اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ترامپ منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران‌های پی در پی جدیدی سوق خواهد داد.
بهرام قاسمی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا نسبت به جولان اشغالی ضمن محکومیت شدید این تصمیم گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعاً به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: تصاحب سرزمین از طریق اشغال و تجاوز محکوم است و تصمیم مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا در موضوع جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه به روشنی شکست سیاست‌های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات می‌رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به رفتارهای ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین و اصول و حقوق بین المللی آقای ترامپ گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ایشان تنها پرده‌ای دیگر از سیاست‌های واقعی آمریکا را برداشته است؛ سیاست‌هایی که برای همه جهان خطرناک بوده و به ویژه این منطقه حساس را به سمت بحران‌های پی در پی سوق خواهد داد.

قاسمی در پایان نسبت به این رفتارهای قلدرمابانه آمریکا و رژیم صهیونیستی که می‌تواند منجر به دور جدیدی از درگیری‌ها در منطقه شود، هشدار داده و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی تحولات آتی را رصد کرده و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار