اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
شوشان- مرتضی احمدیان:

لازم نیست روان پزشک باشید تا بفهمید نفرت پراکنی، هراس افکنی، هیولاسازی، انسان زدایی، خشونت افکنی و استفاده از ادبیات تهدید آمیز که همگی در رفتار و ادبیات "ترامپ" به عنوان اصل لازمه سیاست خارجی و داخلی به وضوح رویت می‌شود، تا چه میزان می‌تواند دیوانه ها را تحریک به اقدام نماید.

چه آنکه به نظر می رسد " ترامپ" قصد دارد با این نفرت پراکنی ها و هیولاسازی ها، بیشتر خشم و ترس را در طرفدارانش شعله ور نماید! به عبارت بهتر و براساس یک پژوهش که اتفاقا روی گزاره " پردازش خطر" تمرکز کرده، نشان می‌دهد که استفاده از ادبیات ترامپ گونه و تهدیدآمیز و هیولاسازی، ترشح هورمون های استرسی ازجمله آمیگدالا را افزایش می دهد که مستقیما سبب کاهش تفکر و فکر کردن پیش از اقدام میشود!!!

پس در واقع ترامپ در حال تحریک احساسات و افزایش اقدام علیه هدف های خود که در این مقاله منظور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است می باشد.

اگر بخواهم کمی ملموس تر صحبت کنم باید گفت: پس از برچیده شدن بساط داعش و ابوبکرالبغدادی سرکرده آنان و تخطئه و کنترل وبعضا نابودی سایر گروهک های تروریستی همچون منافقین و اهوازنا و پ ک ک و... آقای ترامپ اکنون با نوعی فقر و فقدان یک معاند و دشمن جدی علیه ایران اسلامی و پیروانش مواجه است، او دشمنی می‌خواهد که بدون حضور مستقیم ایالات متحده با ایران بجنگد، جوانانش را شهید کند و در کنار و داخل ایران نا امنی جدی درست کند تا بدین ترتیب بتواند هژمونی خودش را در منطقه به ویژه به دول ترسوی عربی خلیج فارس دیکته کند!

اگر خوب دقت کنیم خواهیم دید که ترامپ چه در داخل کشور خود و چه خارج در مواجه با مخالفان با همین تاکتیک پیش رفته است! به عنوان مثال "رابرت باورز" و ماجرای "تیر اندازی کنیسه" وسلاخی مقصران مهاجران آمریکایی و یا "سزار سایوک جونیور" که یک بسته پستی بمب را به سی ان ان(CNN) ارسال کرده بود، در واقع بخاطر این ادبیات آتش افروز رئیس جمهور از کنترل خارج شدند!!!

مینا سیکارا روانشناس هاروارد معتقد است وقتی فردیاگروهی تحت تاثیر چنین ادبیاتی احساس تهدید و خشم می کنند ناخودآگاه خشونت را موجه تلقی می‌کنند!!!!

نگارنده به عنوان یک مفسر چنین رفتاربین المللی میخواهم نظریه "مینا سیکارا" را به شکلی مکشوف تر و با یک مثال بیان نمایم:

تصور کنیم ناگهان در مسیر جنگلی و درحین پیاده روی به گله گوسفندان برخورد کنیم اگر خیلی آرام و بدون واکنش و درحد چند عکس ساده از کنار گله ردشویم اتفاقی نخواهد افتاد، اما اگر به سمت یکی از گوسفندان خیز بگیریم یا آن را بغل کنیم ناگهان سگ گله چون احساس خطر و تهدید کرده است به سمت ما حمله ور خواهد شد! در این میان آنکس که تعیین کننده می‌شود و از این نبرد هم لذت برده و هم بهره می برد و هم می‌تواند موضوع را فیصله دهد، همان چوپان گوسفندان است! همان که این سگ را پرورش داده و از او چنین انتظاری دارد!!!

حال به جای سگ گله بگذاریم گروهک های تروریستی مثل داعش و به جای چوپان بگذارید ترامپ تا ببینید چه اتفاقی افتاده است!

حال پس از موفقیت بین المللی ایران در سوریه و عراق و... ترامپ که شکست استراتژیک خورده است، یکبار دیگر تصمیم گرفته با هیولاسازی از ایران و پلید نمایی و تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران و با تبلیغات گسترده مخالفان ایران را با گزاره تهدید و ترس و استرس، شعله ور نمایدتا بنام مقابله با ایران و سپاه ولی بکام پیشبرد اهداف نظامی آمریکا و درآمدزایی از دول عربی خلیج فارس یکبار دیگر فتنه جدیدی را نمایان سازد.

فتنه ای که شاید داعشی جدید با نام و اهداف و سرزمینی جدید باشد!

در این میان پیشنهاد میشود وزارت امورخارجه دیپلماسی قوی تر پیش گرفته و سطح همکاری متقابل با دولتهای همسایه را به بالاترین سطح اقتصادی وسیاسی وفرهنگی پیش ببرد و در زمینه آغاز و تاسیس یک گارد ویژه ژاندارم منطقه جهت تامین امنیت دائمی مرزها و کشورها برنامه ریزی نموده و درنهایت در افق 20 ساله به دنبال ایجاد یک پول مشترک دولت‌های اسلامی نیز باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار