اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
عضو فراکسیون امید مجلس:
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ایران است که برخلاف اکثر کشورهای اطراف که ابرقدرت‌ها برای آنها تصمیم می‌گیرند، از یک استقلال کامل برخوردار است و خودش تصمیم می‌گیرد.
علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته اقدامات بزرگی در حوزه‌های مختلف انجام شده است. «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شاید یکی از مهم‌ترین شعارهایی بود که مردم ایران در آغاز انقلاب اسلامی سردادند. بحث استقلال خواهی، آزادی خواهی و حاکمیت اسلام از مهم‌ترین شعارهای ملت ایران بود که پای آن ایستادند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی کشوری است که برخلاف اکثر کشورهای اطراف که ابرقدرت‌ها برای آنها تصمیم می‌گیرند، از یک استقلال کامل برخوردار است و خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد. امروز مشاهده می‌کنیم که در قیاس با دوران خفقان ستم شاهی، رسانه‌ها، صاحب نظران، دانشگاهیان و مردم با آزادی کامل درباره مسائل کشور اظهار نظر می‌کنند و حتی از شخص رئیس جمهور انتقاد می‌کنند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه «در اصل سوم قانون اساسی به موضوع حاکمیت دین و دموکراسی تاکید شده است»، بیان کرد: ما کشوری هستیم که هر چهار سال یکبار انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را داریم و نحوه مشارکت سیاسی مردم بسیار خوب است. همگان امروز تلاش می‌کنند مشارکت سیاسی را در عرصه‌های مختلف بالا ببرند و این درواقع صیانت از آرمان‌ها و شعارهایی است که ملت ما در روزهای آغازین انقلاب سردادند.

بختیار در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب برای توسعه و آبادانی کشور بیان کرد: اقدامات مهمی در این ۴۰ سال در عرصه اجتماعی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها انجام شده است. بحث خودکفایی در کالا و تجهیزات در مقابل تحریم‌ها و خودباوری از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب است. در حوزه اقتصادی نیز علی رغم این که کشور ما دوران جنگ، تنگنا و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است اما اقداماتی انجام شده که امروز ما با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بزرگ‌ترین چالش پیش روی انقلاب اسلامی پس از ۴۰ سالگی بیان کرد: این روزها کشور با چالش تحریم روبه‌روست. بعد از اینکه جمهوری اسلامی به دنیا نشان داد که آماده تعامل بین المللی و گفت‌وگو با دنیا است اما با بدعهدی روبه رو شد. پس از یک دوره سخت گفت‌وگوی سازنده برجام به امضای طرف‌های مذاکره کننده رسید و سپس به شورای امنیت سازمان ملل رفت و با قطعنامه ۲۲۳۱ همه قطعنامه‌های سابق کنار رفت.

بختیار در ادامه اظهار کرد: برجام در عین حال یک منفعت سیاسی و بین المللی بزرگ برای ما داشت و آن این است که جهانیان که تا به امروز فکر می‌کردند ایران اهل گفت‌وگو و تعامل با دنیا نیست اما امروز همه جهانیان فهمیدند که ما تهدیدی علیه جامعه بین الملل نیستیم و اهل گفت‌وگو هستیم و به تعهدات بین المللی خود پایبند هستیم. آقای ترامپ نه تنها از برجام بلکه از تعهد پاریس و سایر تعهدات بین المللی آمریکا نیز خارج شد. امروز آمریکایی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین کشوری که نقض عهد در کنوانسیون‌ها و تعهدات بین المللی داشته است شناخته می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین خطا و اشکال در طول این ۴۰ سال انقلاب چه بوده است؟ بیان کرد: از نظر بنده بزرگ‌ترین اشتباه ما در عرصه اقتصادی بوده است. ما علی رغم همه دستاوردهای خوبی که در عرصه سیاسی، نظامی، علمی و فناوری و سایر عرصه‌ها داشتیم اما در حوزه اقتصادی تجربیات ناموفق را تکرار کرده ایم. در واقع ما تئوری‌های اقتصادی شکست خورده را در اقتصاد دوباره استفاده کردیم و این امر باعث شده که در واقع کشور در حوزه اقتصادی با چالش جدی روبه رو شود.

بختیار در ادامه اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال با همه دولت‌هایی که آمده اند و رفته اند و کشور را در شرایط مختلفی اداره کردند، همواره مردم ما از عدم ثبات اقتصادی، تورم و گرانی و ناکافی بودن درآمد در مقابل هزینه‌ها در رنج بوده اند. در طول این چند سال چندین بار تکرار شده که قیمت ارز چندبرابر می‌شود و درآمد مردم ثابت است. امروز نیز مردم در تنگنای اقتصادی گرفتند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید قرار کرد: قطعاً می‌توان شرایط اقتصادی را مدیریت کرد اما برای این کار باید دولت و مجلس دست به دست هم دهند و بر روی مسئله اقتصادی کار شود. ما باید بپذیریم که اقتصاد ما بیمار است و نیاز به درمانی از نوع جراحی دارد. ما باید اقتصاد خود را جراحی کنیم و درمان مقطعی کارساز نیست. ما چند تجربه را در طول این سال‌ها در اقتصاد داشته ایم. یکی اجرای اصل ۴۴ بود که می‌خواستیم با واگذاری مدیریت از دولت به بخش خصوصی توانمند اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم که در اینجا بحث واگذاری مدیریت به بحث واگذاری مالکیت تبدیل شد و شکست خوردیم.

بختیار در پایان گفت: در گام بعدی آمدیم با هدفمندی یارانه‌ها اقتصاد را اصلاح کنیم که این نیز شکست خورد چراکه الزامات هدفمندی را رعایت نکردیم. بخشی از الزامات هدفمندی نظیر واقعی شدن نرخ ارز را رعایت نکردیم و به صورت نیم بند هدفمندی را اجرا کردیم. اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار گیرد و مجلس و دولت باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار