اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
درباره تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد مشخص داریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است گفت: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.

به گزارش ایسنا، سید بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش درباره مشق شب دانش آموزان ابتدایی و اظهارات صورت گرفته پیرامون آن گفت: درباره تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد مشخص داریم.

وی افزود: البته هنوز این رویکرد بطور کامل اتفاق نیفتاده زیرا مستلزم فراهم شدن شرایطی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ تکالیف مهارت محور تاکید دارد که آن بخش از تکالیف که در مدرسه امکان انجام دارد، تحت نظارت معلم انجام شود گفت: به این معنا که تکالیفی مانند رونویسی‌ و دیکته‌ و تمرین خوشنویسی در مدرسه انجام شود و تکالیف مهارت محور در منزل دنبال شود.

بطحایی ادامه داد: در واقع ماهیت تکالیف منزل با رونویسی و حفظ کردن مطالب متفاوت است. در منازل تکالیف را به سمتی می‌بریم که مهارت‌های فردی و اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است عنوان کرد: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در تکالیف مهارت محور خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف ناظر بر توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار