اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
رییس جمهوری:
رییس جمهوری گفت: عزت مسلمانان جهان در گرو به رسمیت شناخته شدن آزادی مورد نظر پیامبر (ص) است.
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز شنبه در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ، منطق اسلام را آزادی جوامع انسانی دانست و تاکید کرد: «پیامبر اسلام (ص) مسیر نور و هدایت را برای جهانیان به ارمغان آورد.
وی افزود: عزت مسلمانان در جهان، در گرو به رسمیت شناخته شدن آزادی مورد نظر پیامبر (ص) است و آنچه امروز آمریکا از منطقه می خواهد، بردگی است.
رییس جمهوری با بیان این که مبنا قلدری و منافع آمریکا نیست بلکه احترام به حقوق و منافع ملت هاست، تصریح کرد: اختلاف جهان اسلام با آمریکا بر سر آزادی و بندگی است.
رییس جمهوری در ابتدای سخنانش با تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فخر مسلمانان و عالمیان و فرزند برومند ایشان امام جعفر صادق (ع) را به میهمانان و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض کرد.
وی ادامه داد: خیر مقدم عرض می کنم خدمت علما، اندیشمندان، سیاسیون، و چهره های به نام از جهان اسلام که امروز میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند و در این اجتماع شکوهمند به نام و یاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و بیعت مجدد با او برای ادامه راه و مسیرش دور هم گرد آمده اند. 
رییس دولت تدبیر و امید همچنین اظهار داشت: پیامبر (ص) بی تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد و درست است که او برای مسلمانان برادری آورد اما برای همه جهانیان همزیستی مسالمت آمیز را به ارمغان آورد. 
روحانی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین احترام، تنها به مسلمانان نیست دین احترام به همه انسان ها و به همه ارزش های والای انسانی است و امروز افتخار ما مسلمانان آن است که خلق نیکوی پیامبر (ص) از سیره بلند اوست و کلام والای او را بتوانیم پیروی کنیم و ادامه دهیم. 
وی شرایط امروز منطقه را سخت و ناگوار توصیف کرد و یادآور شد: شرایط فلسطین لیبی، سوریه، یمن، و حتی شرایط در افغانستان پاکستان، و عراق چیزی نیست که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد.
وی افزود: عزت و سربلندی مسلمانان در منطقه و جهان بر آن است آزادی که پیامبر برای ما آورد برای همه مسلمانان به رسمیت شناخته شود. 
رییس جمهوری با طرح این سوال که برخورد جنگ و دعوای امروز ما با غرب و در راس آن آمریکا از سر چیست، گفت: سخن در یک کلمه است، آیا آزادی برای غرب؟ و بردگی برای دیگران؟ یا آزادی برای همه؟ منطق پیامبر(ص) منطق اسلام و آزادی انسان ها و جوامع انسانی و مسلمانان و امت اسلامی بوده است و آنچه آمریکا از این منطقه و جهان می خواهد بردگی است. 
روحانی با بیان این که اختلاف ما با آنها اختلاف آزادی و بردگی است، افزود: آنها می گویند همه جهان باید آمریکایی فکر کنند و به ارزش های آمریکا احترام بگذارند، ما می گوییم همه انسان ها آزاد هستند همان گونه که می فهمند و درک می کنند و مصلحت خود و جهان را می دانند باید بیندیشند و آرمان هایی را مورد احترام قرار دهند که آن راه سعات انسان ها را تضمین می کند. 
وی تاکید کرد: این اختلاف یک اختلاف بلندمدت در طول قرن هاست، قبل از جنگ جهانی اول و بعد از جنگ جهانی دوم همه جا این اختلاف دیده می شود. 
رییس جمهوری افزود: آنها می گویند عظمت و فرمانروایی بر مبنای قدرت است و ما می گوییم بر مبنای عدل و انصاف و احترام به حقوق همه است. 
روحانی ادامه داد: این اختلاف قرن ها بین ما و قلدرمابانه جهان غرب و در راس آن آمریکا است، آنها می گویند منافع ما باید در همه جا اصل باشد و ملت هایی که برخلاف منافع آن حرکت کنند باید به راهی که آنها ترسیم کرده اند، بازگردند و ما می گوییم راه انسان ها را خداوند بزرگ و انبیا و خرد انسان ها ترسیم کرده است و قلدران تاریخ نمی توانند راه و مسیر زندگی ما را تعیین کنند. 
وی یادآور شد: آنها می گویند هر کس که سلاح برتر در اختیار دارد و در سازمان ملل حق وتو دارد، سازمان ملل متحدی که بعد از جنگ جهانی دوم بر مبنای قدرت نظامی تشکیل شد و هر کس زور بیشتری دارد رای بالاتری دارد و آن قدرت نظامی از دیگران برتر است حرف او حرف نهایی است و حق وتو دارد. 
رییس شورای عالی امنیت ملی با یادآوری این که پنج کشوری که آن روز دارای سلاح اتمی بودند صاحب حق وتو شدند، افزود: مبنای حق وتو چه بود؟ آیا کشورهای جهان رای داده اند؟ آیا جمعیت این پنج کشور دیکته می کرد که حق وتو داشته باشند؟ آیا سوابق تمدنی و تاریخی آنها می گفت باید حق وتو داشته باشند. 
رییس جمهوری اضافه کرد: هر کس که به سلاح برتر، کشنده تر و ویرانگرتر دست دارد او حاکم است و حق وتو دارد این اساس ترسیم دنیای جدید بعد از جنگ جهانی دوم دارد. 
روحانی گفت: یکی از آثار شوم بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی در این منطقه بود، آن هم بر این مبنا بود که غرب می گفت ملت های این منطقه را به آنها اعتماد ندارم حتی به دولت هایی که دست نشانده خود آنها بودند، اعتماد نداشتم و باید قدرت دست نشانده خود را در این منطقه مستقر می کردم که 100 درصد گوش به فرمان آنها باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه هضم نکند. 
وی با طرح این سوال که چطور یک رژیم جعلی به نام اسراییل در این منطقه تشکیل شد و چطور ملت بزرگ فلسطین و تاریخی از خانه های خود رانده و آواره شدند، گفت: آنها سالیان دراز مورد قتل، غارت و ستم صهیونیست ها در این منطقه قرار گرفتند، مشکل چیست؟ اگر آمریکا به برخی کشورهای منطقه راست می گفت و اعتماد دارد چرا می گوید حفظ رژیم فلان کشور برای امنیت اسراییل لازم می داند یعنی همه چیز در این منطقه برگرد یک مساله می چرخد و آن حفظ صهیونیست و قدرت ظالمانه آنان در این منطقه است.
به گزارش ایرنا، سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز - شنبه - با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از 350 مهمان از 100 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد. ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار