اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
شوشان - مسعود گلستانی : در نخستین روزهای بحران سیلی که اینروزها بخش بزرگی از خوزستان عزیزمان را در نوردیده و هم استانی های مان را سرگردان کرده است علی لاریجانی رئیس مجلس در سفر به اهواز در پاسخ به اعتراضات نمایندگان خوزستان حرفی زد که تا مدت ها می توان به آن پرداخت و پیرامون آن مطلب نوشت و چه بسا نمایندگان و مسئولان خوزستان را با استناد به آن مورد پیگرد قانونی قرار داد :

"کدامیک از شماها تا کنون طرح یا لایحه ای برای لایروبی رودخانه های خوزستان ارائه کرده اید!!"

و آنجا بود که متوجه شدیم در خوزستان بحران مدیریت رخ داده است و طی این سال ها یک نفر مسئول متخصص نبوده که بداند رودخانه های استان نیاز به لایروبی دارد و این چیزی نیست جز نتیجه انتصابات بر اساس روابط و باند بازیهای سیاسی !!

اما دومین سوتی خفن نمایندگان استان را زمانی متوجه شدیم که این تیتر را مشاهده کردیم :

"برافروخته شدن رئیس‌جمهور از عدم تحقق مطالبات سیل سال ۹۵ خوزستان"

این بدان معناست که با گذشت ۳ سال از زمان سیل۹۵ هنوز رئیس جمهور نمیدانسته که خسارت شهروندان زیان دیده خوزستان از سیل ۹۵ پرداخت نشده است !!

یعنی طی این سه سال نمایندگان خوزستان نمیتوانسته اند یا نمیدانسته اند که باید پیگیر مطالبات موکلین خود باشند ، یعنی آنها در نطق پیش از دستور یا در مواجه های مکرر با رئیس جمهور و وزرای دولت نمیتوانسته اند این مطالبه بحق شهروندان خوزستان را مطرح کنند !!؟
تا کی میتوان به این نمایندگان و این مسئولان دل خوش بود؟

آیا خسارتی که در سال ۹۵ با دلار ۳۵۰۰ تومان به این مردم وارد شده است را میتوان با معادل ریالی دلار ۱۵۰۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
آیا این ضرر اندر ضرر برای خسارت دیدگان خوزستانی محسوب نمی شود!

خسارت دیدگان خوزستانی باید این اختلاف ارزش ریال در سال ۹۵ و ۹۸ را به طور جدی از نمایندگان و مسئولان خوزستانی خود مطالبه کنند تا آنها نیز این موضوع را در سفر پیش رو با شخص رئیس جمهور مطرح کنند تا حداقل بخشی از کم کاری خود را جبران کرده باشند.

از این دو مورد گذشته که بلایای طبیعی باعث عیان شدن آنها شد خدا میداند که چه موارد دیگری میبایست توسط نمایندگان خوزستان پیگیری میشده و نشده است !

اگر نمایندگان خوزستان بجای دخل و تصرف در انتصابت دولتی اجازه میدادند افراد متخصص در مناصب کلیدی استان گمارده شوند آیا ممکن نبود این موارد مهم و حیاتی را به آنها یادآوری کنند! ، و یا اگر بجای افراد صرفا حرف گوش کن از مشاورین متخصص و برجسته در کنار خود بهره می گرفتند قطعا این موارد را به آنها یادآوری نموده و اجازه نمیدادند تا بلایای طبیعی و سران قوا به آنها یادآوری کنند و مردم این استان زرخیز نیز اینگونه دربه در و سرگردان و بیچاره نمی شدند!!

بنظر می رسد مردم خوزستان هم چاره ای ندارند جز اینکه در انتخابات پیش رو با چشمی بازتر و حواسی جمع تر دست به انتخاب زده و اشتباهات گذشته خود را جبران نمایند و نمایندگانی را انتخاب کنند که تا پیش از بروز بلایای طبیعی و یادآوری سران قوا خود به فکر مطالبه حق و حقوق موکلینشان برآیند و بجای دخالت در امور سایر قوا بفکر انجام وظایف قانونی خود باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار