شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
قدردانی ویژه مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از فرماندار شوشتر؛
ترمیم این سیل بندها با تلاش شبانه روزی فرماندار و مجموعه تحت امر انجام شد و نتیجه آن مقاومت در برابر آورد بالای سد دز در بهمن ماه و اسفند ماه سال گذشته بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: فرماندار دلسوز و پرتلاش، اعضای ستاد مدیریت بحران شوشتر و مردم شعیبیه در سیلاب اخیر پای کار بودند و از تمام توان خود مایه گذاشتند که بر خود واجب می دانم از آنان قدردانی کنم.


کیامرث حاجی زاده جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ما در شوشتر اظهار داشت: در سال 95سیلاب به مزارع، واحدهای مسکونی و دیگر زیرساخت ها خسارت وارد کرد و باعث تخریب سیل بندها شد.

وی افزود:ترمیم سیل بندها شعیبیه با استفاده از امکانات داخلی استان و زیر نظر فرماندار شهرستان تابستان سال 97 در چهار فاز آغاز شد، مردم هم پای کار آمدند،علی رغم اینکه در خشکسالی قرار داشتیم و سیلاب به ذهن کسی خطور نمی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد:ترمیم این سیل بندها  با تلاش شبانه روزی فرماندار و مجموعه تحت امر انجام شد و نتیجه آن مقاومت در برابر آورد بالای سد دز در بهمن ماه و اسفند ماه سال گذشته بود.

وی گفت:علی رغم اینکه این بارش ها در برخی مناطق همچون شوش،دزفول و بخش مرکزی اهواز خسارت های برجای گذاشت اما در شهرستان شوشتر سیل بندها اجازه ورود آب به مزارع و منازل مردم را ندادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد:این مقاومت مدیون تلاش های شبانه روزی فرماندار پرتلاش، اعضای ستاد مدیریت بحران و مردم بخش شعیبیه بود.

وی افزود: این مقاومت ادامه داشت تا اینکه در سیلاب بی سابقه فروردین ماه علی رغم مدیریت رهاسازی آب، ظرفیت سد دز پر شد و برای پایداری سد دز، خروجی به حدود سه هزار و۷۰۰متر مکعب در ثانیه رسید و خروجی سد گتوند نیز به حدود یک هزار و 800 متر مکعب برثانیه رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:سیل بندها شعیبیه نیز با این وضعیت زیر آب رفتند و آب وارد منازل و روستاها شد.

وی افزود:علی رغم اینکه سیلاب به روستاها ورود کرد اما باز هم فرماندار و نیروهای مسلح و دیگر مسئولان شهرستان پای کار بودند تا آن شبی که آب به صورت ناگهانی سمت شهر گوریه پیشروی کرد.

حاجی زاده گفت: فرماندار شوشتر آن شب به دلیل فشار کاری در بیمارستان بستری بود اما به بنده اطلاع دادند و به همراه تعدادی از مسئولان استان به شهر گوریه رفتیم و با همکاری نیروهای امدادی و مردم و انجام برخی اقدامات آب را به سمت مزارع نی شکر هدایت کردیم.

وی افزود:روند خدمات رسانی هم بدون وقفه در  بخش شعیبیه همانند دیگر مناطق سیل زده در حال اجرا بود و استان های معین    نیز در بخش شعیبیه حاضر شدند و همچنان نیز حضور دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:دولت خسارت های سال 95 را در دستور پرداخت قرار داد و ما به التفاوت گندم نیز پرداخت شده و مردم سیل زده بخش شعیبیه مطمئن باشند استاندار خوزستان و دیگر مسئولان پیگیر مشکلات سیل زدگان هستند و انشالله جبران خسارت های سیلاب اخیر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جا دارد در پایان از همراهی مردم شعیبیه و پای کار بودن فرماندار دلسوز و پرتلاش به عنوان رییس شورای هماهنگی بحران در شهرستان ،نیروهای مسلح به ویژه تیپ 45نیرو مخصوص و ناحیه مقاومت بسیج و دیگر مسئولان و مردم قدردانی بعمل آورم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار