اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
استاندار خوزستان در نشست خبری :
شوشان- استاندار خوزستان گفت: انعکاس فضای منفی استان و کشور که بعضاً به دور از حقیقت است، عامل اصلی مهاجرت و مانع ورود سرمایه گذاران به کشور است.
به گزارش شوشان غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در نشست با رسانه های استان در‌ خصوص آخرین اقدامات دولت در سال جاری اظهار کرد: هفته وحدت نماد وحدت و یکرنگی است و باید همگی درکنار یکدیگر تلاش کنیم تا چرخ استان بهتر بچرخد.
وی افزود: دکتر جهانگیری پس از مدت ها که قرار بود وارد استان شود، در نهایت به خوزستان تشریف فرما شد و پروژه های خوبی به بهره برداری رسید که مهمترین آن ها تصفیه خانه شرق اهواز و ورزشگاه فولاد خوزستان بود .
وی ادامه داد: فاز نخست پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری به بهره برداری رسید و فاز دوم آن در دستور کار بوده و به زودی اجرایی می شود .
شریعتی تصریح کرد: طرح توسعه پایدار قرار بود برگزار شود اما فرصتی نشد که جلسه آن در تهران برگزار می شود و تصمیمات خوبی نیز اخذ می شود.
وی افزود: نباید تفاوتی بین رسانه های استان قایل شود و روابط عمومی استانداری باید این موضوع را در دستور مار قرار دهد. 
شریعتی گفت: رابطه نمایندگان با استانداری یک رابطه دوطرفه است و در خصوص مسایل و مشکلات استان نظرات متفاوتی مطرح است ؛ برخی مواقع نیز نظرات یکی بوده و در راستای توسعه استان مطرح می شود اما اینگونه نیست که نظراتی به ما تحمیل شود.
استاندار خوزستان گفت: هر شخصی که در استان در راس کاری است نظرات خود را داشته و در راستای کمک به استان گام برمی دارند و نظرات همگی برای ما قابل احترام است.
وی تصریح کرد: متهمان پرونده گروه ملی و هفت تپه نیز از دستگاه های قضایی دنبال شود و این موضوع را پیگیری می کنیم تا حقوق کارگران پرداخته شود و مشکلات پیرامون آن نیز برطرف شود.
وی گفت: نرخ بیکاری فصلی برآوردیم است و نمی توان به صورت ثابت آن را لحاظ کرد ؛ ما تنها در سال گذشته ۶۵ هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که این نشان از رشد قابل توجه اشتغال در استان است .
وی تصریح کرد: گفته اند برخی رسانه ها و افراد از استاندار حمایت می کنند اما همواره پذیرنده نقدها هستیم و هیچ پاسخی تاکنون به رسانه ها در زمینه برخی از مسائلی که مطرح می کنند ، داده نشده است .
استاندار خوزستان گفت: انتقادها باعث کم شدن ضعف ها می شود و همواره نقد سازنده را پذیرفته و اگر مشکلی بوده آن را اصلاح کرده ایم.
وی تصریح کرد: اکنون تا اندازه زیادی فضایی که از استان و کشور انعکاس داده می شود منفی است که بعضاً با حقیقت سازگاری ندارد اما متاسفانه فضای منفی در‌کشور آنقدر رواج داده شده که هرکسی مشاهده کند رغبتی برای ورود به استان و کشور پیدا نمی کند.
شریعتی در خصوص وضعیت موزه هنرهای معاصر استان گفت: مراحل قانونی موزه آستان در‌حال سپری شدن است و انتظار می رود هرچه سریعتر حکم لازم صادر شود و این موزه به اهل آن بازگردد.
وی درخصوص منع به کار گیری بازنشستگان گفت: در استانداری تنها فرامند هاشمی زاده بود که وی استعفا داده است؛ دیوان محاسبات استان در تماسی اعلام کردند که برخی دیگر از نیروهای استانداری نیز باید بروند که در این خصوص نیز اقدامات لازم در دستور کار است .
 شریعتی در پاسخ به صحبت های مطرح شده مبنی بر تقدیر رهبر معظم انقلاب از وی گفت: هیچگاه ادعایی نداشتم که رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه به من داشته یا نداشته اند بلکه اگر هم چنین بحثی مطرح شده باعث افتخار است که ایشان از عملکرد مدیریت اجرایی استان تقدیری داشته باشد.
وی افزود: مایه افتخار است که رهبر معظم انقلاب از مسئولی تقدیر کند اما این امر بار مسئولیت های آن فرد را سنگین تر می کند ؛ اگر چنین بحثی مطرح است که افتخار بزرگی است و اگر هم نباشد که ما نیز همانند گذشته با تمام وجود در خدمت نظام دولت زیر پرچم ولایت در راستای خدمت به مردم گام برمی‌داریم.
وی بیان‌کرد : فولاد اکسین یکی از شرکت های مطرح استان است و امید است ۶۰ درصدی نیز که قرار است واگذار شود به فولاد خوزستان بدهیم.
استاندار خوزستان گفت: اگر مدیریت شرکتی را اصلاح کنیم و پس از آن واگذار کنیم به خوبی جواب می دهد ؛ اما اگر شرکتی را نابود کنیم بعد آن را خارج کنیم چند سالی با التهاب مواجه است .
وی افزود: در خوزستان با شرکت میان آب و فولاد خوزستان به روش اول و کشت و صنعت هفت تپه به روش دوم رفتار شد . 
استاندار خوزستان گفت: راه اندازی دفاتر تسهیل گری و بسیج سازمان‌های مختلف در مناطق استان از دیگر اقداماتی است تا بتوانیم مشکلات فرهنگی را نیز برطرف کنیم .
شریعتی تصریح کرد: باید فرهنگ کلان‌شهری را در شهرهای استان جا بیندازیم و در اقشار مختلف جامعه بگیرد.
استاندار خوزستان گفت: اقدامات لازم در خصوص موضوع تجاوز فردی در شوشتر به تعدادی دانش آموز در دستور کار است.
وی تصریح کرد: همچنین بحث وجود شپش در مدارس استان به صورت کشوری در حال انجام است و در خوزستان نیز تذکرات لازم را خواهیم داد.
استاندار خوزستان گفت: اربعین امسال نیز در کمال آرامش و امنیت انجام شد که جا دارد از همه دست اندرکاران تقدیر کنیم .
وی تصریح کرد: رژه ۳۱ شهریور نیز شرایطی ایجاد کرد که ما نسبت به دشمنان هوشیارتر باشیم و در بحث امنیت جدیت بیشتری به خرج دهیم.
استاندار خوزستان گفت: سرمایه گذاری در زمینه توسعه نفت در استان یکی از مسایل عادی است چرا که هیچ استادی مانند خوزستان دارای چنین ظرفیتی نیست ؛ حمایت از پروژه های توسعه ای شرکت های نفتی از اولویت های اصلی ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار