شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

شوشان: استاندار خوزستان با بیان اینکه استان‌های ایلام، لرستان و کهگلویه و بویر احمد از نظر بیکاری بسیار بد‌تر از خوزستان است گفت: بر اساس آمار سال 90 بیکاری در خوزستان 9.4 درصد بود که از میانگین کشوری پائین‌تر است.وی بیان کرد: اگر آمار بیکاری را براساس افراد شاغل از طریق بیمه در نظر بگیریم حدود 17 تا 18 درصد است.

حجازی اذعان داشت: آمار بیکاری براساس خوداظهاری در خوزستان حدود 27 درصد است زیرا فرد شغل‌های موقتی را که از طریق آن کسب درآمد می‌کند به حساب نمی‌آورد و خود را بیکار می‌داند.

به گزارش فارس ، استاندار خوزستان به آمار بیکاری در اسپانیا اشاره کرد و ابراز داشت: از زمانی که اوضاع اقتصادی در جهان رو به رکود رفت نرخ بیکاری در اسپانیا به 12 درصد رسید، چراکه 80 درصد درآمد این کشور از طریق گردشگری است و حال که گردشگری افت کرده، آمار بیکاری بالا رفته است.

وی ادامه داد: مانند این است که وضع مالی مردم ایران بد شود و نتوانند به مسافرت شمال و مشهد بروند و افراد بسیاری که شغلشان وابسته به وجود مسافران است بیکار می‌شوند.

وی در پایان عنوان کرد: در خوزستان شغل‌های خدماتی نسبت به کشاورزی و تولید بالا رفته است و این مسئله یک زنگ خطر است که نباید اجازه دهیم با توجه به ظرفیتی که در استان ما وجود دارد خدمات بالا برود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار