اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
شوشان - علی عبدالخانی :
یک نویسنده مواضع خود را بر اساس داده ها و متغیرها تنظیم می کند. مواضع نگارنده این سطور نسبت به نمایندگان آنهم بخاطر عملکرد ضعیفشان کاملا مشخص است و به یاد ندارم که در طول دوران فعالیت ۲۳ ساله ی رسانه ایم، لب به مدح نماینده ای گشوده باشم، مگر در موارد استثنایی که یک نماینده عملاً و علناً در کنار مردم قرار بگیرد.
▫شاید شعارهای نمایندگان عده ای از عوام الناس را فریب بدهد اما از نظرگاه قشر بصیر و تیز بین جامعه تا زمانی که شعار آنها با عنصر عمل آمیخته نشود، بی ارزش است.
▫اما شرایط سیل و پایش نسبی فعالیت نمایندگان و میزان حضور عملی و تاثیرگذاری آنها در مناطق سیل زده، این منطق را ایجاد می کند که موقتاً مواضع گذشته مان نسبت به نمایندگان را به کناری بنهیم و در این محدوده ی زمانی چنانچه احدی از آنها در کنار مردم سیل زده قرار گرفته باشد، نام و عمل منسوب به او را اعلام کنیم.‌
با این توضیحات امیدوارم که ذکر نام یک نماینده حمل بر نماینده ستایی از سوی اینجانب تلقی نشود.
بر اساس مشاهدات شخصی خودم و نه اغراق ها و بزرگنمایی هواداران ایشان، به نظرم جواد الباجی نماینده اهواز عملکرد خوبی تا به اینجای کار از خود نشان داد.
▫موضوع نصب دو دهنه پل اگر چه توسط ارتش صورت پذیرفت اما نقش الباجی در پیگیری و اقناع طرف مقابل غیر قابل انکار بود.
ایشان حضور بسیار پر رنگی در ستادهای مردمی داشت. الباجی کمکهای قابل ملاحظه ای را شخصاً جذب و به ستادهای کمک‌ رسان هدایت نمود بعنوان مثال خود شاهد هدایت کمکهای مردم شیراز و اصفهان به چند ستاد مردمی بودم. 
همچنین توانست ۱۴ خودروی آفرویدی را به یکی از ستادها وصل کند. واریز مبالغ شخصی نیز حرکت خوبی بود که از این نماینده سر زد.
دعوت یا همراه شدن با کمسیون کشاورزی که ایشان عضو آن است، از دیگران حرکات خوب این نماینده بشمار می رود.
اما حضور مستمر در مناطق بشدت بحرانی و تلاش در جذب ماشین الات و ارسال کمکها به آن مناطق، مهمترین فعالیت الباجی در روزها و هفته های گذشته بوده است.
در همینجا نمی توانم ابراز تاسف خود از عدم حضور کمسیون اجتماعی ابراز ننمایم.
این کمسیون به جهت ارتباط موضوعی آن با بحران سیل و آثار برجای مانده از آن همچنین بدلیل اینکه یک نماینده ی اهوازی عضو آن است، باید جزءِ اولین حاضران در استان باشد که چنین نشد و نماینده مزبور باید در این زمینه پاسخگو باشد.
در حالی که شرایط پس از سیل ما را با انواع بیماریهای واگیر و حشرات ناقل مواجه خواهد نمود و جالب آنکه همین موضوع در گلستان با بی توجهی همراه بود و اکنون به یک معضل تبدیل شده است، سئوال این است که دکتر یوسفی که عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس هستند چرا از کمسیون مزبور جهت مهار آثار وخیم برجای مانده از سیل دعوت بعمل نیاوردند؟
اما نقد بزرگ که به همه نمایندگان بویژه مناطقی که مستقیم یا غیر مستقیم در معرض سیل قرار گرفتند، مربوط می شود این است که: شما بعنوان نمایندگان این مردم محروم در کجای معادلات رو و پشت پرده ی مربوط به قضیه ی آب و تصمیمات کلان اتخاذ شده بودید؟ طی دو سال اخیر چرا در برابر تبعیض آشکار دولت در عدم پرداخت خسارات سیل ۹۵ ناتوانی محض از خود نشان دادید؟ چرا طی سه سال نمایندگیتان هیچ گاه چراغ قرمز لایروبی رودها و باز کردن مسیر رودها و انهار کور شده را بصورت جدی دنبال ننمودید؟ چرا به انتصابات غیر کارشناسی دامن زدید یا نسبت به تعیین غیر مرتبط ترین مدیران که ضعف آنها در مدیریت بحران بطور کامل آشکار بود معترض نشدید؟ این سخن به دلیل گستردگی آن ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار