادری را علم و کلی هزینی کنند، زمینی در اختیار آنها گذاشته شود تاموکب آنها دائمی باشد و استفاده کنند.

وی ادامه داد : در خصوص پارکینگی که برای اتومبیل ها احداث شده نظم خوبی داده شده است و همچنین کنترل خوبی که در منطقه  انجام می شود قابل تحسین است.

واعظی حرکت پیاده روی اربعین حسینی را یک کنگره معنوی و عبادی دانست و تصریح کرد : این حرکت نشان دهنده عظمت شیعه در دنیا و منطقه است که با امنیت کامل هر ساله برگزار شده است. اکنون شاهد ان هستیم که همه مسئولین اعم از آقای استاندار، معاونین ایشان ، فرمانداران، شهرداران، مدیران کل  و سایر دستگاهای مختلف با عشق به اباعبدالله الحسین (ع)  در حال خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند که این نیز برای کشور، دولت و مسئولین ما یک افتخار بزرگی است.

وی افزود : هیچ افتخاری برای مسئولین دولتی و مسئولان کشور بیشتر از این نیست که نوکر امام حسین (ع) باشند و لذا شاهد این هستیم که مسئولین به صورت شبانه روزی در حال خدمت هستند. اکنون طرح جامع اربعین ، طراحی شده است که بخشی از آن اجرا و بخش قابل توجهی از آن برای آینده  باقی مانده است.

وی ادامه داد ، به نظر می رسد برای نظمی که امروز در چذابه و شلمچه مشاهده شد باید یک تقسیم کار شود. ما باید زائرین را میان مرزهای سه گانه کشور تقسیم کنیم.

وی از باز گشایی مرز خسروی در سال آینده برای تردد زائرین اربعین حسینی خبرداد و گفت : سال آینده مرز خسروی نیز باز خواهد شد ما باید این زائران را بین سه تا چهار مرز خروجی کشور تقسیم کنیم و این طور نباشد که به یک مرز این همه فشار بیاید ،  باید مرزهای دیگر توانایی داشته باشند و زیرساخت های لازم  را تا سال آینده آماده کرده باشند.

رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری از زائرینی که همچنان قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند خواست برای تردد از مرزهای خوزستان استفاده کنند و بیان کرد: آنهایی که تاکنون برای حضور در پیاده روی اربعین حرکت نکرده اند مرزهای شلمچه و چذابه را انتخاب کنند. در مرز شلمچه  اصلا توقف وجود ندارد و تردد به خوبی در حال انجام است.

وی افزود : در بازدیدی که در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه داشتم در دو مرز خوزستان هیچ ترافیکی مشاهده نشد در مرز شلمچه این نیز برای آن است که اقداماتی که از سال گذشته پیگیری و انجام شد این بوده که کل مسیر تردد خودرویی و پیاده روی زائرین 4 بانده شده است.

وی با تقدیر از مردم استان های خوزستان و ایلام در راستای خدمات رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ، خاطر نشان کرد : از مردم ایلام و خوزستان تشکر می کنیم که این اقدامات بسیار بزرگ و خدمات رسانی خوبی  را به زائرین انجام می دهند و برای اینکه خدمتگزار زائرین هستند تشکر و قدردانی می کنیم.

واعظی از خروج  بیش از یک میلیون 400 هزار نفر زائر از مرزهای سه گانه کشور خبرداد و گفت : تا تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر زائر از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین حسینی عبور کرده اند.


انتهای پیام/.


***خبرنگار : نجمه ایرانیان***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار