اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه حدود 70 درصد مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم استان، انجمن علمی، فرهنگی و هنری دارند، گفت: تلاش می‌کنیم در صد درصد مدارس، این انجمن‌ها را تشکیل دهند.
جمال حیدری اظهار کرد: دانش‌آموزان خود مدارس استعدادهای درخشان و دانش‌آموختگان یا فارغ‌التحصیلان این مدارس، انجمن‌هایی در مدرسه تشکیل می‌دهند که هدف از تشکیل این انجمن‌ها، انتقال تجربیات و مشاوره دادن به مدیر، عوامل اجرایی و دانش‌آموزان مدرسه است.

وی افزود: افرادی که در گذشته در مدرسه تحصیل کرده‌اند می‌توانند به صورت مشاوران علمی و پژوهشی برای مدرسه فعالیت کنند. البته این انجمن‌ها تنها انجمن‌های علمی نیستند؛ درواقع انجمن‌هایی علمی، فرهنگی و هنری هستند که فعالیت علمی قسمتی از کار آن‌ها است. 

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه این انجمن‌ها اغلب در مدارس متوسطه دوره دوم فعال هستند، گفت: هدف اصلی ما از تشکیل انجمن‌های علمی، فرهنگی و هنری در مدارس استعدادهای درخشان، دانش آموختگان این مدارس هستند. فردی که در سال‌های قبل دانش‌آموز این مدارس بوده و حالا دارای مدارج علمی بالایی است، می‌تواند در زمینه‌های مختلف به مدرسه کمک کند. 

حیدری ادامه داد: این افراد تعلق خاطر خاصی به مدارس خود دارند. ما نیز می‌توانیم به منظور ارتقا همه جانبه مسائل تربیتی، از ظرفیت‌ها و توان آن‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر 70 درصد مدارس دوره دوم متوسطه استان چنین انجمن‌هایی دارند. امسال تشکیل این انجمن‌ها و فعال بودن آن‌ها با جدیت بیشتری از سوی سازمان استعدادهای درخشان دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم در صد درصد مدارس استان، انجمن‌ها تشکیل شوند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود چهار هزار و 500 دانش‌آموز 28 مرکز استعدادهای درخشان در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: مدارس باید علاوه بر تشکیل این انجمن‌ها، آن‌ها را تقویت کرده و برای فعالیت تشویق کنند. همچنین باید کاری کنند که این انجمن‌ها برنامه محور باشند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار