اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
سال گذشته یک میلیون و 50 هزار دانش‌آموز در خوزستان وجود داشت اما اعتبار ما در این یک سال، تنها یک میلیارد تومان است.
محمد تقی‌زاده در مراسم توزیع ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار بین مدارس خوزستان که امروز (2 دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ماموریت، رسالت و هدف هر جامعه تربیت، آموزش و توانمندسازی فرزندان جامعه است که خوشبختانه اذهان مردم و مسئولین خوزستان به خوبی درگیر مساله آموزش و پرورش است.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات و چالش‌ها و آسیب‌های بزرگی که در طول سال‌های اخیر در خوزستان داشته‌ایم اما توانستیم در همه شاخص‌ها توسعه پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: حدود چهار سال پیش، تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان انجام شد که این برنامه شامل ۲۰ اولویت بود؛ اولویت نخست ما پیش‌دبستانی و اولویت آخر کنکور بود. بسیاری فکر می‌کردند که باراندازی نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور است اما هدف نخست ما توجه به سنین پایه و تعلیم و تربیت آن‌ها است که در این زمینه برای نخستین بار در کشور و خوزستان پیش‌دبستانی را اجباری کردیم زیرا آمار بالای بازماندگان از تحصیل در این استان فراوان است.

تقی‌زاده ادامه داد: پیش‌دبستانی در خوزستان احیا و اجباری شد و در این زمینه رتبه نخست را در کشور کسب کردیم و این کار موجب شد تعداد بازماندگان از تحصیل در خوزستان کاهش یابد.

وی عنوان کرد: شرایط جغرافیایی و اقلیمی خورستان موجب شده است سال تحصیلی در این استان نسبت به سایر استان‌ها دو هفته کمتر شود و در چند سال اخیر با وقوع پدیده گرد و خاک، تعطیلی مدارس خوزستان را دو هفته دیگر نیز بیشتر شد. یعنی دانش‌آموزان خوزستانی در سال یک ماه کمتر به مدرسه می‌روند و درس می‌خوانند اما این دانش‌آموزان در رقابت‌های بین‌المللی با فرزندان سایر استان‌ها رقابت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: آمار دانش‌آموزان خوزستان از نظر کمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز است و در این زمینه رتبه سوم کشور را داریم اما در سایر شاخص‌ها از جمله فضای فیزیکی رتبه ۲۳ را داریم.

تقی‌زاده بیان کرد: همان گونه که خوزستان در ابعاد مختلف در طول تاریخ بر کشور تاثیر‌گذار بوده است باید در توزیع امکانات از مرکز به این استان نگاه ویژه‌ای شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته یک میلیون و 50 هزار دانش‌آموز در خوزستان وجود داشت اما اعتبار ما در این یک سال، تنها یک میلیارد تومان و سرانه هر دانش‌آموز حدود 1000 تومان بوده است. با این اعتبار حتی یک ماسک برای دانش‌آموزان نمی‌توانیم تهیه کنیم.

تقی‌زاده گفت: علیرغم همه مشکلات همه اولویت‌های خوزستان ارتقا یافته است و پیش‌دبستانی به عنوان اولویت نخست رتبه اول کشور را کسب کرده است و کنکور به عنوان اولویت آخر هشت رتبه افزایش داشته است و از رتبه ۲۷ به رتبه ۱۹ ارتقا یافته است.

وی با اشاره به بحث تربیت بدنی در مدارس خوزستان، تصریح کرد: ایران تنها یک تیم دانش‌آموزی در المپیک جهانی داشت که این تیم از خوزستان بود و رتبه نخست جهانی در رشته کشتی را کسب کردیم.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment مدارس اکثرا پولی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار