اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
وزیر صمت:
هم اکنون در تولید ورق MDF رتبه 21 را در دنیا داریم و طبق برنامه‌ریزی‌ها بنا داریم تا سال 1404 به رتبه 12 دست پیدا کنیم.
رضا رحمانی امروز 22 آبان ماه در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: تمام سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تولید MDF در راستای تأمین هزینه مردم و با توجه به رایج شدن بحث شهرنشینی است که این روزها شاهد افزایش چشمگیر آن هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در تولید ورق MDF رتبه 21 را در دنیا داریم و طبق برنامه‌ریزی‌ها بنا داریم تا سال 1404 به رتبه 12 در این حوزه دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال 96 تولید MDF خام نسبت به سال 95 حدود 36 درصد رشد داشته است اما علی رغم این مساله، بیش از 40 درصد مصرف MDF در کشور از ام دی اف هایی بوده که از خارج از کشور وارد شده‌اند.

رحمانی عنوان کرد: با توجه به استقبال از سوی بازار مصرف، از احداث کارخانه‌های تولید MDF در کشور استقبال می‌کنیم و در این زمینه واردات را آن جزو کالاهای ممنوعه قرار دادیم. در این خصوص سود بازرگانی در بحث تهیه مواد اولیه مورد نیاز MDF را نیز حذف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکل‌های صنعت MDF، تولید چوب است، گفت: در این زمینه برای حل مشکل چوب مورد نیاز کارخانه‌های تولید MDF، در بحث کاشت درختان مورد نیاز این صنعت ورود کرده‌ایم.

وزیر صنعت با اشاره به آمار واحدهای صنعتی مستقر در استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و  150 واحد با ارزش 22 هزار میلیارد تومان و با بیش از 100 هزار فرصت شغلی در خوزستان وجود دارد.واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد 808 واحد هستند که با سرمایه گذاری 27 هزار و 700 میلیارد تومان و اشتغالزایی 43 هزار و 400  نفر در خوزستان در حال احداث هستند.

رحمانی ادامه داد: 320 واحد از این تعداد دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد هستند و جزو اولویت های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند. در این زمینه تمام امکانات باید فراهم شوند تا این واحدها تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرند. برای راه اندازی این واحدها 18 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 20 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کشور حدود 6 هزار واحد تولیدی راه اندازی شد، گفت: واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی هستند و باید از همه ظرفیت های استان برای اجرای این پروژه ها استفاده کرد. 

وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تخصیص اعتبار و ابلاغ بسته حمایتی از سوی دولت، برخی منابع در استان هنوز جذب نشده اند. در این زمینه واحدها در صورتی که مشکل داشته باشند به استاندار مراجعه کنند و ما نیز پیگیر حل مشکلات آن ها خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار