اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
در نشست خبری مدیرعامل شرکت آبفا اهواز مطرح شد
نشست خبری مدیرعامل شرکت آبفا اهواز همزمان با نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز برگزار شد.

فردوس کریمی در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت آبرسانی، جمع آوری و دفع فاضلاب اهواز به تشریح مهم ترین دستاوردهای حوزه آب و فاضلاب در این کلانشهر پرداخت.

به گفته کریمی تلاش بی وقفه در راستای فعالسازی پروژه متوقف مانده تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از ابتدای سال ۹۶  با حمایت های بی دریغ دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو، مهندس جانباز مدیرعامل محترم شرکت مهندسی آبفا کشور، دکتر شریعتی استاندار مردمی خوزستان و نمایندگان مردم شریف اهواز در مجلس شورای اسلامی ، شهروندان را از حیث وجود یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه ها در کشور به عنوان  دستاوردی مهم و حیاتی، برخوردار نمود.

وی گفت: کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۷ پروژه در اهواز و شهرهای تابعه در کمتر از دوسال با هدف ساماندهی وضعیت فاضلاب و ارتقای سطح کیفی و کمی آب اهواز اتفاق افتاده است و ان شاالله بر اساس مطالعات جامع و کارشناسانه  و حمایت دولتمردان محترم سعی بر تحقق کلیه اهدف و برنامه هاست.

در ادامه نشست، کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مدت زمان اجرای برخی پروژه ها در سطح شهر  بیان داشت: زمانی که کار با مطالعه دقیق و بررسی محدوده اجرای پروژه انجام شود مسلما حتی اگر عملیات ضربتی باشد نمی توان بدون در نظر داشتن زیرساخت ها اقدام به حفاری، لوله گذاری و تخریب نمود در غیراینصورت نتیجه می شود دوباره کاری، اختلال و صرف هزینه و توان مضاعف.

وی از رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه های اجرایی خواست بدون توجه به شایعه پراکنی ها در خصوص میزان پیشرفت ، مدت زمان و دیگر سوالات احتمالی ، به گزارشات فنی از سوی آن دستگاه بسنده نموده و همواره توضیحات فنی را از متولیان امر مطالبه نمایند.

کریمی در جواب پرسشی با موضوع افت فشار آب در  اهواز  دلیل را بروز نقص فنی در مهم ترین منبع تامین آب اهواز یعنی خط آبرسانی غدیر عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد آب شرب اهواز از طریق این طرح تامین می شود که متاسفانه آبان ماه امسال کانال پای پل کرخه دچار شکستگی شد.

وی احداث ۲۴۰۰ متر خط انحراف فاضلاب ورودی به کانال سلمان در منطقه زردشت را در راستای آبگیری کانال و تامین آب در شرایط پدافندی قطعی آب غدیر از اقدامات مهم آبفا اهواز تا رفع نقص بوجود آمده برشمرد.

کریمی گفت: پس از خط آبرسانی غدیر ، رودخانه کارون منبع اصلی تامین آب شرب اهواز است که به دلیل تامین کیفیت ناچار به کاهش برداشت آب در تصفیه خانه ها هستیم تا با دقت و صرف هزینه بالا اقدام به تصفیه نماییم به طور نمونه در یک روز برای تصفیه آب شرب اهواز حدود ۳۷ تن مواد شیمیایی خریداری شد.

کریمی خاطر نشان کرد:در برنامه جامع شهر اهواز ساخت تصفیه خانه کیانشهر با ظرفیت هفت مترمکعب بر ثانیه در کیانشهر، پنج متر مکعب بر ثانیه در کوت امیر و یک متر مکعب بر ثانیه در شیبان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز همچنین پاسخگوی سوال اصحاب محترم رسانه در زمینه سرریزهای فاضلاب پس از بارندگی ها شد و اظهار نمود:

شبکه دفع فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ در سطح شهر براساس سرانه جمعیت و میزان فاضلاب تولیدی ساخته شده اند لذا می بایست متولیان مربوطه برای عبور رواناب ها با برنامه ریزی منسجم در یک بازه زمانی ۱۰ ساله این شبکه در اهواز اقدام کنند .

فردوس کریمی افزود: لازم است قبل از توسعه شهری،تمام زوایا و الزامات مهندسی در زمان اجرای پروژه های زیرساختی مورد بررسی قرار گیرد .
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار