اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان:
عضو شورای شهر اهواز گفت: روشنایی و نورپردازی دو عامل اصلی زنده نگه داشتن شهرها محسوب می شوند؛ به همین دلیل مجموعه شهرداری اهواز باید برای با نشاط نگه داشتن شهر، زمان و هزینه بسیاری بپردازد.

محمد رضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان عنوان کرد: روشنایی و نورپردازی دو عامل اصلی زنده نگه داشتن شهرها محسوب می شوند، به صورت کلی در شهر اهواز تنها سه و یا چهار ماه وجود دارد که می توان از محیط روز استفاده کرد و حدود هشت ماه تنها در اوقات شب می توان از فضای سبز و یا مکان های تفریحی در این شهر بهره برد؛ به همین دلیل مجموعه شهرداری باید برای با نشاط نگه داشتن شهر، زمان و هزینه بسیاری بپردازد.

وی با اشاره به پروژه های زیباسازی شهری که در این چند وقت اخیر  دچار خاموشی شدند گفت: فواره صد متری بین حد فاصل پل پنجم و کابلی در سال ۹۲ ساخته شد. پس از ساخت این سازه از سازمان زیبا سازی به شهرداری منطقه یک اهواز تحویل داده شد؛ احداث این فواره حدود سه میلیارد تومان هزینه در برداشت؛ این پروژه بعد از چند ماه به دلیل هزینه زیاد برق مصرفی به فعالیت ادامه نداد. البته این نکته نیز قابل ذکر است که پس از مدتی کابل های برق این سازه به سرقت رفتند.

عضو شورای شهر اهواز همچنین با اشاره به پروژه آبنمای موزیکال «علی ابن مهزیار اهوازی» واقع در پارک ۴۲ هزار هکتاری عنوان کرد: این پروژه نیز به دلیل فرسوده بودن تاسیسات آن از کار فتاده است. این آبنما نیز پس از تعمیر مجددا فعال می شود البته به دلیل مصرف بالای برقی که دارد تنها در روزهای آخر هفته از آن استفاده می شود.

  وی تصریح کرد: متاسفانه در این چند وقت اخیر افزایش ناگهانی قیمت ارز باعث شد تا پروژه های ترمیم این آبنماها و به صورت کلی پروژه های نورپردازی در اهواز به تعویق بیافتد. مجموعه شهرداری در این زمان به به دنبال این است تا با ارائه یک راهکار وضعیت زیباسازی و روشنایی شهر را ساماندهی کند و از سوی دیگر پیمانکاران این چنین پروژه هایی دچار خسارات نشوند.

ایزدی با بیان اینکه در میدان شریعتی اهواز دو نورافکن بسیار بزرگ نصب شد که این میدان را به صورت کلی روشن می کرد، اظهار کرد:  این دو نورافکن در این چند وقت اخیر برای تعویض تعدادی از لامپ هایشان که نیم سوز شده اند، به پائین آوره شدند اما به دلیل مشکلات گرانی هنوز مرمت نشده اند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: ما به عنوان نمایندهای شهروندان صدای اعتراضات آنها را در خصوص این حوزه به سیستم شهرداری انتقال داده ایم. بی شک در این زمان زیباسازی شهر تاثیر بسزایی در افزایش روحیه شهروندان دارد؛ و از سوی دیگر  در آستانه دهه فجر قرار گرفته ایم و محیط شهر نیز باید برای جشن های این دهه آماده شود و این چنین نشاطی در ماه های بعد نیز ثابت بماند. شهرداری باید فکری بیاندیشد تا این مسئله سریع تر مرتفع شود.

گفتگو از نیکامهر دیلمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار