اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
شوشان : وقوع بارش های با حجم بالا از ابتدای سال جاری در تعدادی از استان های کشور عزیزمان، سیلاب های سهمگینی را به همراه داشت و متاسفانه صحنه های ناگواری را پدید آورد و جان تعدادی از هموطنان عزیزمان را گرفت و خانواده هائی را عزادار ساخت و ویرانی هائی به بار آورد  و بار سنگینی از اندوه و رنج ناشی از، از دست رفتن عزیزان و بی خانمانی را بر مردم شریف کشور، تحمیل نمود. برخی از استان های کشور مانند گلستان و لرستان و خوزستان، بیشتر از سایر استانها، با پدیده سیل مواجه شده و در عین حال صحنه های بی نظیری از مقاومت و همدردی در بین مردم بوجود آورد که بدون چشم داشت از نهادهای اجرائی رسمی، به حراست از جان و حریم خانه ها و مزارع خود، در برابر سیلاب، پرداختند. 
حزب جامعه زنان، ضمن اظهار همدردی با مردم عزیزمان، از دست دادن تعدادی از مردم میهن را به خانواده های دغدار و به همه مردم ایران، تسلیت می گوید و خود را شریک غم ها و آلام مردمی می داند که با ازدست دادن عزیزان و خانه و کاشانه خویش، هم در جریان وقوع سیل، همبستگی داشتند و هم آماده می شوند تا آثار پس از سیلابها را مدیریت نمایند. ضمن تشکر از مردم هر منطقه که با یکدیگر همدلی و همکاری داشتند، ایشان را به استمرار این رویه ترغیب می نماید. همچنین در عین اینکه قدردان زحمات بسیاری از مسئولان دولتی و جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی و انتظامی هستیم، از ایشان نیز می خواهیم، با رویکرد کارشناسی نسبت به همه ابعاد این رویداد، با این پدیده عظیم مواجه شوند.
  در چنین شرایطی، راهی جز یکپارچگی و همبستگی ملی برای مدیریت این حادثه وجود ندارد، از اینرو ضروری است با کنار گذاشتن نگاههای متمایز کننده، ضمن رعایت اصل هماهنگی سازی فیمابین همه نیروهای آماده حضور در صحنه، از همه توان های ملی، اعم از توان نهادهای مردمی، شخصیت های موثر ملی، و نیز توان های دستگاههای اجرائی ملی برای مدیریت این بحران، استفاده نمود. همچنین فضائی را بوجود آورد که به جای پرداختن به کارهای تبلیغاتی، امکان طرح  نقد های منصفانه نسبت به برخی عملکردهای مسئولان، فراهم شود. مواجهه با بارش هائی که در اصل نعمت می باشد، متاسفانه بنا به دلائلی، تبعات آن خسارت آفرین گردیده، نیازمند نگاه کاملا کارشناسانه و خردمندانه و ریشه یابی مشکلات انباشته و تقویت عزم عمومی و سراسری برای کنترل هرچه بیشتر خسارتها و تهدیدهای ناشی از سیلابهاست. اگر دستگاههای مسئول وقوع چنین بارش هائی را پیش بینی نموده اند و کمتر به آنها توجه شده، و یا در جائی از کشورمان الگوی ساخت و ساز به درستی طراحی نشده و برخی دستگاههای اجرائی، تخلفاتی مرتکب شده اند و یا مردمی خودسرانه، یا با هماهنگی غیر قانونی با برخی دستگاههای اجرائی، در مسیل ها، اقدام به ساخت و ساز نموده اند، و یا در زمان مناسب رودخانه ها و سدها لایروبی نشده اند و یا برای جلوگیری از خسارات بیشتر ناشی از تراکم آب در پشت سدها، تصمیم های دشواری برای خروج اجتناب ناپذیر آب اتخاد شده، و یا اینکه مسئولانی در جریان حادثه سیل، وظایف خود را به خوبی انجام نداده یا نمی دهند، همه این موارد می بایست مورد ارزیابی های کارشناسی قرار گرفته و گزارش شفاف آن به اطلاع مردم رسانیده شود، در جریان این حوادث از سوی کشورهای دیگر نیز کمک هائی تدارک و به کشورمان ارسال و از طریق هلال احمر، به سوی سیل زدگان گسیل گردید، این امر، هم حاکی از عظمت این حادثه است که توجه جهانیان را نیز برانگیخته و هم ناشی از روحیه همدردی جهانی است که انسانها را همه از یک پیکره می داند. یقینا، ما خودمان نیز با تجمیع توان ملی ( اعم از توان مردم و نیروهای موثر و موجه ملی و نهادهای مدنی و توان دستگاههای اجرائی حاکمیتی ) خواهیم توانست با استفاده بهینه از این فضای همدلی، هم به مدیریت هرچه صحیح تر این حادثه و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر پرداخته و هم فرصت را برای افزایش سطح اعتماد عمومی فراهم کنیم. ضمن آنکه رعایت اصل هماهنگ سازی فیمابین همه نیروها و دستگاههای کمک کننده، حائز اهمیت بوده و می تواند موجب اعمال مدیریت صحیح نسبت به توزیع مناسب امکانات و کمک رسانی شود، در عین حال، رعایت شئون و کرامت انسانی مردم سیل زده نیز. دارای اهمیت بسیار است.
  به خاطر داشته باشیم که به زودی دچار معضلات پسا سیل شده و با حجم عظیمی از مسائل از قبیل آوارگان، مزارع از بین رفته، کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، از بین رفتن منابع درآمدی مردم و ایجاد اختلال در روند عادی زندگی و امرار معاش و نیز تضیعف زیر ساختها و بروز بیماری های احتمالی، روبرو خواهیم شد و مدیریت اینها همگی نیازمند روحیه اعتماد و همدلی و کارشناسی و شفاف سازی و گزارش دهی صادقانه به مردم است. از دولت و دستگاههای اجرائی و همه دست اندرکاران، انتظار می رود، برگرداندن آرامش و آسایش و عادی سازی روند زندگی مردم در استانهای سیل زده، خصوصا استانهای لرستان و خوزستان را مطمح نظر قراردهند و با اتمام بارش ها و فرونشستن التهاب های ناشی از دوران سیل، جدیت پرداختن به امور پساسیل، تحت الشعاع قرار نگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار