اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
نماینده اهواز در مجلس گفت: وزارت نیرو گزارش کاملی از ورودی حقابه تالاب های استان در 10 سال گذشته ظرف مدت دوهفته باید ارائه دهد.

شوشان: علی ساری روز سه شنبه با اشاره به اقداماتی که در زمینه پرداخت حقابه تالاب های استان و طرح سوال از وزیر نیرو انجام شده اظهار داشت: پس از سیلاب اخیر در خوزستان بحث سد سازی توسط وزارت نیرو مطرح شد که بر همین اساس سه موضوع را به عنوان سوال در کمیسیون کشاورزی مطرح کردیم.

وی افزود: این که چرا رهاسازی آب در زمان مناسب انجام نشد و این عدم رهاسازی منجر به سیل شد و حقابه تالاب های شادگان و هورالعظیم و بخش کشاورزی چرا پرداخت نمی شود ، سوالاتی بود که مطرح شد.

سدسازی مجدد از سوی وزارت نیرو باتوجه به شرایط کنونی به صلاح خوزستان نیست

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سدسازی مجدد از سوی وزارت نیرو باتوجه به شرایط کنونی به صلاح خوزستان نیست و می تواند برای بار دیگر منجر به خشکی رودخانه های کارون و کرخه شود.

وی تصریح کرد: وزیرنیرو درخصوص حقابه تالاب شادگان و هور العظیم و بخش کشاورزی سخنانی را مطرح کرد اما پاسخ وی برای ما قابل قبول نبوده و بر همین اساس دو هفته به وزیر نیرو فرصت دادیم تا دراین زمینه پاسخ قانع کننده و یا مستندات بهتری ارائه دهد.

فرصت دوهفته ای به وزارت نیرو برای ارائه آمار ورودی و خروجی آب به سدها طی 10 سال گذشته 

ساری گفت: یکی از مسائلی که آن را به صورت جدی دنبال می کنیم، میزان ورودی و خروجی آب طی 10 سال گذشته به سدهای استان است که این موارد را از وزیر نیرو خواستار شدیم و بر اساس فرصت تعیین شده باید این آمار را ظرف دوهفته در اختیار ما قرار دهند.

وی بیان کرد: گزارش وزیر تنها درخصوص ورودی آب ناشی از سیلاب به سدهای استان ارائه شد اما برای شفاف سازی هرچه بیشتر، گزارش کاملی از ورودی و خروجی آب و همچنین میزان حقابه تالاب ها از 10 سال گذشته تاکنون از این وزارتخانه خواستارشدیم.

شفاف سازی وزارت نیرو در زمینه حقابه تالاب ها ضرورت دارد 

وی ادامه داد: طبق مصوبه مربوط به حقابه تالاب ها قرار بود وزارت نیرو ابتدا حقابه تالاب و کشاورزی را در پایین دست بدهد و پس از آن اگر آبی باقی مانده، برای سایر موارد استفاده کنند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو در زمینه ارائه این گزارش مخالفتی نداشته و ما منتظرجواب قانع کننده ای در زمینه حقابه تالاب ها هستیم.  

وی گفت: هدف اصلی ما از طرح سوال از وزیر نیرو مطالبه کشاورزان در خصوص میزان حقابه ورودی به تالاب ها و بخش کشاورزی بوده و با ارائه این گزارش ها و کمبود احتمالی آب در سال های آینده دیگر بحث سدسازی در استان نباید مطرح شود.

توضیحات وزیر نیرو درزمینه مشکلات آب شرب قانع کننده نبود 
 
ساری گفت: سوال بعدی ما از وزیر نیرو این بوده که چرا مشکل آب شرب اهواز، کارون، حمیدیه و باوی هنوز برطرف نشده و همچنان در برخی مناطق مردم با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو بر اساس رسالت خود موظف است که آب شرب این مناطق را تامین کند اما هنوز در این زمینه اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در گزارش اخیر خود به اجرای طرح غدیر و تامین آب شرب برخی مناطق اهواز، احداث شبکه آبرسانی و هدایت آب شرب به منطقه منبع آب اهواز، احداث مخزن بتنی آب مربوط به تصفیه خانه آب در کیان آباد و افزایش پمپاژ آن اشاره کردند.

خدمات وزارت نیرو در اهواز، حمیدیه، باوی و کارون نادیده گرفته نمی شود 

وی افزود: بی شک این خدمات نادیده گرفته نمی شود اما در شرایط کنونی اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در تامین آب شرب با مشکلات جدی مواجه هستند.

ساری گفت: سوال ما از وزیر نیرو این بود که چرا با وجود این خدمات بازهم با مشکلات جدی آبرسانی مواجه هستیم وهنوز از پمپ آب استفاده کرده و متحمل هزینه های سنگین برق می شویم؛ نصب پمپ آب هزینه های فیلتر و تعمیر آن، خانواده ها را متحمل هزینه های سنگینی می کند که این امر در سایر استان ها مشاهده نمی شود.

وی گفت: در بیشتر مناطق اهواز دو فیلتراسیون برای آب شرب و آب غیرشرب منازل باید مورد استفاده قرار گیرد که با این وجود نیز فشار آب کم بوده و مشکلات خانواده ها در این زمینه زیاد است.

وزارت نیرو اعتبار لازم برای رفع مشکلات آب شرب را 6 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو مدعی شد که برای رفع مشکلات آبرسانی به این مناطق نیازمند 6 هزار میلیارد تومان است که باید این اعتبار تامین شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment به انتخابات نزدیک میشویم و نمایندگان کم کم از خواب بیدار می شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار