اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
عملیات اجرایی ساخت 3 هزار واحد مسکونی تخریبی در سیلاب خوزستان روز چهارشنبه به صورت نمادین در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر و با حضور مدیرعامل بنیاد مسکن کشور، استاندار خوزستان، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان محلی برگزار و کلنگ آن به زمین زده شد.
استاندار خوزستان در جمع مردم شعیبیه شوشتر؛
جاده و آب شرب روستایی اولویت دستگاه های مرتبط در شعیبیه باشد
مراسم کلنگ زنی نمادین ساخت مسکن برای سیل زدگان استان خوزستان در بخش شعیبیه شوشتر صبح چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه برگزار شد.


به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شوشتر، در این آئین که با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی انجام شد، استاندار خوزستان گفت: در سال ۹۵ و سیلی که در منطقه شعیبیه روی داد و گله مندی های اهالی منطقه بر کسی پوشیده نیست اما همواره تلاش کردیم در کنار مردم باشیم. در سال ۹۷ هم شرایط مشابه بود اما توانستیم با مراقبت مداوم و تحکیم سیل بندها از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کنیم.
دکتر غلامرضا شریعتی ادامه داد: سیل اخیر از نظر مقیاس بی سابقه بود و مناطقی مانند شعیبیه و بامدژ متأثر شدند، با این وجود هم در ساخت مسکن و هم در پرداخت خسارت‌های کشاورزی در کنار مردم هستیم و شب گذشته نیز که در محضر مقام معظم رهبری بودیم، ایشان بر این امر تاکید کردند.
وی عنوان کرد: امیدوارم به نحوی همکاری با بنیاد مسکن صورت گیرد که ایمنی لازم در ساخت و سازها رعایت شود.
وی با تاکید بر اندیشیدن تدابیری جهت جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات دردناکی بیان کرد: باید در حوضه کارون و کرخه، کانال‌های سیلاب بر ایجاد کنیم که در صورت بروز شرایط مشابه با مشکلات کمتری مواجه شویم و این موضوع جزء اولویت ماست چرا که کانال های سیلاب بر موضوعی زیرساختی است و دولت بر اجرای این کار مصمم است. کانال‌های سیلاب بر همچنین می‌توانند کانون‌های ریزگرد را نیز مرطوب سازی کرده و بهره چندگانه داشته باشند.
وی تاکید کرد: نسبت به تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی تسریع شود تا شرایط کشت تابستانه مهیا شود. امسال الگوی کشت نداریم و کشاورزان می‌توانند هر محصولی که سوددهی بیشتری برایشان دارد و به هر میزان که زمین دارند کشت داشته باشند.
وی ضمن اشاره به خسارت های وارده به جاده های شعیبیه خاطرنشان ساخت: موضوع جاده هم جزء مشکلات اصلی این منطقه است که از راه و شهرسازی می‌خواهم این منطقه را در اولویت قرار دهد. البته باید بگویم که خوشبختانه پل دیلم هم رو به اتمام است و مراحل پایانی خود را سپری می کند.
وی افزود: آب شرب روستایی در منطقه نیز جزو مشکلات است. این موضوع در برنامه قرار داده شود و شرکت آبفای روستایی این کار را در اولویت قرار دهند. به طور کلی جاده و آب شرب روستایی باید اولویت دستگاه های مرتبط در شعیبیه باشد. اراده نظام بر این است که در کلیه مراحل بازسازی منازل مسکونی و آماده سازی زمین‌های کشاورزی و پرداخت خسارت‌ها تمام قد در کنار مردم باشیم.

مردم شعیبیه بدانند که شرایط با گذشته متفاوت است / دولت خسارت مردم را به آن‌ها پرداخت خواهد کرد
همچنین در بخشی دیگر از این مراسم نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: از همه مردم خوزستان به خصوص مردم شعیبیه که در ایام سیل، صبوری و متانت داشتند و همکاری خوبی با دولت انجام دادند قدردانی می‌کنم.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوشتر، سهراب گیلانی اظهار کرد: در سیلاب خوزستان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان به خوزستان خسارت وارد شد که این برآورد از سوی نمایندگان استان به مجلس تقدیم شده است.
وی افزود: بیش از ۳۰ روز خوزستان درگیر سیل بود و مردم صبوری کردند. در این زمینه تمام دستگاه‌ها با وحدت و مدیریت صحیح شرایط را کنترل کردند تا کمترین آسیب در مناطق به مردم وارد شود. در این رابطه در سطح استان استاندار محترم و مدیرکل مدیریت بحران استان و در شعیبیه فرماندار محترم شهرستان بسیار عالی تلاش کردند و بنده از این عزیزان سپاسگزارم.
نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبران خسارت سیلاب امسال مانند سال ۹۵ نیست مردم شعیبیه و استان خوزستان بدانند که شرایط با گذشته متفاوت است و دولت به طور جدی پای کار ایستاده است و خسارت مردم را به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.
این مقام مسئول اذعان داشت: انتظار می‌رود مردم همکاری خوبی با دستگاه‌های خدمت رسان به ویژه در بحث بازسازی منازل مسکونی داشته باشند و اگر ساختمانی برای بازسازی از قلم افتاد خود مردم آن را اعلام کنند تا نسبت به بازسازی آن اقدام شود.
سهراب گیلانی بیان کرد: بازسازی و کلنگ‌زنی اولین واحد مسکونی تخریبی در سیل خوزستان در شوشتر که امروز انجام گرفت، یکی از حرکت‌های نمادینی است که انجام می‌شود تا امید به مردم بازگردد و در این راستا امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم منازل آسیب دیده را بازسازی کنیم.

تمام دستگاه ها در مسئله شعیبیه پای کار بودند
فرماندار شوشتر نیز در جمع مردم شعیبیه گفت: مردم شریف شعیبیه در کمتر از 3 سال دچار دو واقعه پر زحمت و ناراحت کننده سیلاب شدند و زندگی و اراضی کشاورزی شان تحت تاثیر آن دچار خسارت هایی شد که مطمئناً از لحاظ روحی نیز نه تنها مردم شریف این بخش را بلکه همه شهرستان را نگران و مضطرب ساخت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شوشتر، حسین پنبه دانه پور اظهار کرد: مردم عزیز و مسئولان دلسوز و جوانان غیور شعیبیه در موضوع سیلاب انصافاً تا پای جان ایستادند و مقاومت جسورانه ای داشتند. اما به ناچار با افزایش بی سابقه دبی آب نهایتاً آب از سیل بندها عبور کرد و وارد روستاها شد.
وی افزود: تمام دستگاه ها در مدت اخیر پای کار بودند و مرحله مواجه با سیلاب پشت سر گذاشته شد و حدود 3 هزار و 500 نفری که در کمپ ها اسکان داده شده بودند، در کمترین زمان ممکن به خانه های خود برگشتند.
وی اضافه کرد: حدود 90 کیلومتر جاده اصلی و 105 کیلومتر جاده های روستایی و فرعی در این بخش به صورت جدی آسیب دیده و از بین رفته اند و یکی از مهم ترین مطالبات مردم منطقه همین موضوع است. 
وی با اشاره به کیفیت آب شرب در شعیبیه خاطرنشان ساخت: بلافاصله بعد از اینکه سیلاب فروکش کرد تمام پمپ ها و دستگاه های مرتبط با تامین آب شرب در منطقه راه اندازی شد. اما متاسفانه این آب از کیفیت لازم برخوردار نیست و نیازمند اعتباراتی برای رفع اشکالات خود است.
همچنین پنبه دانه پور از مردم و ارگان ها و کلیه کسانی که در مسئله شعیبیه همکاری کردند قدردانی کرد.
گفتنی است ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان فارس مسئولیت بازسازی منازل تخریب شده از سیل منطقه شعیبیه شوشتر را بر عهده گرفته است.
به گفته علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که در مراسم امروز نیز حضور داشت، قرار است واحد‌های تخریب شده بخش شعیبیه تا پایان سال بازسازی شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار