اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
بارش باران بامداد شنبه در آبادان، خرمشهر و شادگان باعث قطع برق، آبگرفتی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق این شهرها شده است.
بارش باران در آبادان باعث آبگرفتگی در کوی ذوالفقاری، بلوار ولایت، هسته مرکزی شهر، کارون، جمشیدآباد، فیه، امیرآباد و کوی بهار شد و سبب شد برق در کوی ذوالفقاری و برخی روستاهای این شهرستان برای ساعاتی قطع شود.

بنا به این گزارش در خرمشهر نیز آبگرفتگی مناطق کوی مولوی، کوی طالقانی، خیابان حافظ، خیام، بلوار کمربندی و منازل مسکن مهر، کوی عباره و منطقه کوت شیخ نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده و تردد شهروندان را با مشکل رو به رو کرد.

آبگرفتگی معابر در خیابان شیرازی و هسته مرکزی شهر شادگان و برخی از روستاهای این شهرستان نیز گزارش شده است.

مدیر آبفای خرمشهر نبود شبکه جمع آوری آبهای سطحی از جمله باران را دلایل گرفتگی آب در معابر بیان کرد و گفت: نبود شبکه جمع آوری آب باران خسارت جدی به تاسیسات شبکه فاضلاب به خصوص ایستگاههای پمپاژ وارد می کند.

پور جلالی اظهار داشت: ورود حجم زیادی از آب باران به شبکه فاضلاب در خرمشهر موجب پس زدگی فاضلاب و سوختن پمپ های ایستگاههای پمپاژ می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه هر ساله با کوچکترین بارندگی خسارت سنگینی به تاسیسات فاضلاب خرمشهر وارد می شود.

پورجلالی با بیان اینکه احداث شبکه جمع آوری آب باران وظیفه شهرداری است گفت: اجرای شبکه جمع آوری آب باران به عهده شرکت های آب و فاضلاب نیست و جزو وظایف شهرداری است.

وی احیاء و لایروبی انهار بزرگ شهرستان خرمشهر را از راهکارهای دفع آب باران بیان کرد و گفت: نهرهای بزرگ همچون نهر چاسبی، نهر النصر و کوت شیخ که قبل از جنگ برای دفع آب های باران از آن استفاده می شد باید بازسازی شوند و با این اقدام مشکل آب گرفتگی معابر هنگام بارندگی برطرف می شود.

هم اکنون عوامل خدمات شهری آبادان، خرمشهر و شادگان در مناطق مختلف شهر در حال تخلیه آب ها از سطح معابر در محله ها هستند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اعلام تداوم بارش‌ها در خوزستان تا روز دوشنبه گفت: آسمان استان تا 24 ساعت آینده ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود.
علی تابع الحجه ادامه داد: در 48 ساعت گذشته در آبادان 21 میلی متر باران بارید که میزان بارش در 24 ساعت گذشته در این شهر بیش از 14 میلیمتر بوده است. ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار