اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
شوشان - نوید قائدی:

ای‌کاش روزی برسد که اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان علاوه بر سعی و اهتمام برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه فکری هم برای هزاران کارکنان اداری سازمان‌های دولتی و اجرایی بکند زیرا این بخش بزرگ جمعیت هم به‌نوعی جزء شهروندان این استان محسوب می‌شوند. اتفاقاً این نوع رسیدگی به امور فرهنگی می‌تواند اثربخشی بیشتری در جامعه خوزستان داشته باشد. به‌طور مثال نهادی مانند شهرداری اهواز که بالای ده هزار نفر کارکنان اداری و اجرایی دارد و در طول روز به‌واسطه نوع کار و شغل با حدود یک‌میلیون شهروند در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد، تصور کنید اگر این افراد با نهایت احترام و ادب و صبر و بردباری و مهربانی با مردم برخورد دوسویه داشته باشند، بعد از گذشت یک ماه چه اتفاق شگرفی در حوزه فرهنگ عمومی این کلان‌شهر اتفاق خواهد افتاد؟ باور کنید نتیجه غیرقابل‌باور و تصور است.
بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که با گسترده بزرگی از مردم ارتباط دارند لازم است در استان خوزستان پوست‌اندازی کنند و با انجام آموزش‌های کاربردی درزمینهٔ اخلاق، فرهنگ برقرار کردن ارتباط صحیح و مناسب و نرم و مهربان را که زمینه‌سازی برای تلطیف جامعه را فراهم نمایند. باور کنید ریشه بسیاری از نارضایتی‌های شهروندان عدم ارائه خدمات مناسب و کمی و کاستی‌ها نیست، بلکه نوع برخورد و تعامل نامناسب بعضی از کارکنان ادارات است که آنان را رنج می‌دهد. بالعکس هرکجا فرد و اداره این رویه غلط را اصلاح‌کرده و با اجرای واقعی و عملی طرح تکریم ارباب‌رجوع یعنی با حسن اخلاق با شهروندان برخورد کرده، اگر کار مردم به نحو شایسته‌ای انجام‌نشده اما با رضایت خاطر آن اداره را ترک و حتی برای آن فرد اداری طلب خیر و مغفرت می‌کنند.
لذا به مجموعه عریض و طویل بوروکراسی اداری و اجرایی استان با محوریت استانداری خوزستان مثلاً اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود در یک طرح برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند بر این موضوع مهم و اساسی یعنی ارتقای واقعی سطح فرهنگ برخورد با ارباب‌رجوع و تعامل سازنده با مردم متمرکز شود، این طرح اگر بتواند موفق شود علاوه بر ارائه خدمات مفید در سطح جامعه می‌تواند موجب ارتقای واقعی سطح فرهنگ عمومی باشد، زیرا تمامی نهادهای اجرایی و خدماتی در سطح استان درواقع به‌نوعی خود فرهنگ‌ساز و زیربنای امور فرهنگی و اجتماعی و ویترین سطح حکومت و دولت در کشور هستند. امید است صاحب‌نظران بر این موضوع متمرکز و بیشتر بر این ایده تأمل و تدبر نمایند زیرا می‌تواند یکی از میان‌برهای ارتقای سطح فرهنگی در استان تلقی شود. بیایید با رعایت اصول اخلاقی و ایمانی در تمامی مشاغلی که من و شما به عهده‌داریم لحظاتی زیبا و مسرت‌بخش را برای تمامی شهروندان این استان بازآفرینی کنیم، این یعنی ما مردم برای هم و باهم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار