اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
شوشان - علی عبدالخانی :
قصه ی تلخ سیل خوزستان در کنار همه ی مصائب و متاعبش، اما پرده هایی از امور پنهان مانده را برایمان عیان می کند.
از مدتها قبل همواره از خود می پرسیدم که: فلسفه و فایده ی انتساب نمایندگان به خوزستان و تشکیل فراکسیون استانی چیست؟
والبته خود پاسخ می دادم که: *حتماً نمایندگان استان بخاطر این خود را به استان منسوب کرده اند و فراکسیون تشکیل داده اند که اگر بخش یا بخشهایی از استان دچار مشکل بشود و روزگار برای مردم آن بخشها تلخ گردد و... نمایندگان با خروج از پوستین تنگِ تعصبات منطقه ای و یا هر اعتبار دیگر، به جسم و فکرِ واحدی تبدیل می شوند و ثقل قانونیشان را در راه کاهش مشکلات بوجود آمده برای مردم بکار خواهند گرفت.
تصور می کردم اگر بخشی از مردم استان دچار محنت شوند، مردم محنت زده قبل از خطاب قرار دادن نماینده ی شهرشان، نماینده ی آبادان، ماهشهر، خرمشهر، اندیمشک یا... را فریاد خواهند کشید !.
به اشتباه گمان می کردم بحران سیل شوش و شوشتر و اهواز و شادگان و دشت آزادگان، حتماً دغدغه ی نماینده ی مسجد سلیمان و سایر نمایندگان نیز هست و بحکم خوزستانی بودنشان، مردم بلا زده را برای یک لحظه هم رها نخواهد کرد.
اما روزهای گذشته همه ی تصورات خام بر جای مانده از گذشته ام را کن لم یکن نمود و برایم ثابت شد که در ذهن نمایندگان ما انتفاعی بنام حوزه انتخابیه آنهم با هدف کسب مجدد آرا بشدت رخنه کرده است.
برایم مبرهن شد که تفکر انتفاعی بزرگترین مانع آنهاست و آنها نمی توانند یک سانت بیش از حوزه ی انتخابیه شان مثمر ثمر شوند.
تبدیل شدن برخی نمایندگان به عده ای تماشاگر بیانگر آن است که در قاموس آنان چیزی به نام تعلق خاطر به کُلیت سرزمین و مردم خوزستان وجود ندارد.
این تیپ از نمایندگان که تا کنون تحلیلی علمی برای ماجرای سیل و قصورها و تقصیرهای مرتبط به آن ارایه نکرده اند، از همکاران اصفهانیشان باید معنای تعصب نسبت به مردم و منافع اصفهان را یاد بگیرند.
فاجعه ی بزرگ آنجاست که برخی نمایندگان نه تنها خیری برای هم استانیهای سیل زده شان‌ نداشتند بلکه حوزه ی بحران زده ی خود را نیز به امان خدا سپرده اند. 
آقایان نماینده:
خوزستان بینی و عشق صادق نسبت به مردم آن بویژه مصیبت زدگان سیل، افتخار بزرگی است که مردانی بس بزرگ و کلان نگر را می طلبد و نمی تواند نصیب عده ای منطقه نگر و خُردبین شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار