شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی کاهش بارندگی‌ها در زمستان نسبت به فصل پاییز در استان خوزستان گفت: میزان بارش در زمستان سال جاری نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود.
محمد سبزه‌زاری در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب که امروز (5 دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجموع بارش پاییز خوزستان تاکنون 261 میلیمتر بوده که در مقایسه با بلندمدت در همین بازه زمانی 148 میلیمتر و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 213 میلی‌متر افزایش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور، افزود: خوزستان از نظر بارندگی در پاییز امسال جایگاه سوم کشوری را دارد. بیشتر استان‌های کشور نیز به جز سیستان و بلوچستان، اردبیل، یزد و خراسان جنوبی بارندگی خوبی داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه بیشترین بارش‌های امسال در حسینیه، هندیجان و بهبهان بوده است، گفت: بیشترین میزان بارندگی تاکنون در حسینیه اندیمشک با 425 میلمیتر و کمترین میزان بارش در آبادان با 105 میلی‌متر گزارش شده است. همچنین میزان بارندگی در اهواز تاکنون 228 میلیمتر گزارش شده که در همین بازه زمانی در سال گذشته 18.8 میلی‌متر بوده و تفاوت بارش 209 میلیمتر است. 

سبزه‌زاری با اشاره به میانگین دما در خوزستان نیز گفت: دمای میانگین هوای خوزستان در پاییز امسال بیشتر از نرمال بلندمدت بوده به گونه‌ای که به جز در ایستگاه دهدز که 0.4 کمتر از میانگین بوده، در اکثر ایستگاه‌های استان خوزستان دمای میانگین بین 0.5 تا 1 درجه بیشتر از نرمال پاییزه بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی فصلی بارش در خوزستان، گفت: وضعیت بارش در سه ماهه زمستان سال جاری شاید نرمال یا کمتر از نرمال باشد اما به طور نرمال بارش از دی‌ماه تا اسفندماه کاهش می یابد. 

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: میانگین بارش در خوزستان در بهمن‌ماه 43 میلی‌متر است، ولی پیش‌بینی می‌شود میانگین بارندگی در بهمن‌ماه سال جاری 20 تا 30 میلی‌متر باشد. 

وی با اشاره به پیش‌بینی بارندگی دی‌ماه نیز بیان کرد: میانگین بارندگی در دی‌ماه دو سال گذشته 5 تا 10 میلی‌متر بود که احتمالا امسال 30 تا 50 میلی‌متر باشد. همچنین دما در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال جاری دو تا سه درجه افزایش می‌یابد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار