اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
شوشان خرمشهر:ورزش تیراندازی یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت است که به وسیله سلاح (تفنگ، تپانچه و ساچمه‌زن) انجام می‌شود. این ورزش در رده‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

تیراندازی از ورزش‌های اصلی ومدال آور بازی‌های المپیک است و چندسالیست که کشور عزیز ما ایران نیز درآن موفقیتهای خوبی بدست آورده است .

باشگاه ایثار خرمشهر از پیشتازان رشته تیراندازی استان درسال 1380 کار خود را با دریافت یک قبضه تفنگ از بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و به منظور آموزش وآماده سازی وآشنایی جانبازان خرمشهر با رشته تیراندازی  وبه همت جانباز سرافراز "نادرخادمی" آغاز نمود.

پس از جذب تعدادی از جانبازان علاقمند به این رشته، یک قبضه تپانچه دیگر به این باشگاه افزوده شد. با ورود نادرخادمی تنها مربی تخصصی منطقه به لیگ کشور وحضور جدی ورزشکاران خرمشهر درمسابقات سطح اول کشور تعداد سلاح باشگاه به چهار قبضه ارتقا یافت. درادامه کار گستره اعضای تیم شامل خانواده های جانبازان شد وازاین طریق دایره فعالان این رشته در منطقه افزایش یافت.

با افزایش علاقمندی جوانان به این رشته دقیق وزیبا ونبود باشگاه تخصصی تیراندازی در شهرهای آبادان و خرمشهر ، باشگاه ایثار بصورت عمومی میزبان تیراندازان آبادانی وخرمشهری شد .

با جذب و رشد ورزشکاران این رشته باشگاه ایثار موفق به کسب رتبه های متعددی شدند، از قبیل: مقام قهرمانی تیمی دراستان، قهرمانی  ونایب قهرمانی انفرادی استان در تفنگ وتپانچه، مقام سوم تیمی کشور، راهیابی خانم رستمی به تیم ملی وکسب مقام پنجم جهان، کسب مقام سوم کشور توسط نادرخادمی ازجانبازان خرمشهر، مقام سوم کشور توسط محمدعنانی ، نایب قهرمانی در سال 96 توسط خالد ابلقی، صمد فصیح، نادرخادمی و همچنین مقام سوم تفنگ بانوان استان و...

متاسفانه تنها باشگاه تیراندازی خرمشهر با کوهی ازافتخارات ومعرفی قهرمانان منطقه به ورزش تیراندازی کشور اکنون نزدیک به یک ماه است که تنها بخاطر گرانی تجهیزات اولیه ونبود کمپرسور هوا قادر به ادامه فعالیت نیست.امری که به هیچ وجه زیبنده نام شهر مردان مقاومت وایثار وفرزندان غیور آن نیست. اینجاست که اداره ورزش وجوانان منطقه آزاد اروند باید دست به کارشود ومانند حضورپررنگ در برخی رشته های ورزشی خاص عنایت خودرا شامل حال تیراندازان خرمشهری نماید وشائبه ی خاص پروری را از نام خود بزداید.

اداره ورزش وجوانان منطقه آزاد اروند بعنوان متولی ورزش منطقه باید چاره ای بیاندیشد تا از تعطیلی این رشته قهرمان پرور در منطقه جلوگیری شود . آماده سازی وتامین یک باشگاه باامکانات مناسب ودرشان ورزشکاران قطعا از هزینه های هنگفت میزبانی های متعدد وگاه تبلیغاتی بسیار کمتراست و می توان در کنار آنها گوشه چشمی نیز به تیراندازان جوان وباشگاه ایثار خرمشهرداشت.

غلام عباس کاظمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار